Gdy’projektujesz swojÄ… markÄ™’logo, istniejÄ…’trzy duże wybory projektowe, o których należy pamiÄ™tać:
• KsztaÅ‚t
• Font
• Color
KsztaÅ‚t odnosi siÄ™ do ogólnego ksztaÅ‚tu logo i ksztaÅ‚tów używanych w jego obrÄ™bie, a czcionka odnosi siÄ™ do czcionki (lub czcionek), które wybierzesz. Obydwa te wybory projektowe komunikujÄ… osobowość Twojej marki’
Kolor działa tuż obok nich, dodając kolejny wymiar znaczenia. Dzieje się tak dlatego, że nasze mózgi tworzą połączenia między emocjami a kolorami.
PomyÅ›l o tym – Innym sposobem na powiedzenie, że ’czujesz siÄ™ smutny jest “I’czujÄ™ siÄ™ niebieski.” A kiedy ktoÅ›’jest zÅ‚y, możesz powiedzieć, że ’sÄ… “widzÄ…c czerwony.Zielony oznacza dokonywanie wyborów, które nie bÄ™dÄ… miaÅ‚y negatywnego wpÅ‚ywu na Å›rodowisko, a okreÅ›lanie czegoÅ› mianem "zÅ‚otego standardu" oznacza, że jest to najlepszy produkt w swojej klasie. Nauka, jak skutecznie wykorzystać psychologiÄ™ kolorów jest jednÄ… z najważniejszych umiejÄ™tnoÅ›ci brandingowych, jakie kiedykolwiek rozwiniesz, zwÅ‚aszcza, że wykraczasz poza logo i zaczynasz projektować inne aktywa, takie jak strona internetowa i towary Twojej marki.
Przyjrzyj się wszystkim różnym sposobom, w jakie możesz komunikować się poprzez kolor. Czytając każdą kategorię kolorów, pomyśl o atrybutach swojej marki i o tym, czy dany kolor do nich pasuje. Jeśli tak, wybierz ten kolor do swojego logo, może to być idealny odcień dla Twojej marki. W tym czasie warto przeczytać nasz artykuł o kombinacjach kolorów, jak również
Czarny
Niezależnie od tego, gdzie go używasz, czarny zawsze emanuje powietrzem tajemnicy. CzerÅ„ przypomina nam o nocnym niebie i wszystkim, co pÅ‚aszczy w ciemnoÅ›ci. It’s an ominous color, a mysterious color and even a sexy color, as there’s something titillating about the unknown. Luksusowe marki używajÄ… czerni w swoich logotypach, aby zakomunikować ekskluzywność, a każda marka może użyć jej do wyrażenia siÅ‚y.
Zaprojektuj czarne lub głównie czarne logo, jeśli Twoja marka jest zdefiniowana przez tajemnicę lub edginess. Jeśli twoja docelowa publiczność jest taka, która opisuje siebie jako zgrabną i nowoczesną, idź na czarno. Czarny może pracować dla marki w każdej branży, tak długo, jak ta marka jest dowód obecności przeznaczone dla konsumentów, którzy wiedzą, dobrą rzecz, gdy widzą go.
Biały
BiaÅ‚y’jest czÄ™sto postrzegany jako przeciwieÅ„stwo czarnego. I jeÅ›li chodzi o psychologiÄ™ kolorów, to’jest w tym trochÄ™ prawdy. Podczas gdy czerÅ„ jest kolorem surowoÅ›ci i tajemnicy, biel oznacza czystość. Dlatego wÅ‚aÅ›nie jest to tak popularny kolor dla marek sprzÄ…tajÄ…cych, a co za tym idzie - farmaceutycznych i kosmetycznych. Każda marka, która przemawia do konsumentów przez bycie niezafaÅ‚szowanym i jasnym może to zrobić z biaÅ‚ym logo.
Ale biaÅ‚e logo może być bardzo trudne do pociÄ…gniÄ™cia, ponieważ w wiÄ™kszoÅ›ci przypadków musi być sparowane z kolorowym tÅ‚em. Wiele marek, takich jak Mini, wybiera czerÅ„ ze wzglÄ™du na kontrast startowy, który zapewnia i możliwość pracy wszystkich black’s luxury-communicating power into their logos. Ale nie musisz iść z czarnym, a nawet ustawić swoje biaÅ‚e logo na kolorowym tle.
Szary
Gdy czarny czuje siÄ™ zbyt ciemny, biaÅ‚y czuje siÄ™ zbyt jasny i inne kolory czujÄ… siÄ™ zbyt, dobrze, kolorowe, idź z szarym. Szary to neutralny kolor, który może pracować dla marki w każdej branży. Szary jest najsilniejszy, gdy’jest używany do komunikowania, że marka jest spokojna, niezawodna i/lub oldschoolowa. PomyÅ›l o przytulnej parze szarych spodni dresowych lub mÄ…drym starym sÅ‚oniu. Bycie szarym nie czyni ich nudnymi, to po prostu część tego, co czyni ich sobÄ….
Czasami srebrne loga sÄ… kategoryzowane jako szare loga – ale my’rozdzieliliÅ›my je, ponieważ istniejÄ… ważne niuanse miÄ™dzy szarym i srebrnym, których nie powinieneÅ›’ignorować. Szare loga czÄ™sto majÄ… matowy wyglÄ…d, a ten matowy wyglÄ…d tworzy znacznie mniej prowokacyjne, mniej krzykliwe uczucie niż bÅ‚yszczÄ…ce srebrne logo.
Niebieski
Niebieski jest chÅ‚odny, spokojny i zebrany. It’s cool water splashing against your hot skin; it’s falling asleep to soothing music. Wybierz niebieski, jeÅ›li Twoja marka jest spokojna i uspokajajÄ…ca.
Niebieski jest również kolorem wyboru dla każdej marki, która ma na celu natknąć siÄ™ na godne zaufania i profesjonalne. Banki i firmy konsultingowe czÄ™sto wybierajÄ… niebieski z tego powodu. To’s również odpowiedni kolor, jeÅ›li chcesz zmniejszyć stres, który kupujÄ…cy czujÄ… podczas interakcji z produktem, jak stres nietechnicznych ludzi czÄ™sto czuć z elektronikÄ… lub wahania dokonywania dużych zakupów.
Purpurowy
Tradycyjnie kolor królewskoÅ›ci, purpurowe logo nadal ma królewskie poczucie. Podobnie jak czarny, fioletowy czuje siÄ™ luksusowo. Ale w przeciwieÅ„stwie do czerni, fioletowy czuje siÄ™ trochÄ™ “extra.” To’nie minimalistyczny luksus, to’maksymalistyczny luksus dla konsumenta, który chce iść na caÅ‚ość i upewnić siÄ™, że wszyscy wiedzÄ… dokÅ‚adnie, co’sÄ… w.
Going z jego tendencjÄ… do bycia “extra” kolor, fioletowy jest również kapryÅ›ny, kolor zabawy. Marki, które postrzegajÄ… siebie jako dziwaczne i chÄ™tne do bycia niekonwencjonalnym, mogÄ… powiedzieć Å›wiatu, kim sÄ… z fioletowym logo.
Zielony
Kiedy marka’logo jest przede wszystkim zielone, to’zwykle dlatego, że ta marka skupia siÄ™ na roÅ›linach, planecie lub zdrowiu w jakiÅ› sposób. Wszystkie te idee sÄ… poÅ‚Ä…czone – dieta oparta na roÅ›linach jest zwykle uważana za najzdrowszÄ… dietÄ™ dla ludzi i ich Å›rodowiska, utrzymanie zielonych przestrzeni poprzez zmniejszenie iloÅ›ci odpadów prowadzi do czystszego powietrza i wody i ogólnie rzecz biorÄ…c, lepszy stan utrzymujemy naszÄ… planetÄ™, tym lepiej my’bÄ™dziemy.
JeÅ›li zdrowi konsumenci i/lub zdrowsza planeta jest jednÄ… z głównych wartoÅ›ci Twojej marki’Zielony jest drogÄ… do przebycia.
Ale jak spojrzysz na niektóre bardziej znane zielone logo, zauważysz, że nie sÄ… one’wszystkie dla marek Å›rodowiskowych. That’s because green doesn’t only imply health and an eco-focus, it can also symbolize money, luck, wealth and rebirth. Zielony to kojÄ…cy kolor, być może dlatego, że kojarzy siÄ™ ze Å›wiatem przyrody. Symbolizuje Å›wieżość, co czyni go również doskonaÅ‚ym wyborem dla linii miÄ™tówek lub firmy technologicznej.
Czerwony
Czerwony to kolor pasji. To może być szczęśliwa, podekscytowana pasja lub szalejący gniew. Niezależnie od emocji napędzającej go, pasja to pasja, a pasja jest zawsze czerwono-gorąca.
JeÅ›li Twoja marka jest jednym napÄ™dzany przez silne emocje lub innego rodzaju ciepÅ‚a (jak firma gorÄ…cy sos), czerwony jest twój go-to kolor logo. Czerwony to ogromny przyciÄ…gacz uwagi, wiÄ™c nawet jeÅ›li Twoja marka nie jest go-go-go, używanie czerwonego w logo jest pewnym sposobem na żądanie widzów zatrzymać siÄ™ i spojrzeć na to, co’masz do zaoferowania.
Różowy
Różowy to czerwony’lżejsze, bardziej miÄ™kkie rodzeÅ„stwo. CzÄ™sto różowy jest uważany za najbardziej kobiecy z kolorów, co może uczynić go doskonaÅ‚ym wyborem dla marki, której głównymi konsumentami sÄ… kobiety.
Ale po prostu mówiÄ…c różowy = kobiecy i pozostawiajÄ…c go na tym nie’nie zrobić kolor sprawiedliwoÅ›ci. Różowy jest uniwersalnym kolorem, który może wiele przekazać o marce, jak np. jej zabawność lub mÅ‚odość. JeÅ›li Twoja marka’jest o zabawie i żywioÅ‚owoÅ›ci, różowy ma miejsce w Twoim logo.
Pomarańczowy
Podobnie jak czerwony, pomaraÅ„czowy to kolor z dużą iloÅ›ciÄ… energii. Ale w przeciwieÅ„stwie do czerwieni, która bierze swojÄ… energiÄ™ z surowych, nawet agresywnych, emocji, pomaraÅ„czowy jest bardziej zabawÄ…, poza pudeÅ‚kiem rodzaj energii. Jako punkt Å›rodkowy miÄ™dzy czerwonym i żółtym, pomaraÅ„czowy czÄ™sto symbolizuje zmianÄ™ – wiÄ™c jeÅ›li Twoja marka jest wszystko o przejÅ›ciach, rozważyć uczynienie pomaraÅ„czowy twój logo’primary color.
Pomarańczowy jest zabawny i dziwaczny, podobnie jak fioletowy. Ale w przeciwieństwie do fioletu, pomarańczowy nie ma luksusowej jakości. W rzeczywistości, ma odwrotnie: przystępną, integracyjną jakość. Jeśli Twoja marka jest marką dla wszystkich, powiedz to z pomarańczowym logo.
Żółty
W rzeczywistoÅ›ci sÅ‚oÅ„ce pali siÄ™ jasno na biaÅ‚o. Jednak w wiÄ™kszoÅ›ci przedstawieÅ„, jest ono’żółte. Dlaczego? Ponieważ charakteryzujemy sÅ‚oÅ„ce jako promiennÄ…, towarzyskÄ… postać, a nie ma bardziej przyjaznego koloru niż żółty.
Żółty to Å›wietny wybór dla każdej marki, która’jest wesoÅ‚a, skoczna i’nie traktuje siebie zbyt poważnie. Jest to’Å›wietny kolor dla dzieci’lub marki zwierzÄ…t domowych, jak również każdej marki, która’skupia siÄ™ na przyjaźni i dobrej zabawie.
BrÄ…zowy
BrÄ…zowy jest niezawodny. BrÄ…zowy jest zawsze tam i zawsze bÄ™dzie. BrÄ…zowy’jest oldschoolowy, brÄ…zowy’jest bezpieczny, brÄ…zowy’jest pocieszajÄ…cy... pomyÅ›l o takich rzeczach jak ciepÅ‚e brownies i Å›ciany z drewna w przytulnym domku.
Kiedy chcesz pokazać swoim konsumentom, że mogÄ… polegać na Twojej marce, idź z brÄ…zem. Podobnie, użyj brÄ…zu, aby nadać swojej marce ziemisty, outdoorowy klimat. BrÄ…zowy’to kolor brudu i kory drzew, po wszystkim, i nic’nie jest bardziej niezawodne niż Matka Ziemia.
BrÄ…zowy jest również oczywistym wyborem dla logo kawy lub cukierni. Ogólnie rzecz biorÄ…c, nie’widzisz tony brÄ…zowych logo, wiÄ™c wybór jednego może być również sposobem, aby Twoja marka wyróżniaÅ‚a siÄ™ wÅ›ród konkurencji.
Metaliczki
Jak wspomnieliÅ›my wyżej, my’stworzyliÅ›my osobnÄ… kategoriÄ™ do omówienia logotypów metalicznych. Srebrne, zÅ‚ote, chromowane, a nawet bÅ‚yszczÄ…ce logo rose gold i brÄ…z pasujÄ… tutaj, ponieważ they’are too distinct from their matte counterparts to just lump together. I nie’tylko wyglÄ…dajÄ… inaczej, komunikujÄ… różne cechy o markach, które ich używajÄ….
Metaliczne logo, szczególnie złote lub srebrne, sprawia, że widzowie mają coś z metali szlachetnych i biżuterii z nich wykonanej. Poprzez emulację drogiej biżuterii i innych cennych przedmiotów, takich jak trofea i medale olimpijskie, marki wykorzystują metaliczne logo, aby pokazać światu, że ich produkty są symbolami statusu.
Multikolory
Istnieje kilka powodów, aby użyć wiÄ™cej niż jednego koloru w swoim logo. Najbardziej podstawowym jest estetyka. Para jasnego koloru z ciemniejszym odcieniem tego samego koloru może nadać logo gÅ‚Ä™biÄ™, tworzÄ…c trójwymiarowy wyglÄ…d. Jasne odcienie mogÄ… również podkreÅ›lać tekst i obrazy w logo. KontrastujÄ…ce kolory sprawiajÄ…, że nawzajem – i tekst i obrazy utworzone z nimi – pop, i podobne kolory zgrupowane razem sÄ… czÄ™sto bardzo przyjemne dla oka.
Ale jest’jeszcze jeden ważny powód, aby użyć wielu kolorów w swoim logo: aby pokazać, że’masz wielowymiarowÄ… markÄ™. Powiedzmy, że jesteÅ› butikowÄ… markÄ… technologicznÄ…. Czarne logo sprawia, że jesteÅ› markÄ… wybieranÄ… przez poważnych konsumentów, kogoÅ› kto’jest skÅ‚onny zapÅ‚acić nieco wiÄ™cej za wysokiej klasy elektronikÄ™ i najlepszÄ… obsÅ‚ugÄ™ klienta. JeÅ›li jednak chcesz przekazać, że jesteÅ› również markÄ…, która’jest na czele swojej branży, zawsze jako pierwsza wprowadza na rynek nowe technologie, szczypta czerwieni w logo może to zrobić. Zwróć uwagÄ™ na to, jak Tesla używa czerwieni i bieli w swoim logo, aby zakomunikować, że nie tylko firma stale wprowadza zmieniajÄ…cÄ… siÄ™ technologiÄ™ na rynek samochodowy, ale także stale wprowadza czystÄ… technologiÄ™ na rynek samochodowy.
Sprawdź nasze inne artykuły