To’niezaprzeczalne. Rozmiary naszych ekranów kurczÄ… siÄ™, a urzÄ…dzenia mobilne szybko opanowujÄ… globalny rynek. Powszechne wykorzystanie smartfonów i tabletów stworzyÅ‚o nowe, wartoÅ›ciowe kanaÅ‚y marketingowe. Ale to’jest bardziej jasne niż kiedykolwiek, że jeden rozmiar pasuje do wszystkich podejÅ›cie do projektowania logo mobilnych nie bÄ™dzie już wyciąć go w cyfrowej przestrzeni reklamowej.
Responsywne logo rozwiÄ…zuje to wyzwanie.
Te loga zasadniczo shift in size, shape, color, and even complexity to adapt to the screens they’are displayed on. PoczÄ…tkowo sÄ…dzono, że responsywne strony internetowe i elementy projektowe bÄ™dÄ… przelotnÄ… modÄ… projektowÄ…. Obecnie jednak sÄ… one bardziej koniecznoÅ›ciÄ… dla marek.
Obecnie istnieje wiÄ™cej miejsc do wyÅ›wietlania logo Twojej marki’niż kiedykolwiek wczeÅ›niej, a wszystkie te kanaÅ‚y i platformy różniÄ… siÄ™ ogromnie pod wzglÄ™dem rozmiaru. KilkadziesiÄ…t lat temu firmy byÅ‚y zachÄ™cane do powstrzymania siÄ™ od zmiany logo za wszelkÄ… cenÄ™. Obecnie, nie zmieniajÄ…c ich, mogÄ… w rzeczywistoÅ›ci zaszkodzić marce zamiast tego.
Czytaj dalej, aby dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej o projektowanie responsywnych logo i jak mogÄ… one korzystać z klientów’ marek w dÅ‚uższej perspektywie.
Geneza responsywnych projektów logo
‘Responsive’ jest gorÄ…cym buzzwordem w tej chwili, i to’już od jakiegoÅ› czasu. Termin ten zostaÅ‚ pierwotnie użyty do opisania sposobu, w jaki strony internetowe reagujÄ… na wyÅ›wietlanie na różnych rozmiarach ekranu. WczeÅ›niej, responsywność zapewniaÅ‚a, że strony internetowe zawsze wyglÄ…daÅ‚y najlepiej, niezależnie od tego, czy byÅ‚y oglÄ…dane na ekranach komputerów, tabletów czy smartfonów.
Ostatnio termin ten zapożyczyły również logotypy zmieniające rozmiar. Popularyzacja inteligentnych urządzeń mobilnych i ich różnice w wielkości ekranu skłoniły marki do zastanowienia się nad ich mantrą nigdy nie zmieniających się logotypów.
Znaczenie logotypów responsywnych
Zrozumienie znaczenia responsywnych logo jest kluczem podczas nauki projektowania logo przyjaznego dla urzÄ…dzeÅ„ mobilnych. Wiele korzyÅ›ci z responsywnych projektów jest oczywistych. Istnieje tak wiele miejsc dla nowoczesnych firm, aby wyÅ›wietlić swoje logo, że to’jest praktycznie niemożliwe, aby użyć tej samej wersji na tych platformach.
WiÄ™cej użytkowników sieci niż kiedykolwiek loguje siÄ™ do internetu za pomocÄ… telefonów komórkowych. W 2021 roku statystyki pokazujÄ…, że mobile accounts for around 50% of web traffic globalnie. Ta rosnÄ…ca popularność mobilnego przeglÄ…dania stron wymusza potrzebÄ™ przynajmniej jednej dodatkowej wersji logo marki’dopasowanej do mniejszych ekranów mobilnych.
Wielu użytkowników przeszło na jeszcze mniejsze ekrany, takie jak te w inteligentnych bransoletkach, inteligentnych zegarkach i inteligentnych okularach. Te małe ekrany wymagają niestandardowych dopasowanych logo, aby zapewnić, że logo zawsze wygląda najlepiej. Nawet małe reklamy na stronach stacjonarnych zmniejszą i zniekształcą logo, a ekrany mobilne potęgują te efekty. Różne, niestandardowe loga dla każdej z tych platform są więc koniecznością.
Firmy wszelkiego rodzaju są badania ekscytujące i unikalne metody reklamy poza cyfrowym świecie. Marka, która chce dodać swoje logo do czapek, długopisów, toreb, t-shirtów musi rozważyć rozmiar swojego logo i jak będzie wyglądać wydrukowany na tych różnych przedmiotów.
Nowoczesna technologia mediów wideo pozwala na wykorzystanie animowanych logo. Tysiące firm zwróciły się w kierunku korzystania z treści wideo do marketingu swoich marek, a wykorzystanie wideo nawet rozszerzyło się na tworzenie logo now.
5 kroków do zaprojektowania responsywnego logo
Czy chcesz spróbować swoich sił w tworzeniu mobilnych szablonów projektów logo i animowanych logo dla swoich klientów?
Oto 5 prostych kroków, które pozwolą Ci zacząć.
1. Stwórz cztery lub więcej różnych wersji
Rozbij responsywne logo, a odkryjesz kilka różnych wersji tego samego logo, z których każda różni się szczegółami i wielkością. Jeśli wiesz już, gdzie logo będzie wyświetlane, możesz modelować swoje wersje według tych platform i nośników. Jeśli nadal nie jesteś pewien, spróbuj użyć wariantów logo dużych marek jako inspiracji.
Zacznij od swojego logo głównego. To powinno zawierać wszystkie informacje, które chcesz przekazać, w tym obraz logo i nazwę firmy. Następnie możesz pracować stamtąd, dodając i usuwając szczegóły oraz skalując wizualizacje w miarę upływu czasu.
2. Skaluj w górę i w dół, aby stworzyć różne warianty
Możesz się zastanawiać, jakie są różnice pomiędzy czterema wersjami Twojego logo, które poleciliśmy Ci stworzyć. Jeśli masz już doświadczenie z responsywnym projektowaniem stron internetowych, wiesz, że projektanci stron internetowych dodają szczegóły wizualne, gdy rozmiary ekranu się zwiększają, a usuwają lub minimalizują szczegóły, gdy skalują się w dół.
Zalecamy rozpoczÄ™cie tego procesu od ustalenia priorytetów dla elementów Twojego logo. Dodatki o niskim priorytecie, takie jak slogany lub ustalone daty sÄ… Å›wietnymi dodatkami, gdy masz dużo miejsca do pracy, ale mogÄ… zajmować zbyt dużo miejsca na mniejszych ekranach mobilnych. WÅ‚Ä…czenie elementów o najwyższym priorytecie, takich jak nazwa marki’jest ważne, ale nawet one mogÄ… zostać pominiÄ™te w przypadku wyjÄ…tkowo maÅ‚ych rozmiarów ekranu.
Być może będziesz musiał dostosować wizualną złożoność projektu logo mobilnego. Polega to na zmniejszeniu poziomu szczegółowości, na przykład poprzez iterację obrazu w mniejszych wersjach i zastąpienie wyraźnych konturów prostszymi, bardziej solidnymi liniami. Możesz rozważyć usunięcie obramowań, falbanek, dekoracji i innych zbędnych elementów, jak również.
Możesz uproÅ›cić swojÄ… paletÄ™ kolorów, aby skalować swoje logo w dół. ZÅ‚ożone kombinacje kolorów mogÄ… być trudne do zobaczenia w maÅ‚ych rozmiarach. JeÅ›li w Twoim projekcie jest zbyt wiele odcieni, może on stać siÄ™ rozpraszajÄ…cy i mylÄ…cy na mniejszych ekranach. Czasami, it’s najlepiej usunąć wszystkie kolory z wyjÄ…tkiem jednego odcienia, który jest najÅ‚atwiejszy do zidentyfikowania dla marki. Na przykÅ‚ad Coca-Cola jest natychmiast rozpoznawalna dziÄ™ki swojej uniwersalnej palecie czerwieni i bieli.
You’re welcome to get creative when scaling down your logo designs. Zamiast caÅ‚kowicie usuwać nazwÄ™ marki, możesz na przykÅ‚ad zastÄ…pić jÄ… inicjaÅ‚ami lub skrótem.
2.
3. Konsekwencja jest kluczem
Twoje responsywne projekty logo mogą się znacznie różnić pod względem rozmiarów, struktur i elementów. Ale nadal powinny być spójne, jeśli chodzi o czcionki, schematy kolorów i efekty tekstur.
Nie musisz zamieniać każdej wersji swojego mobilnego projektu logo w nowe logo na swój sposób. Każda wersja powinna zamiast tego być subtelnie inną wersją tego samego, oryginalnego logo, aby uzyskać najlepsze wyniki.
Ważne jest, aby zachować wspólne wątki we wszystkich swoich responsywnych projektach logo, aby zachować ich spójność. Zachowaj spójność ze schematami kolorów i czcionkami, nawet jeśli musisz je uprościć lub zmniejszyć ich skalę. Te elementy odzwierciedlają markę jako całość, a nie tylko logo, które ją reprezentuje.
4. Don’t Be Afraid to Use Abstract Elements
Podczas projektowania mniejszej wersji projektu logo mobilnego, możesz stracić zbyt wiele z oryginalnego logo podczas skalowania w dół. To wyzwanie można z pewnoÅ›ciÄ… pokonać, chociaż niektóre projekty tracÄ… swój urok, gdy sÄ… nadmiernie uproszczone. W takich przypadkach, don’t be afraid to use abstract symbols to represent the original logo.
Jedna z najbardziej znanych firm produkujących żywność w puszkach, Heinz, dobrze radzi sobie ze skalowaniem swojego logo do abstrakcyjnego symbolu. Marka ma cztery wersje swojego logo, pierwsze trzy są skalowane w tradycyjnym sensie poprzez usunięcie szczegółów. Ostatnia wersja to jednak po prostu szeroko rozpoznawalny kształt etykiety puszki z dobrze znanym schematem kolorystycznym, który ma za zadanie wzmocnić przekaz. Heinz jest dobrze ugruntowaną nazwą gospodarstwa domowego, a firma wie, że jej klienci nie będą mieli problemów z rozpoznaniem logo, nawet bez dołączonej nazwy marki.
Jeśli projektujesz responsywne, mobilne logo dla marki, której oryginalnym logo jest po prostu jej nazwa, możesz rozważyć zastąpienie pełnej nazwy marki monogramem lub inicjałem dla mniejszych rozmiarów ekranu. Każdy klient zaznajomiony z marką nadal będzie rozpoznawał elementy charakterystyczne dla jej logo, niezależnie od tego. Ponownie, spójność jest tutaj kluczem. Im więcej wizualnych wskazówek możesz zawrzeć w swoim projekcie, tym łatwiej klienci będą rozpoznać markę, o której mowa.
5. Strategicznie układaj i zmieniaj układy
Skupiliśmy się na rozmiarze, jeśli chodzi o responsywne logo, ale to nie jest jedyny aspekt procesu projektowania, który ma znaczenie. Responsywne logo powinno reagować na unikalne okoliczności, którymi może być rozmiar, ale może być też ogólne środowisko brandingu.
Z odpowiednim oprogramowanie do projektowania graficznego można zmienić logo po prostu przez układanie i zmianę kolejności kluczowych elementów, takich jak tekst. Zamiast całkowicie eliminować pewne elementy, można zaoszczędzić miejsce i zmniejszyć skalę projektu poprzez reorganizację struktury wszystkich tych elementów, aby osiągnąć podobny efekt.
The Takeaway: Responsive Design to przyszłość tworzenia logo
Jeśli chcesz wykonać zadanie dobrze, potrzebujesz odpowiednich narzędzi do pracy. Posiadanie jednego, jednolitego logo może być wygodne, proste i opłacalne, ale nie pomoże marce właściwie pokryć wszystkich najpopularniejszych kanałów marketingowych w erze technologicznej.
Im wiÄ™cej cyfrowych i rzeczywistych kanałów marketingowych, które siÄ™ otwierajÄ…, tym mniej adekwatne bÄ™dzie jedno, nieresponsywne logo, aby zaadresować wszystkie te platformy. Responsywne logo to elastyczne rozwiÄ…zanie, które zapewnia, że marki’ logo i obrazy promocyjne wyÅ›wietlajÄ… siÄ™ w najlepszym wydaniu na wszystkich ekranach, platformach i kanaÅ‚ach.
Responsive mobile logo design ma moc, aby poprawić rozpoznawalność marki, generować nowe leady i sprzedaż, a także zwiÄ™kszyć marki’ ruch internetowy w tym samym czasie. Dlatego responsywne projekty sÄ… warte inwestycji dla firm, które dążą do znacznego przyszÅ‚ego wzrostu.
Zaprojektuj logo samodzielnie z Logogenie
JeÅ›li nie’masz wolnej gotówki w swoim budżecie na logo, nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszÅ‚oÅ›ci mogÅ‚eÅ› mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła siÄ™ tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje wÅ‚asne logo używajÄ…c narzÄ™dzie do projektowania logo online jak logogenie.
W naszej erze cyfrowej, oprogramowanie do projektowania jest mniej o umiejÄ™tnoÅ›ci technicznych swoich rÄ…k i wiÄ™cej o swoich kreatywnych pomysłów. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowymi twórcami logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysÅ‚.
Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projekt był szybki i łatwy, nawet dla pierwszych użytkowników. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu.
Skategoryzowaliśmy nasze szablony według potrzeb i wymagań najlepszych branż, więc znalezienie Twojej jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży.
Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij go edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla:
Główne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schemat kolorów
Rozmiary tekstu i zdjęć
Rozmieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Warstwowanie (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)
Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam wiele intelektualnych obrazów, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.
JeÅ›li chcesz korzystać z bardziej zaawansowanych technik, napisaliÅ›my szybki przewodnik dla poczÄ…tkujÄ…cych’do korzystania z Logogenie. To wyjaÅ›nia wszystkie niuanse interfejsu Logogenie, w tym, jak edytować poszczególne aspekty obrazu bazowego, zmienić niektóre kolory, ale nie inne, i doskonalić swojÄ… typografiÄ™.
UżywajÄ…c DIY logo maker jak logogenie, możesz stworzyć profesjonalne logo w ciÄ…gu kilku minut. Kiedy’jesteÅ› zrobiony, można kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za 24,90 dolarów, co daje ci swoje logo na zawsze.
Choć szablon-stylu projektowania dziaÅ‚a dobrze dla poczÄ…tkujÄ…cych, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeÅ›li koÅ›ci siÄ™ na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczÄ…ce projektowania, prosto od ekspertów projektantów.
Zacznij projektować swoje logo