Jesteśmy tutaj, aby zanurkować w często pomijany aspekt brandingu, a jeden, którego rytuały zmieniły się dość mocno w ciągu ostatnich kilku miesięcy: wizytówki.
Ponieważ caÅ‚y Å›wiat jest obecnie w rozsypce z powodu globalnej pandemii COVID, tak wiele aspektów tego, jak zachowujemy siÄ™ zawodowo jest ponownie badanych pod kÄ…tem wydajnoÅ›ci, wpÅ‚ywu na Å›rodowisko, kontekstu kulturowego i ogólnego zysku. To’jest konieczne i dÅ‚ugo spóźnione, aby to zbadać, a my’jesteÅ›my tutaj, aby spojrzeć na ten bardzo maÅ‚y, ale ważny aspekt profesjonalnych przedstawieÅ„, jak również dać kilka sugestii dotyczÄ…cych sposobów, aby przejść do przodu w Å›wiadomy sposób.
>.
Historia wizytówki
Karty biznesowe po raz pierwszy pojawiÅ‚y siÄ™ w XV-wiecznych Chinach jako “karty wizytowe”, gdzie ludzie nosiliby wokół maÅ‚e karty, aby wyjaÅ›nić, jak ważne byÅ‚y. Karty te byÅ‚y wymieniane, gdy pojawiaÅ‚a siÄ™ proÅ›ba o spotkanie, a także gdy trzeba byÅ‚o udowodnić swoje referencje, aby odwiedzić elitarnÄ… placówkÄ™. Gramatura papieru, jakość projektu i wiek konsorcjów oferowaÅ‚y wskazówki, jak elitarna byÅ‚a osoba, którÄ… reprezentowaÅ‚a karta.
Przejdźmy do XVII-wiecznej Europy, gdzie karty były używane dość podobnie. Często do ogłoszenia zbliżającego się przyjazdu zamożnych lub arystokratycznych ludzi do ich lokalnego miasta lub domu, karty były również używane do wielu różnych interakcji społecznych, od biznesu do randek. Karty te miały kształt i rozmiar podobny do kart do gry, były grawerowane złotem, zawierały pogrubione czcionki i stały się podstawą elit. Uprzywilejowane domy miały tace na karty, również ozdobne w konstrukcji, więc osoby odwiedzające mogły zostawić kartę.
W XVII wieku adresy nie byÅ‚y powszechne. Aby zwalczyć to wyzwanie, “karty handlowe” zostaÅ‚y wynalezione specjalnie po to, aby ludzie mogli znaleźć firmy z dużo wiÄ™kszÄ… Å‚atwoÅ›ciÄ…. Karty handlowe byÅ‚y drukowane dwustronnie, z jednÄ… stronÄ… zawierajÄ…cÄ… informacje promocyjne o firmie, a drugÄ… zawierajÄ…cÄ… mapÄ™, na której znajdowaÅ‚a siÄ™ firma.
Rewolucja przemysÅ‚owa, wÅ›ród wszystkich innych adaptacji, które miaÅ‚a na Å›wiecie, stworzyÅ‚a również bardziej swobodnÄ… przestrzeÅ„ do profesjonalnej sieci. Wymiana informacji kontaktowych staÅ‚a siÄ™ niezbÄ™dna. Zarówno “karta wizytowa”, jak i “karta handlowa” zostaÅ‚y poÅ‚Ä…czone w jedno i rozdawane w znacznie mniej formalnych sytuacjach. Klasa wyższa wciąż trzymaÅ‚a siÄ™ swojej niechÄ™ci do tego, co nieformalne, ale to staÅ‚o siÄ™ powszechne w USA.
Technologia cięcia drewna i techniki druku listowego ustąpiły miejsca masowej produkcji wizytówek, umożliwiając firmom wszystkich rozmiarów przekazywanie danych kontaktowych potencjalnym klientom, klientom i współpracownikom. W latach 80-tych wokół wizytówek powstała cała kultura. Któż mógłby zapomnieć scenę w "American Psycho", która stała się pamiętną reprezentacją ówczesnej obsesji na punkcie noszenia i wymiany wizytówek?