Nowojorska firma reklamowa The Logo Company wydała infografikę badającą psychologiczne efekty kolorów w logo.Żółty i pomarańczowy przekazuje optymizm i przyjazność. Czerwony jest odważny kolor, który wywołuje emocje, podczas gdy fioletowy sugeruje kreatywność lub mądrość. Niebieski zwykle reprezentuje niezawodność, podczas gdy zielony przywołuje naturę. Biały jest klasycznym wyborem dla marek, które chcą podkreślić równowagę.
PrzyciÄ…gajÄ…ce wzrok logo może być potężnym narzÄ™dziem dla każdej firmy, która chce odróżnić siÄ™ od konkurencji i podzielić siÄ™ swojÄ… wizjÄ… ze Å›wiatem. Kiedy niestandardowe zaprojektowane przy użyciu wysokiej jakoÅ›ci grafiki, może zwiÄ™kszyć wiarygodność marki’i budować zaufanie wÅ›ród konsumentów. Może również komunikować aspiracje firmy i ideologiÄ™ marki.
Wiele badań i eksperymentów jest koniecznych, aby stworzyć logo, które uchwyci unikalne cechy marki. Jednak czas i wysiłek, jaki firma w to inwestuje, może się sowicie opłacić. Niektóre logo osiągają światową rozpoznawalność i oferują firmom nieskończone możliwości marketingu i budowania marki.
Wybieranie logo, które “rzuca siÄ™ w oczy”
Dobre logo to oryginalne kreacje, które sÄ… istotne dla marki, którÄ… reprezentujÄ…. Skutecznie wykorzystujÄ… kolor, czcionkÄ™ i proporcje, aby stworzyć coÅ› miÅ‚ego dla oka. Wreszcie, sÄ… proste i uniwersalne dla dzisiejszego’Å›rodowiska medialnego.
Oryginalność
Poświęć trochę czasu na burzę mózgów koncepcji, które chciałbyś zobaczyć w swoim logo. Wybierz słowa kluczowe, które opisują Twoje pomysły i zrób kilka szkiców, aby lepiej wypełnić swoją wizję. Eksperymentuj z tekstem, kształtem i różnymi grafikami, aż znajdziesz kilka koncepcji, które Ci się spodobają.
Twoja marka jest unikalna i Twoje logo powinno to odzwierciedlać. Disney od dziesięcioleci opiera się na zabawnym podpisie swojego założyciela i od tego czasu wprowadził do niego tylko niewielkie modyfikacje. Ponadczasowe logo może trwać przez pokolenia i może pomóc Twojej marce utrzymać tożsamość w czasie.
Znaczenie dla marki
Logotyp, który jest adekwatny do marki, którÄ… reprezentuje, może okreÅ›lić oczekiwania i pomóc w ustaleniu reputacji firmy. Monogram Louis Vuitton’w stylu country-club sugeruje luksus i ekskluzywność, podczas gdy logo dla 99 Cents Only Stores podkreÅ›la wygodÄ™ i dostÄ™pność.
>