Co czujesz, gdy patrzysz na koło? Dlaczego ten kwadrat wydaje się taki onieśmielający? W jaki sposób wzór trójkąta prowadzi do większego biznesu?
Projektowanie graficzne, a także projektowanie logo przez rozszerzenie, jest sztukÄ… komunikowania siÄ™ poprzez obrazy. Bez słów, to stawia duży ciężar na wizualizacje — każdy kolor, rozmiar i ksztaÅ‚t, który wybierzesz musi powiedzieć coÅ› o tożsamoÅ›ci marki i stylu biznesowym.
Czy Twoja marka jest zabawna i swobodna, czy poważna i wysokiej klasy? Zamiast tłumaczyć się za pomocą sloganów, których ludzie mogą nie przeczytać, wybór odpowiednich kształtów może przekazać osobowość Twojej marki szybciej i skuteczniej. Wykorzystując podświadome skojarzenia i reakcje, kształty w Twoim logo mogą wyjaśnić Twoją markę lepiej niż Twój slogan w windzie.
Ale jak masz znać emocjonalne konotacje każdego ksztaÅ‚tu, chyba że’jesteÅ› grafikiem? Po prostu przeczytaj ten przewodnik! Poniżej przyglÄ…damy siÄ™ dziesiÄ™ciu najczÄ™stszym ksztaÅ‚tom i stylom obrazowania oraz wyjaÅ›niamy, co oznaczajÄ… na poziomie podÅ›wiadomoÅ›ci.
Kręgi
KrÄ™gi (wraz z owale i jajka-ksztaÅ‚ty) sÄ… jednymi z najbardziej popularnych ksztaÅ‚tów w projektowaniu logo, a to’s ważne, aby zrozumieć naukÄ™ dlaczego. Ludzkie oko instynktownie podąża za liniami, co wiÄ™kszość fotografów wykorzystuje (znane jako “linie wiodÄ…ce”). W przypadku kół, ta linia nigdy siÄ™ nie koÅ„czy, dajÄ…c widzom poczucie kompletnoÅ›ci lub wzajemnego powiÄ…zania.
To pasuje do intencji wiÄ™kszoÅ›ci marek, które chcÄ… stworzyć poczucie wspólnoty i mieć swoje logo “zapraszajÄ…” ludzi do przyÅ‚Ä…czenia siÄ™ do nich. Użycie koÅ‚a do obramowania caÅ‚ego logo robi to doskonale — wszystko wydaje siÄ™ bardziej jednolite, a widzowie’ oczy naturalnie idÄ… wokół i wokół, wciÄ…gajÄ…c ich w to.
KrÄ™gi mogÄ… być również używane w mniejszej skali, na przykÅ‚ad wzór polka-dot w tle. W ten sposób krÄ™gi mogÄ… przekazywać figlarność lub zabawÄ™ — pamiÄ™taj, że krÄ™gi sprawiajÄ…, że oko krąży wokół nich, jak w taÅ„cu, wiÄ™c sprawiajÄ…, że marka czuje siÄ™ bardziej swobodnie i zabawnie.
Spirale
Spirale zachowujÄ… wszystkie cechy okrÄ™gów — w szczególnoÅ›ci “wciÄ…ganie” widza —, ale przenoszÄ… je na wyższy poziom. Zamiast być zrelaksowanym i swobodnym jak standardowe logotypy okrÄ…gÅ‚e, spirale sÄ… bardziej energiczne, czasami aż do bÅ‚Ä™du. W skrajnych przypadkach, spirale mogÄ… być hipnotyzujÄ…ce lub nawet zawrotne, pomocne dla niektórych marek, ale szkodliwe dla innych.
Spirale najlepiej sprawdzajÄ… siÄ™ w przypadku marek, które chcÄ… uchodzić za dynamiczne i żywe. Zawrotne efekty osÅ‚abiajÄ… efekty relaksacyjne, wiÄ™c spirale powinny być wybierane tylko z rozwagÄ…. Marki, które chcÄ… siÄ™ natknąć na “easy-going” powinny ich unikać.
Trójkąty
Wszechstronniejsze niż inne ksztaÅ‚ty, trójkÄ…ty przedstawiajÄ… różne cechy w zależnoÅ›ci od tego, w którÄ… stronÄ™ sÄ…’zwrócone. PomyÅ›l o nich jak o strzaÅ‚kach i skieruj je w stronÄ™, która najlepiej reprezentuje TwojÄ… markÄ™.
TrójkÄ…ty skierowane do góry, lub piramidy, sÄ… najbardziej powszechne. Symbol stabilnoÅ›ci architektonicznej, piramidy dajÄ… poczucie bezpieczeÅ„stwa, siÅ‚y i trwaÅ‚oÅ›ci. OznaczajÄ… również sukces poprzez wskazanie w górÄ™, dajÄ…c poczucie wÅ‚adzy — that’s why they’are common for scientific, religious, and legal brands.
Prawe trójkąty sugerują ruch do przodu i oznaczają postęp lub szybkość. I odwrotnie, trójkąty skierowane w lewo reprezentują poruszanie się do tyłu; chociaż nie są one powszechne, mogą być dobrze dopasowane do marek, które zajmują się historią, pamięcią lub nostalgią.
Downward-facing triangles are a bit unsettling — they look like they could tip over at any moment. Jednak niektóre marki mogÄ… wykorzystać to na swojÄ… korzyść, jeÅ›li chcÄ… zaistnieć jako inne, nietypowe lub ezoteryczne.
Rektangi & kwadraty
Rektangi, w tym kwadraty, sÄ… uosobieniem stabilnoÅ›ci i reprezentujÄ… mÄ™stwo i siÅ‚Ä™. Jednakże, odbywa siÄ™ to kosztem figlarnoÅ›ci i zabawy — prostokÄ…tne ksztaÅ‚ty sÄ… dość mdÅ‚e, jeÅ›li nie pÅ‚askie-out nudne — wiÄ™c w pewnym sensie oni ’sÄ… przeciwieÅ„stwem kół.
Zwykle prostokąty są używane jako ramki wokół innych elementów logo, często tylko nazwy firmy, aby podkreślić formalność. Kwadraty wykorzystują ten efekt w pełni, ponieważ równość ich boków dodaje im konotacji trwałości (ale czyni je jeszcze bardziej nijakimi).
Marki casualowe powinny trzymać siÄ™ z dala od czterostronnych ksztaÅ‚tów w miejsce bardziej kapryÅ›nych projektów. ProstokÄ…ty i kwadraty dziaÅ‚ajÄ… najlepiej dla formalnych, “bezsensownych” branż, takich jak prawna czy finansowa, i mogÄ… pomóc w legitymizacji firm, które majÄ… trudny czas, aby być traktowane poważnie, jak te w rozwijajÄ…cych siÄ™ branżach konopi.
Krzywe, fale i zaokrÄ…glone rogi
Jak koÅ‚a, krzywe linie i fale sprawiajÄ…, że oczy “taÅ„czÄ…,”, dziÄ™ki czemu loga wydajÄ… siÄ™ bardziej zabawne i fantazyjne. MajÄ… wibracjÄ™ do nich, że użycza mÅ‚odzieÅ„czÄ… energiÄ™ do projektowania logo, nawet dla starych i archaicznych firm.
PiÄ™kno krzywych jest to, że można je wdrożyć do innych projektów, aby dodać stopieÅ„ zabawnoÅ›ci. Na przykÅ‚ad, let’s say you have a formal square-shaped logo, as described above. JeÅ›li obawiasz siÄ™, że bÄ™dzie zbyt sztywne, możesz “zmiÄ™kczyć” swoje logo, stosujÄ…c zaokrÄ…glone rogi zamiast spiczastych. Nadal zachowasz wiÄ™kszość stabilnych konotacji z kwadratów, ale z nieco mniejszÄ… sztywnoÅ›ciÄ….
Im więcej krzywych dodasz, tym bardziej zabawny będzie Twój projekt. Spróbuj dodawać je stopniowo, aby znaleźć idealną równowagę między profesjonalizmem a zabawą, która będzie pasować do tożsamości Twojej marki.
KÄ…ty ostre i punkty
Ulubiona technika najlepszych projektów logo sportowego, ostre kąty i kolce natknąć się jako agresywne, a nawet groźne, dobrze nadaje się do krawędzi i in-your-face marek.
Pamiętając o tym, że oko instynktownie podąża za liniami, ostre kąty wydają się szarpać widza, na dobre i na złe. W przypadku agresywnych marek, daje to logo wysokoenergetyczne, ożywcze odczucie, ale może być niepokojące, jeśli Twoja marka zmierza do czegoś spokojniejszego.
Używaj ostrych kątów oszczędnie, w przeciwnym razie Twoje logo może stać się niepokojące. Podobnie jak krzywe, możesz używać ostrych kątów w różnym stopniu, aby stworzyć idealną równowagę pomiędzy relaksem a energią. Innymi słowy, jeśli obawiasz się, że Twoje logo jest zbyt senne, dodaj ostre kąty lub kolce, aby dodać mu trochę życia.
Linie pionowe
Mimo, że technicznie nie jest to kształt, użycie serii powtarzających się pionowych linii może manipulować oczami widza, aby wywołać określone reakcje emocjonalne, tak jak kształty.
Ponieważ linie pionowe sprawiają, że oczy poruszają się w górę i w dół, mogą być używane do przekazywania dobrobytu i sukcesu, jak segmenty w wykresie liniowym. W zależności od projektu, mogą one nawet natknąć się na autorytarne, jak kraty więzienne.
Wiele logo wordmark — logo, które sÄ… po prostu nazwa firmy — grać z pionowymi liniami, ponieważ pasujÄ… one naturalnie z liter w nazwie. Na przykÅ‚ad, jeÅ›li nazwa firmy ma dużo L lub Ts, to’jest Å‚atwo rozszerzyć te litery w coÅ› bardziej artystycznego bez kradzieży uwagi od samej nazwy.
Linie poziome
Jak linie pionowe, powtarzajÄ…ce siÄ™ linie poziome również tworzÄ… emocjonalne konotacje jak ksztaÅ‚t. Różnica polega jednak na tym, że zamiast reprezentować sukces i dobrobyt, linie poziome reprezentujÄ… równowagÄ™ i “status quo.” Jak Ziemia’horyzont, linie te uspokajajÄ… widzów i upewniajÄ… ich, że wszystko jest na poziomie.
Linie poziome najlepiej sprawdzają się w przypadku firm, które chcą wyjść na zewnątrz jako uziemione. Jest to pocieszający obraz, choć nieco nudny. Zabawne i młodzieńcze marki mogą zdecydować się na coś bardziej dynamicznego, ale marki, które oferują coś nowego lub eksperymentalnego mogą używać linii poziomych, aby uspokoić obawy klientów i znormalizować się.
Kształty abstrakcyjne i niepodstawowe
Istnieje nieskoÅ„czona ilość ksztaÅ‚tów. Możesz poÅ‚Ä…czyć istniejÄ…ce wczeÅ›niej ksztaÅ‚ty, aby stworzyć nowe, dodać dowolnÄ… liczbÄ™ boków i zmodyfikować to, co’już jest, aby zrobić nowe rzeczy. Innymi sÅ‚owy, możesz wymyÅ›lić zupeÅ‚nie nowy ksztaÅ‚t dla swojej marki i to’jest caÅ‚kiem w porzÄ…dku.
Gdy mamy do czynienia z ksztaÅ‚tami niepodstawowymi, to’najlepiej rozbić je na ich krytyczne elementy: linie proste, krzywe, ostre krawÄ™dzie, zaokrÄ…glone krawÄ™dzie, fale itp. oraz to, w jakim kierunku’idÄ…. My’omówiliÅ›my już emocjonalne konotacje każdego z tych elementów, wiÄ™c możesz zasadniczo stworzyć i dostosować swój wÅ‚asny, używajÄ…c tych elementów konstrukcyjnych.
Na przykład, możesz mieć stabilność i formalizm prostokątnego logo, ale dodaj gigantyczne kolce wystające z rogów, aby uczynić je bardziej dynamicznym i przyciągającym uwagę. Nie bój się być kreatywnym.
Każda tożsamość marki jest unikalna z wÅ‚asnymi specyficznymi celami i obawami, nie wspominajÄ…c o wÅ‚asnej konkretnej grupie docelowej. Czasami idealne ksztaÅ‚ty dla Twojego logo jeszcze nie istniejÄ… i to’Ty musisz stworzyć je od podstaw. Dlatego zalecamy rozÅ‚ożenie go na części skÅ‚adowe, abyÅ› mógÅ‚ użyć tylko tych części, które sÄ… Ci potrzebne.
Jak zrobić logo
Teraz, gdy masz już pomysÅ‚ na to, co wchodzi w skÅ‚ad skutecznego logo, pytanie brzmi: jak je zrobić? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoÅ› do zaprojektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obydwie majÄ… swoje zalety i wady, wiÄ™c pozwól’s zbadać oba indywidualnie.
Zatrudnienie projektanta
Profesjonalni projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki, o których wspomnieliśmy powyżej, a nawet kilka. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, kupujesz ich wiedzę tak samo jak ich czas.
Profesjonalni projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, które wymieniliśmy powyżej.
Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierajÄ… setki, a nawet tysiÄ…ce dolarów za projekt logo.
Czasami można znaleźć taÅ„sze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony majÄ… sÅ‚aby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i tam’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli siÄ™ zgrywanie. Standard branżowy dla projektu logo wynosi okoÅ‚o 200 dolarów, wiÄ™c jeÅ›li ktoÅ› pobiera 5 dolarów, masz’prawo być podejrzliwy.
Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne jest kreatywną dziedziną, więc istnieją niezliczone style artystyczne do wyboru. Musisz być pewny, aby znaleźć projektanta, który zarówno rozumie swoją wizję i jest w stanie przynieść go do życia, ale to może zająć czas.
Zaprojektuj logo sam
JeÅ›li don’t have spare cash in your budget for a logo, don’t despair. Podczas gdy w przeszÅ‚oÅ›ci mogÅ‚eÅ› mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła siÄ™ tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje wÅ‚asne logo za pomocÄ… narzÄ™dzia do projektowania logo online, takiego jak logogenie.
W naszej cyfrowej erze, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejÄ™tnoÅ›ciach twoich rÄ…k i wiÄ™cej o twoich kreatywnych pomysÅ‚ach. Nie’musisz opanować pociÄ…gniÄ™cia pÄ™dzla lub cieniowanie ołówka — nie’nawet potrzebujÄ… stabilnych rÄ…k. Z online logo makers, wszystko czego potrzebujesz to pomysÅ‚.
Logogenie, i inne narzędzia online projektowania, użyj szablonów, aby projekt szybko i łatwo, nawet dla pierwszych timerów. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu.
Skategoryzowaliśmy nasze szablony według potrzeb i wymagań głównych branż, więc znalezienie Twojej jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży.
Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij go edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla:
Główne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schemat kolorów
Rozmiary tekstu i zdjęć
Rozmieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Warstwowanie (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)
Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam wiele obrazów intelektualnych, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.
UżywajÄ…c DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny-tier logo w ciÄ…gu zaledwie kilku minut. Kiedy’jesteÅ› gotowy, można kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za 24,90 dolarów, co daje ci swoje logo na zawsze.
Choć szablon-stylu projektowania dziaÅ‚a dobrze dla poczÄ…tkujÄ…cych, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeÅ›li koÅ›ci siÄ™ na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczÄ…ce projektowania, prosto od ekspertów.