Tożsamość wizualna firmy’może zÅ‚amać, zrobić, lub pomóc im latać caÅ‚Ä… drogÄ™ do góry. Firma lub marka’projekt logo jest w rzeczywistoÅ›ci jednym z najważniejszych aspektów ich tożsamoÅ›ci wizualnej. Nie tylko odróżnia jednÄ… markÄ™ od drugiej, ale ma potencjaÅ‚, aby zwiÄ™kszyć, jak firma dziaÅ‚a, wpÅ‚ywa na wybór klienta, tworzy lojalność i buduje wartość marki. SÄ… to wszystkie potężne ruchy, które marki majÄ… potencjaÅ‚, aby zrobić. JeÅ›li’decydujesz siÄ™ na wÅ‚asnÄ… nazwÄ™ marki, powinieneÅ› rozważyć proces zwany ‘testowanie nazwy marki’, aby upewnić siÄ™, że docelowi odbiorcy rezonujÄ… z nazwÄ… marki, prawie tak samo, jak robiÄ… to z logo poniżej!
MiÄ™dzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, miÄ™dzynarodowy organ skÅ‚adajÄ…cy siÄ™ z przedstawicieli różnych krajowych organizacji normalizacyjnych zaÅ‚ożonych w 1947 roku, promuje Å›wiatowe normy wÅ‚asnoÅ›ciowe, przemysÅ‚owe i handlowe. Organizacja’Protokół szacowania wartoÅ›ci marki opiera siÄ™ na szeÅ›ciu kluczowych wymaganiach: przejrzystoÅ›ci, ważnoÅ›ci, wiarygodnoÅ›ci, wystarczalnoÅ›ci, obiektywnoÅ›ci oraz parametrach finansowych, behawioralnych i prawnych. Wartość marki idzie w parze z reputacjÄ…, która również pomaga dyktować sukces. Utrzymanie pozytywnej reputacji marki jest krytyczne dla ogólnego sukcesu w biznesie.
Poprzednio, my’wyjaÅ›niliÅ›my aspekty logo, jednoczeÅ›nie nakreÅ›lajÄ…c powody, dla których autentyczność jest tak ważna w procesie projektowania. Teraz, we’ve handpicked dziesięć z world’s najbardziej rozpoznawalnych marek Å›wiata aby przejść do historii i ewolucji projektowania logo w poszukiwaniu odpowiedzi na to, co uczyniÅ‚o je tak udane. ISO byÅ‚oby dumne.
Coca-cola
WiosnÄ… 1886 roku aptekarz z Atlanty John Stith Pemberton wyprodukowaÅ‚ syrop, który miaÅ‚ zmienić Å›wiat. Sprawy potoczyÅ‚y siÄ™ dość szybko, gdy tylko lokalna spoÅ‚eczność wystawiÅ‚a mu szalone recenzje. KsiÄ™gowy Pembertona, Frank M Robinson, wymyÅ›liÅ‚ nazwÄ™ Coca-Cola, sugerujÄ…c, że dwa C’s bÄ™dÄ… dobrze wyglÄ…dać w reklamach. Robinson zaprojektowaÅ‚ skrypt firmowy, eksperymentujÄ…c z wyszukanym skryptem Spencerian, nastawionym na wÅ‚Ä…czenie dramatycznego wyglÄ…du do nazwy, którÄ… wÅ‚aÅ›nie nadaÅ‚.
Czerwono-biała paleta kolorów, którą znamy i mieliśmy zakorzenione w naszym krajobrazie kulturowym ma więcej do niego niż tradycyjne cechy. Czerwony portretuje moc, podniecenie i energię. Kolor sam w sobie wyzwala impulsywne zakupy, a wcześniej przeprowadzone badania dowodzą, że gracze w pokera z czerwonymi żetonami stawiają więcej niż ci z niebieskimi. Namiętna biel i zamaszysty, kursywny tekst sugerują czas przeszły, palącą nostalgię. Paleta przypadkowo pasuje do stroju Świętego Mikołaja, który od tego czasu stał się maskotką Coca-coli, łącząc więcej tradycji z ikoniczną marką.
Szybko do dnia dzisiejszego, gdzie Coca-cola zajmuje miejsce jako największy producent i dystrybutor napojów, a nawet więcej, jedna z największych korporacji na świecie. 1,9 mld porcji produktów Coca-Cola są sprzedawane na całym świecie każdego dnia, w porównaniu do zaledwie 25 butelek w pierwszym roku. Z jego znak towarowy został oficjalnie zarejestrowany w 1887 roku, nie było tylko niewielkie zmiany, dzięki czemu Coca-cola zasłużony marki świata zbieżne ze stabilnością i tradycją.
Pepsi
Przed Pepsi istniaÅ‚ Brad’s Drink. Stworzony przez farmaceutÄ™ z Północnej Karoliny, Caleb Bradham powoÅ‚aÅ‚ do życia tÄ™ pomoc leczniczÄ… w 1893 roku, zaledwie kilka lat po Coca-Coli i kilka lat przed pojawieniem siÄ™ Dr. Pepper. Pięć lat później Brad’s Drink staÅ‚ siÄ™ Pepsi-ColÄ…, której nazwa pochodzi od innego sÅ‚owa oznaczajÄ…cego niestrawność, czyli “dyspepsja”.
Pepsi jest jednÄ… z marek, która przeciwstawiÅ‚a siÄ™ równaniu tego, co czyni markÄ™ ponadczasowÄ… i rozpoznawalnÄ…: spójnoÅ›ci. W ciÄ…gu wieku, w którym Pepsi istnieje, byÅ‚o dwanaÅ›cie znaczÄ…cych przeprojektowaÅ„ logo, nie liczÄ…c mniejszych produktów i wariacji smakowych. Pomimo tych ciÄ…gÅ‚ych zmian, Pepsi obiecuje jedno: satysfakcjÄ™. Ich czerwone, biaÅ‚e i niebieskie barwy stworzyÅ‚y czyste i estetyczne logo dziÄ™ki celowym krzywym i okrÄ™gom. Dyrektor kreatywny firmy Twitter’stwierdziÅ‚, że nakÅ‚adajÄ…ce siÄ™ na siebie okrÄ™gi przywoÅ‚ujÄ… potencjalne sieci, zainteresowania i pomysÅ‚y, które można stworzyć, poÅ‚Ä…czyć i skrzyżować wÅ›ród rówieÅ›ników i przyjaciół. It’s current-day zÅ‚oty współczynnik- zatwierdzone logo jest nadal rozpoznawalny pomimo firmy’s trwajÄ…cych ciÄ…gÅ‚ej ewolucji.
McDonald’s
McDonald’s to America’s number one fast food company, zaÅ‚ożona w 1940 roku jako jedna restauracja. Z czasem te zÅ‚ote Å‚uki, które tworzÄ… McDonald’s “M”, staÅ‚y siÄ™ synonimem naszego wspólnego wyobrażenia o wygodnym jedzeniu. Te Å‚uki staÅ‚y siÄ™ czymÅ› wiÄ™cej, symbolizujÄ…c kulturÄ™ fast food i AmerykÄ™ w specyficzny sposób.
Marka przeszÅ‚a przez kilka redesignów od czasu ich powstania, ale trzymaÅ‚y siÄ™ tej samej koncepcji przez dekady. Te ikoniczne Å‚uki byÅ‚y oparte na jednym z oryginalnych projektów restauracji, który zawieraÅ‚ oddzielne zÅ‚ote Å‚uki, które wyglÄ…daÅ‚y jak “M”, nad budynkiem.
Nike
Nike jest najbardziej wartoÅ›ciowÄ… markÄ… modowÄ… na Å›wiecie, a jej swoosh jest jednÄ… z najbardziej ikonicznych tożsamoÅ›ci marki istniejÄ…cych dzisiaj. Logo, pierwotnie zaprojektowane w 1971 roku przez studentkÄ™ Phila Knighta, jednego z zaÅ‚ożycieli Nike. Projektantce, Carolyn Davidson zapÅ‚acono 35 dolarów, a Knight zostaÅ‚ zacytowany jako mówiÄ…cy, “I don’t love it, but it’ll grow on me.”
Davidson zainspirował się grecką boginią zwycięstwa, Nike, modelując logo po jej skrzydle. Grecki folklor opowiada, że bogini Nike wpłynęła na wielu dzielnych wojowników, aby wygrywali bitwy w obronie ojczyzny. Mówi się, że skrzydła bogini Nike przynosiły motywację i odwagę wojownikom zmierzającym na pole bitwy. Dla projektanta ważne było zarówno przekazanie przesłania ruchu, jak i odróżnienie się od konkurencyjnej firmy, Adidas.
Nike’Logo wykorzystuje biaÅ‚Ä… przestrzeÅ„ wokół niego tak samo jak sama krzywa stymuluje ruch, gdzie można niemal usÅ‚yszeć i poczuć projekt. Jego prostota oznacza szybkość i zwinność, a także pozwala na to, aby dobrze wyglÄ…daÅ‚ na wszystkich produktach firmy’zaszczepiajÄ…c ikonÄ™ w każdy możliwy sposób.
Adidas
Założona i siedziba w Herzogenaurach, Niemcy, Adidas przyszedł do reprezentowania elegancji i trwałości. Marka w pojedynkę stała się pionierem minimalistycznego, korporacyjnego projektowania logo. Znak z trzema paskami stał się kwintesencją symbolu Adidasa.
Adidas wykupiÅ‚ znak towarowy z trzema paskami od fiÅ„skiej marki w latach 1950’s, a ikonografia zostaÅ‚a stworzona przez zaÅ‚ożyciela firmy, Adi Dasslera. Dassler po raz pierwszy użyÅ‚ tych znaków w obuwiu marki’w 1949 roku, kiedy to szczególnie zależaÅ‚o mu na stworzeniu symbolu, który mógÅ‚by być natychmiast rozpoznawany na zawodach lekkoatletycznych. Choć byÅ‚ to prosty projekt, staÅ‚ siÄ™ on tak zawziÄ™cie kojarzony z markÄ…, że Dassler nazwaÅ‚ nawet swojÄ… firmÄ™ “the three-stripe company.”
JeÅ›li chodzi o tÅ‚o samego wzoru, to’Å‚atwo zauważyć, że paski tworzÄ… ksztaÅ‚t góry. Ma to inspirować i rzucać wyzwanie klientom, aby popychali siÄ™ do osiÄ…gniÄ™cia peÅ‚nego potencjaÅ‚u.
Google to synonim wielu naszych cyfrowych zapytaÅ„, w tym internetu (!!!). Oni’zrobili naszÄ… listÄ™ nie bez powodu. AmerykaÅ„ska wielonarodowa organizacja technologiczna, która specjalizuje siÄ™ w usÅ‚ugach i produktach zwiÄ…zanych z Internetem, ma najlepszÄ… reputacjÄ™ spoÅ›ród wszystkich firm w USA i jest obecnie jednÄ… z najbardziej rozpoznawalnych marek na Å›wiecie. Google faktycznie miaÅ‚ dwa logo na poczÄ…tku.
W 1996 roku logo Google zawierało obraz dłoni i oryginalną nazwę firmy (BackRub) w czerwonej czcionce. Po rebrandingu do Google, uruchomili znacznie bardziej proste logo w 1998 roku, który ogłosił "Google!" w wielokolorowym odcieniu. Ruth Kedar był projektant graficzny za teraz-sławnym logo.
"Skończyło się na kolorach podstawowych, ale zamiast mieć wzór iść w kolejności, umieściliśmy drugorzędny kolor na L, który przyniósł z powrotem pomysł, że Google nie'przestrzega zasad."
There’s been a lot of discussion around the imperfections around the current logo, and UK designer Will Patterson gracefully explains why the Google logo is optically perfect despite its mathematical and geometric imperfection.
Facebook zostaÅ‚ zaÅ‚ożony w 2004 roku i pomógÅ‚ dać ludziom siÅ‚Ä™ do budowania spoÅ‚ecznoÅ›ci, jednoczeÅ›nie zbliżajÄ…c Å›wiat. Co zaczęło siÄ™ jako maÅ‚y i bardzo lokalnej stronie internetowej w college'u student’s pokoju w akademiku od czasu rozszerzona do giganta mediów spoÅ‚ecznych wiemy dzisiaj.
Kiedy Facebook zaczął ewoluować od uniwersyteckiej witryny sieciowej do światowej platformy mediów społecznościowych, założyciele Mark Zuckerberg i Sean Parker zatrudnili Mike'a Buzzarda z Cuban Council do stworzenia nowego logo dla firmy. Logo zaprojektowane przez Buzzarda jest niemal identyczne z logo związanym z Facebookiem dzisiaj, ponieważ firma dokonała tylko niewielkich zmian na przestrzeni lat. Niebieska kolorystyka logo została wybrana, ponieważ Zuckerberg cierpi na deuteranopię, czyli formę ślepoty barw. Jednym z kolorów, który ktoś cierpiący na deuteranopię jest w stanie łatwo odróżnić jest niebieski.
Logo Facebooka jest uproszczone i proste design-wise, z biaÅ‚Ä… maÅ‚Ä… czcionkÄ… na spokojnym, niebieskim tle. Nawet jeÅ›li schemat zostaÅ‚ wybrany ze wzglÄ™du na stan Zuckerberg’s, nadal istnieje znaczenie dla samego schematu kolorów. Niebieski i biaÅ‚y sÄ… od dawna używane w poÅ‚Ä…czeniu reprezentować czystość i optymizm, który jest coÅ› Facebook byÅ‚ dążenie do jako marki.
“Twitter jest ptakiem, ptak jest Twitterem,” stwierdziÅ‚ Doug Bowman, byÅ‚y dyrektor kreatywny portalu spoÅ‚ecznoÅ›ciowego’
Ikona ich podpisu od dawna wyróżnia siÄ™ na tle innych platform, przechodzÄ…c dÅ‚ugÄ… drogÄ™ od poczÄ…tku inaczej znanÄ… jako “twttr”. Twitter’Oficjalny start byÅ‚ na 15 lipca 2006 roku, kiedy zaÅ‚ożyciele zaciÄ…gnÄ…Å‚ szwedzki grafik Linda Gavin do opracowania pierwszego oficjalnego logo w jeden dzieÅ„. Branding pozostaÅ‚ taki sam do 2010 roku, kiedy to ewoluowaÅ‚ do tego, jak znamy go dzisiaj przez Martin Grasser’oczami. Jego projekt, obecne logo, oparty jest na kolibrze, a jego ilustracja skÅ‚ada siÄ™ z piÄ™tnastu okrÄ™gów. Grasser stwierdziÅ‚, że krÄ™gi symbolizujÄ… ideÄ™, że Twitter demokratyzuje informacje i daje każdemu gÅ‚os, aby przekazać neutralnÄ… wizualizacjÄ™. Twitter’byÅ‚y dyrektor kreatywny nazwaÅ‚ wizualnÄ… zmianÄ™ identyfikacyjnÄ… the “ultimate representation of freedom, hope and limitless possibility.” Platforma komunikowaÅ‚a, jak uproszczenie może być oznakÄ… sukcesu.
CEO i współzałożyciel Kevin Systrom nie miał pojęcia, że Instagram, platforma społecznościowa do dzielenia się zdjęciami urośnie do ogromnej międzynarodowej sieci. Po tym, jak Facebook wykupił go w 2012 roku, Instagram stał się jedną z najbardziej aktywnych platform mediów społecznościowych istniejących obecnie.
Wszystkie ich loga zostaÅ‚y oparte na ksztaÅ‚cie aparatu natychmiastowego, który spoglÄ…da wstecz do sieci’kluczowego oznaczenia dzielenia siÄ™ zdjÄ™ciami. Oryginalne logo Instagrama z 2010 roku zostaÅ‚o zaprojektowane przez Systroma i byÅ‚o knock-offem aparatu Polaroid z tÄ™czowym paskiem. Teraz logo Instagrama to minimalistyczny zarys oryginalnego obrazu aparatu Polaroid w kolorze zachodu sÅ‚oÅ„ca. PrzejÅ›cie z wyraźnie analogowego aparatu do minimalistycznej cyfrowej ilustracji jest teraz spowodowaÅ‚o wrzawÄ™ od ich istniejÄ…cej spoÅ‚ecznoÅ›ci, ale zapamiÄ™tywalność i rozpoznawalność nadal pozostaje.
Amazon
NaszÄ… listÄ™ marek Å›wiata zakoÅ„czymy’bangerem": Amazon.com, Inc. AmerykaÅ„ska wielonarodowa firma technologiczna z siedzibÄ… w Seattle w stanie Waszyngton jest firmÄ… zajmujÄ…cÄ… siÄ™ handlem elektronicznym, przetwarzaniem w chmurze, sztucznÄ… inteligencjÄ… i cyfrowym streamingiem technologicznym, obecnie uważanÄ… za jednÄ… z “Wielkiej Czwórki” firm wraz z Google, Apple i Facebook.
ZaÅ‚ożyciel firmy Amazon, Jeff Bezos, zatrudniÅ‚ Turnera Duckwortha do stworzenia logo Amazon. PoczÄ…tkowo logo byÅ‚o literÄ… ‘A’’ z ksztaÅ‚tem rzeki w Å›rodku. ZastÄ…pione w 1997 roku bardziej szczegółowym tekstem (w tym‘‘amazon.com'' z hasÅ‚em ‘Earth's Biggest Bookstore’). Znane nam dziÅ› logo z żółtÄ… liniÄ… zostaÅ‚o przyjÄ™te w 1998 roku, przedstawiajÄ…c komunikat, że sprzedajÄ… wszystko od “A do Z”.
Potrzebujesz brandingu dla swojego kolejnego biznesu
Logogenie’trzecia generacja darmowego kreatora logo pozwala na okreÅ›lenie Twojej firmy’branży i preferowanego rodzaju czcionki. Poprzez trzy kroki, możesz spersonalizować swoje logo poprzez nazwÄ™ firmy i liniÄ™ bazowÄ…, lub slogan. Pierwszy krok: wprowadź szczegóły dotyczÄ…ce firmy. Wybór branży ma szeroki zakres, w tym budownictwo, moda, technologia, wellness, żywność, transport i inne. Krok drugi: wybierz szablon logo. DostÄ™pne sÄ… setki, a po dokonaniu wyboru możesz podejrzeć i pobrać. Dostosowanie do potrzeb klienta odbywa siÄ™ poprzez nieograniczone modyfikacje. UkÅ‚ad, paleta kolorów, czcionki i symbole mogÄ… być zmienione. Krok trzeci: udostÄ™pniany jest plik do pobrania w wysokiej rozdzielczoÅ›ci i w wielu formatach. Projekt logo jest kompatybilny z programami, takimi jak Adobe Illustrator i Photoshop.