Starting swój pierwszy blog biznesowy jest z pewnoÅ›ciÄ… skomplikowane zadanie. Obfitość informacji może czÄ™sto mylić poczÄ…tkujÄ…cego przedsiÄ™biorcÄ™, a nie oÅ›wiecać go. Dlaczego? Ponieważ rynek jest everchanging. Zmienia siÄ™ niezwykle szybko i nikt nie może “zatrzymać go”.
Dlatego każdy początkujący blog musi zrozumieć, że rozwój bloga, z powodzeniem, wymaga inteligentnego działania. Istnieje wiele czynników, które składają się na sukces startupu. Jednym z najważniejszych jest projekt platformy i marki jako całości.
PrecyzujÄ…c, logo jest jednym z krytycznych elementów udanej marki. JeÅ›li rozwijasz coÅ› ponadprzeciÄ™tnego, coÅ› wykraczajÄ…cego poza definicjÄ™ “bloga”, oznacza to, że Twoim planem jest rozwój marki.
Logotyp jest podstawowym elementem, który odzwierciedla tożsamość Twojej marki’Tożsamość. Jest to jeden czynnik, który jest po raz pierwszy wprowadzony do nowego zainteresowanego prospektu, i jest to wizualna wskazówka, że odwiedzajÄ…cy Twojego bloga, zwolennicy i klienci bÄ™dÄ… pamiÄ™tać.
W zwiÄ…zku z tym, wybierajÄ…c swój pierwszy biznes blog’logo jest zdecydowanie ważnym Å›rodkiem i decyzjÄ…. Dlatego też, w dzisiejszym’poÅ›cie, I’dzielÄ™ siÄ™ kilkoma wskazówkami i trikami, które pomogÄ… Ci dokÅ‚adnie to zrobić. Zwróć uwagÄ™ i zastosuj!
Zacznij projektować swoje logo
1.Sprawdź swoich konkurentów
Zanim spróbujesz wymyÅ›lić coÅ› genialnego, coÅ› oryginalnego, coÅ› caÅ‚kowicie Twojego, powinieneÅ› wziąć pod uwagÄ™ logotypy swojej konkurencji’. RobiÄ…c to, możesz natychmiast “uzyskać poczucie” dla swojej niszy rynkowej’taÅ„ca, co oznacza, że’bÄ™dziesz w stanie powiedzieć, co dziaÅ‚a, a co nie.
JeÅ›li możesz przeanalizować pracÄ™ swojego konkurenta’bez interpretowania i bez prób kradzieży pomysłów – po prostu obserwujÄ…c, bÄ™dziesz faktycznie rozumiaÅ‚ wiÄ™cej o tym, co ogólna publiczność chce od twoich niszowych typów marek.
.
2.Wybierz coÅ›, co’pokochasz na dÅ‚ugo
.Musisz wybrać coÅ›, co naprawdÄ™ kochasz, coÅ›, co’nie trwaÅ‚o dÅ‚ugo, aby “wiedzieć”, że to’ma być. Wiesz o czym mówiÄ™ – wybieranie sercem i intuicjÄ… zamiast rozumowaniem, a.k.a. intelektem.
Jako wÅ‚aÅ›ciciel bloga, powinieneÅ› być najbardziej odpowiedniÄ… osobÄ… do zaprojektowania czegoÅ›, co bÄ™dzie pasowaÅ‚o do Twojej marki. WiÄ™c jeÅ›li nie’masz doÅ›wiadczenia w projektowaniu, to’nie jest to wymówka, aby pozostać poza procesem rozwoju logo Twojego bloga’
3.Nie przesadzaj
To, co sugerujÄ™, mówiÄ…c Ci, żebyÅ› nie przesadzaÅ‚, to prosty fakt, że logo musi być porzÄ…dne, a nie idealne. Nie ma czegoÅ› takiego jak ideaÅ‚, a nawet jeÅ›li coÅ› takiego by byÅ‚o, to i tak’nie liczyÅ‚oby siÄ™ tak bardzo, bo Twój biznes nie jest wiarygodny/zależny od treÅ›ci. PodejmujÄ…c decyzjÄ™, staraj siÄ™ być samoÅ›wiadomy i w pozycji równowagi miÄ™dzy rozumowaniem a intuicjÄ….
4.Powinien odzwierciedlać tożsamość, kulturÄ™ i misjÄ™ Twojej marki’
.
Twoje logo powinno być wszystkim, czym jest Twoja marka. Wiesz, że obraz mówi tysiąc słów, i tak, logo może naprawdę przekazać tysiąc słów, jeśli jest odpowiednio dopasowane do tożsamości, kultury i misji Twojej marki.
Jak sugeruje John Nelson, Marketing Manager w essay geeks Kiedy ludzie widzÄ… “Coca-ColÄ™”, widzÄ… rozrywkÄ™, szczęście, wakacje, rodzinÄ™, radość – czerwony kolor, MikoÅ‚aj, reklama o wartoÅ›ci biliona dolarów i psychologia stojÄ…ca za tÄ… markÄ… sprawia, że wiÄ™kszość ludzi kojarzy Coca-ColÄ™ z radoÅ›ciÄ….”
Now – ich logo jest proste i na punkcie, a na poczÄ…tku opiera siÄ™ na podpowiedzi sÅ‚uchowej. Ponownie, powinieneÅ› zainspirować siÄ™ ludźmi/firmami, które już osiÄ…gnęły to, co chcesz osiÄ…gnąć, i to jest udane umieszczenie logo biznesowego.
5.Wybierz odpowiednie kolory
Najprostszy sposób na okreÅ›lenie kolorystyki Twojej marki idzie tak: okreÅ›l swojÄ… grupÄ™ docelowÄ… i dotrzyj do osób, które prawdopodobnie wejdÄ… na Twojego bloga. Zapytaj ich, jakie kolory preferujÄ… podczas czytania bloga i daj im 4-5 opcji. Po tym jak wybiorÄ… kolory, zapytaj ich dlaczego je wybrali i ‘wyÅ›lij ich” do gÅ‚Ä™bszego znaczenia ich wyboru. Aby to zrobić, zapytaj ich, jak te kolory sprawiajÄ…, że czujÄ… siÄ™.
JeÅ›li dostaniesz wzory i spodobajÄ… Ci siÄ™ kolory, które “wystÄ…piÅ‚y” najlepiej w Twojej ankiecie, powinieneÅ› po prostu na nie pójść!
.
6.Zwróć uwagę na wszechstronność
Dobre logo Å›wietnie wyglÄ…da w różnych formatach, także na materiaÅ‚ach reklamowych. Dlatego zawsze, gdy je wybierasz, zwróć uwagÄ™ na jego uniwersalność. W pierwszej kolejnoÅ›ci chcesz go wykorzystać na swojej stronie internetowej. NastÄ™pnie logo może pojawić siÄ™ na wizytówce, szyldach, ubraniach i tak dalej. Zadbaj o to, by’dobrze wyglÄ…daÅ‚o na wszystkich niezbÄ™dnych materiaÅ‚ach, które’bÄ™dziesz chciaÅ‚ wykorzystać w przyszÅ‚oÅ›ci!
.
7.Rozważ profesjonalistów i nie bój się inwestować
.JeÅ›li ty’nie jesteÅ› ekspertem w dziedzinie projektowania, prawdopodobnie powinieneÅ› zdecydować siÄ™ na profesjonalistÄ™, który wie co robi. PieniÄ…dze mogÄ… być problemem, ale jeÅ›li nie jesteÅ›’skÅ‚onny do przynajmniej rozważenia tego, nie powinieneÅ›’nawet próbować zaÅ‚ożyć bloga biznesowego, ponieważ aby zarabiać pieniÄ…dze, musisz czÄ™sto inwestować pieniÄ…dze.
Profesjonalista zawsze będzie znał się na swojej pracy lepiej od Ciebie i dlatego zawsze będzie generował lepsze wyniki. Jeśli zrozumiałeś, jak ważne jest Twoje logo, musisz również zrozumieć, że tak jak logo może pomóc, może również zaszkodzić. Jeśli będzie wyglądało nieprofesjonalnie, może ucierpieć Twój startup i Twój długoterminowy sukces!
Takeaways
Wybór odpowiedniego logo dla Twojego pierwszego bloga biznesowego jest kluczowym krokiem w kierunku pomyÅ›lnego rozwoju w dÅ‚uższej perspektywie. BiorÄ…c pod uwagÄ™, że’jesteÅ› “here to stay”, powinieneÅ› również wziąć pod uwagÄ™ fakt, że zawsze możesz zmienić swoje logo w przypadku, gdy naprawdÄ™ tego chcesz. To’dlatego, że Twoja marka nie jest zależna od Twojego logo, a ludzie zawsze bÄ™dÄ… w stanie dostosować siÄ™ do Twojej pożądanej zmiany.