Im więcej miejsc, w których ludzie widzą Twoją markę, tym bardziej prawdopodobne jest, że Cię zapamiętają. A im bardziej prawdopodobne jest, że Cię zapamiętają, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą kontynuować interakcję z Twoją marką i kupować Twoje usługi. W skrócie, widoczność marki jest pozytywnie powiązana z zaangażowaniem marki i sprzedażą.
To’dlaczego wkÅ‚adasz tyle wysiÅ‚ku w zaprojektowanie idealnego logo, prawda? A także w stworzenie strony internetowej i profili w mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, które sÄ… w sam raz dla Twojej marki? To sÄ… miejsca, w których ludzie widzÄ… TwojÄ… markÄ™, ale nie sÄ… to jedyne miejsca, w których ludzie widzÄ… TwojÄ… markÄ™. Za każdym razem, gdy klient otrzymuje od Ciebie fakturÄ™, to’okazja, aby pokazać mu swojÄ… markÄ™ za pomocÄ… niestandardowego szablonu faktury. JeÅ›li sprzedajesz lub wysyÅ‚asz dobra materialne, pudeÅ‚ka, torby, a nawet opakowania wewnÄ™trzne, których używasz, sÄ… doskonaÅ‚ym miejscem do wprowadzenia dodatkowego brandingu do transakcji. A każdy dokument, list lub inny drukowany komunikat, który wysyÅ‚asz, może osiÄ…gnąć ten sam cel—wyraźny branding—kiedy wysyÅ‚asz go na kartce papieru z niestandardowym, markowym papierem firmowym.
Mimo, że możemy czuć siÄ™ jak my’żyjÄ…cy w caÅ‚kowicie cyfrowym Å›wiecie czasami, komunikacja papierowa nie jest’martwa. to'jest tak samo jak kiedy robisz notatki. Niektórzy ludzie wolÄ… używać metod online. Inni wciąż używajÄ… dobrej drogi z niestandardowym notatnikiem z logo firmy, które faktycznie można zobaczyć i poczuć. Chociaż czasy siÄ™ zmieniajÄ…, to’jest bardzo maÅ‚o prawdopodobne, że nigdy nie bÄ™dzie potrzeby komunikacji druku w jakiejÅ› formie. Tak wiÄ™c, jeÅ›li chcesz zbudować swojÄ… unikalnÄ… markÄ™ w każdym liÅ›cie, który wysyÅ‚asz, zrób to z niestandardowym papierem firmowym.
Dodanie niestandardowego papieru firmowego do tożsamoÅ›ci marki jest prostym, niedrogim sposobem, aby naprawdÄ™ zbudować swojÄ… markÄ™. DziÄ™ki Logogenie możesz zaprojektować papier firmowy za pomocÄ… tego samego prostego interfejsu typu "kliknij i upuść", którego użyÅ‚eÅ› do stworzenia swojego logo. Mamy mnóstwo czcionek i obrazów do wyboru, wiÄ™c jedynym ograniczeniem dla Twojego szablonu papieru firmowego jest Twoja wyobraźnia. I tu’najlepsza część: po zaprojektowaniu go, you’re done! My zajmujemy siÄ™ drukiem i dostawÄ…, wiÄ™c nie musisz siÄ™ martwić o znalezienie odpowiedniej drukarni i samodzielnÄ… logistykÄ™. Bo wÅ‚aÅ›nie o to nam chodzi: zajmować siÄ™ wszystkimi technicznymi sprawami, abyÅ› mógÅ‚ skupić siÄ™ na projektowaniu.
Czym jest papier firmowy?
Prawdopodobnie wiesz już, czym jest papier firmowy, ale w przypadku, gdy nie jesteÅ› w 100% pewien, oto on: papier firmowy to nagłówek na górze arkusza papieru, który zawiera informacje o nadawcy, takie jak jego nazwisko, adres i numer telefonu. PomyÅ›l o nim jak o nagłówku lub stopce na stronie internetowej: to’dodatek, który sprawia, że jest absolutnie jasne, kto jest autorem i nadawcÄ… dokumentu.
Papier firmowy to coś więcej niż lista informacji kontaktowych. Komunikuje on markę nadawcy, prezentując jego kolory, logo i wszelkie dodatkowe projekty, które pokazują, kim są i o co im chodzi.
Ponieważ czytamy dokumenty od góry do dołu, od lewej do prawej, papier firmowy jest często pierwszą rzeczą, którą widzimy, gdy czytamy list lub inny element komunikacji drukowanej. Papier firmowy przygotowuje nas na treść, która jest przed nami, poprzez szybkie wprowadzenie.
Wybór projektu papieru firmowego
Tworzenie spersonalizowanego papieru firmowego jest właściwie dość podobne do tworzenia spersonalizowanych logo. W obu przypadkach, pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić jest jasne zdefiniowanie swojej marki. Zdefiniuj ją, odpowiadając na pytania takie jak:
Kim jesteÅ›?
Jaki rodzaj produktu lub usługi oferujesz?
Gdzie plasujesz się na swoim rynku, pod względem cenowym?
Kim jest Twoja docelowa publiczność?
Co odróżnia Cię od konkurencji?
Gdy masz odpowiedzi na te pytania, masz podstawowÄ… persona marki. NastÄ™pnym krokiem w projektowaniu szablonu papieru firmowego (i logo, i projekt strony internetowej, a nawet mundury, które noszÄ… pracownicy) jest wypracowanie sposobu wizualnego komunikowania tej persony poprzez wybory projektowe, takie jak palety kolorów, wybór czcionki i ksztaÅ‚ty w logo i brandingu. My’pokryliÅ›my te tematy dogÅ‚Ä™bnie wczeÅ›niej, wiÄ™c jeÅ›li’nie jesteÅ› z nimi zaznajomiony, poÅ›więć trochÄ™ czasu, aby dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej o visual branding now.
Jeśli już zaprojektowałeś niestandardowe logo i/lub inne aktywa marki, masz już tożsamość wizualną do pracy w swoim niestandardowym szablonie papieru firmowego. Skorzystaj z tych kolorów, czcionek i ogólnego wyglądu projektów, aby stworzyć papier firmowy, który będzie wyglądał jak w domu obok innych aktywów Twojej marki.
Ale możesz nie być w stanie bezpośrednio wziąć swoje logo lub inny aspekt swojego projektu i odtworzyć go idealnie na papierze. Dlaczego? Ponieważ jeśli Twoje logo i/lub inne zasoby marki zostały stworzone do oglądania na ekranach, mogą nie być łatwe do przełożenia na papier. Jest kilka powodów, dla których tak się dzieje:
Projekt logo jest zbyt skomplikowany, aby nadal działał po zmniejszeniu skali
W przypadku papieru firmowego, masz do czynienia głównie z papierem o standardowym rozmiarze (A4). Tak więc duże, skomplikowane logo, które wygląda niesamowicie w nagłówku Twojej strony internetowej lub zajmuje duże, widoczne miejsce na stronie sprzedaży, może nie działać w druku.
Na szczęście jest na to rozwiązanie. Możesz stworzyć uproszczoną wersję logo przeznaczoną specjalnie do druku. Wiele marek posiada wiele wersji logo, z których każda przeznaczona jest do określonego rodzaju komunikacji. Spójrz na kilka przykładów:
Gdy projektujesz niestandardowy papier firmowy, pamiÄ™taj o ksztaÅ‚cie papieru, na którym bÄ™dzie drukowany. Jest to standardowy ksztaÅ‚t papieru firmowego (i hej, jeÅ›li Twoja marka jest znana z Å‚amania zasad i myÅ›lenia poza pudeÅ‚kiem, to nie’musi być! Może zamiast tego masz niestandardowy pasek boczny lub stopkÄ™!)
PomyÅ›l wiÄ™c rozwijajÄ…c swój projekt z myÅ›lÄ… o ksztaÅ‚cie papieru. Ty’projektujesz dla stosunkowo maÅ‚ego, nieresponsywnego prostokÄ…ta.
Twoje kolory papieru firmowego są wyłączone
Powinieneś również pamiętać, że kolory są produkowane inaczej dla druku niż dla druku cyfrowego. Projekty drukowane używają procesu kolorowania znanego jako CMYK, podczas gdy cyfrowe używają jednego o nazwie RGB. Mimo, że większość kolorów można zazwyczaj odwzorować przechodząc z RGB na CMYK, można dostrzec pewne subtelne różnice i z tego powodu warto dostosować swoje obrazy, aby zoptymalizować je do druku. Może to oznaczać wybór monochromatycznej lub duochromatycznej wersji logo do druku i zarezerwowanie wersji pełnokolorowej do druku cyfrowego.
Co robią niestandardowe nagłówki listów dla marek?
Niestandardowy papier firmowy dodaje dodatkową warstwę poleru do komunikacji drukowanej marki. Niezależnie od tego, czy chodzi o faktury, komunikację ogólną, informacje prasowe czy po prostu wewnętrzne wiadomości, niestandardowy papier firmowy komunikuje, że jest to oficjalna przesyłka od firmy XYZ.
Pomyśl o różnicy między otrzymaniem faktury generycznej a takiej, której nadawca poświęcił czas na nadanie marki za pomocą niestandardowego szablonu. Ta ogólna wydaje się mniej profesjonalna, prawda? To rodzaj rzeczy, których można oczekiwać od małego start-upu lub sklepu Etsy, który jest hobby jednej osoby, a nie w pełni funkcjonującą firmą. I wiele firm również iść do zakresu tworzenia niestandardowe notatniki, niestandardowe długopisy, koperty i więcej.
There’s nothing wrong with sending messages without custom letterheads—sometimes it’s your only option, especially when you’re just starting out and have a really small budget. Ale w przeciwieÅ„stwie do, powiedzmy, niestandardowej strony internetowej, niestandardowy papier firmowy jest dość niedrogim zasobem marki, w który można zainwestować na poczÄ…tku. A ponieważ jest on tak niedrogi, istnieje mnóstwo szybkich i Å‚atwych zwrotów z inwestycji: zaprojektuj niestandardowy papier firmowy, wydrukuj 500 arkuszy i bam! Natychmiast przeniosÅ‚eÅ› swojÄ… grÄ™ komunikacyjnÄ… na wyższy poziom.
Tworzenie niestandardowego szablonu papieru firmowego
W Logogenie, oferujemy niestandardowy projekt papieru firmowego sformatowany tak, aby pasowaÅ‚ do stron A4. Arkusz papieru A4 mierzy 210 x 297 milimetrów, lub 8 ¼ x 11 ¾ cali.
Zanim zaczniesz projektować swój szablon papieru firmowego, spójrz na inne markowe papiery firmowe. Możesz nawet mieć w swojej skrzynce pocztowej listy od takich marek jak Twój bank lub inne lokalne firmy. Przestudiuj je, zanotuj, co działa w nich dobrze i zwróć uwagę na to, jak pracowali z ograniczeniem rozmiaru papieru, aby stworzyć skuteczny papier firmowy.
Studiując je, przejedź po nich palcami. Jednym z ważnych obszarów, w których druk ma przewagę nad technologią cyfrową jest to, że jest on dotykowy. Niektóre marki wykorzystują to, aby nadać swoim nagłówkom dodatkową warstwę głębi i stworzyć projekty, które lekko wysuwają się z kartek.
Bez względu na to, jaki styl projektu wybierzesz dla swojego szablonu papieru firmowego, utrzymuj go na tyle prostym, aby nie przyćmił wiadomości, które wysyłasz za pomocą swoich listów. Pamiętaj, że papier firmowy jest po to, aby wzbogacić dokument, a nie po to, aby przejąć światło reflektorów i sprawić, że odbiorcy przegapią Twoją wiadomość.