Więc do tej pory wiesz, że Twoje logo musi mieć przyciągającą wzrok, on-brand paletę kolorów, jeśli chcesz, aby połączyć się z idealnym odbiorcą. I w innych artykułach, które opublikowaliśmy, mówiliśmy o tym, co różne kolory komunikują, kiedy są używane w logo i pokazaliśmy Ci różne sposoby łączenia kolorów w logo, aby stworzyć interesujące wizualizacje.
Ale there’s more to choosing a color palette that works than just matching your brand’s traits to colors and calling it a day. JeÅ›li to zrobisz, możesz skoÅ„czyć z... wÄ…tpliwÄ… paletÄ… kolorów. WiÄ™c jak można stworzyć paletÄ™ kolorów dla swojego logo, które komunikuje, kim jesteÅ› jako marka i wyglÄ…da atrakcyjnie dla swoich odbiorców?
Przez zrozumienie nauki, co sprawia, że pewne kombinacje kolorów wyglądają dobrze. Podobnie jak akordy, grupy nut z określonymi odstępami między nimi, brzmią przyjemnie dla naszych uszu, grupy kolorów oparte na określonych pozycjach na kole kolorów wyglądają przyjemnie dla naszych oczu. I tak jak te przyjemne akordy nazywane są harmoniami, wizualnie przyjemne grupy kolorów znane są jako harmonie kolorów.
Zrozumienie koła barw
KoÅ‚o kolorów to wykres, który pokazuje relacje miÄ™dzy kolorami. Koncepcja siÄ™ga 1666 roku, kiedy Sir Issac Newton zidentyfikowaÅ‚ spektrum szeÅ›ciu kolorów, które widziaÅ‚, gdy przepuÅ›ciÅ‚ biaÅ‚e Å›wiatÅ‚o przez pryzmat. Później, relacje miÄ™dzy tymi kolorami i każdy kolor’efekty psychologiczne byÅ‚y badane i rozumiane dalej, tworzÄ…c pole teorii kolorów.
Teoria kolorów to zestaw wytycznych, które artyści i projektanci wykorzystują do dokonywania wyborów kolorystycznych, które osiągają określone cele, a jednocześnie są estetyczne dla widzów. W ramach teorii kolorów, koło kolorów jest najbardziej widoczną wytyczną; graficzną reprezentacją wszystkich relacji kolorów.
Na kole kolorów, kolory – znany również jako odcienie – sÄ… podzielone na trzy główne kategorie:
Kolory podstawowe
Czerwony, niebieski i żółty to trzy kolory podstawowe. Są to kolory, które nie mogą być tworzone przez mieszanie innych kolorów. Zamiast tego, wszystkie inne kolory są tworzone przez mieszanie jakiejś ich kombinacji.
Kolory drugorzędne
Pomarańczowy, zielony i fioletowy to trzy kolory drugorzędne. Są to kolory, które powstają poprzez mieszanie kombinacji kolorów podstawowych, jak niebieski + żółty = zielony.
Kolory trzeciorzędowe
Kolory trzeciorzÄ™dowe to kolory, które istniejÄ… pomiÄ™dzy kolorami podstawowymi i drugorzÄ™dowymi. Na przykÅ‚ad pomaraÅ„czowo-czerwony jest odcieniem, który istnieje miÄ™dzy pomaraÅ„czowym a czerwonym. Kolory te sÄ… tworzone przez mieszanie dwóch sÄ…siednich kolorów, jak mieszanie żółtego i zielonego, aby stworzyć żółto-zielony. Jedynym sposobem, aby utworzyć trzeciorzÄ™dowy kolor jest mieszanie podstawowego i drugorzÄ™dowego koloru, który siedzi tuż obok siebie na kole kolorów, to’nie jest możliwe, aby utworzyć żółto-niebieski lub pomaraÅ„czowo-fioletowy.
Ale to’nie wszystko, co trzeba wiedzieć o kole barw. SÄ…’jeszcze odcienie, tinta i tony.
Cień jest tworzony przez dodanie czerni do koloru. Tworzy on ciemniejszą, bogatszą wersję tego koloru.
Tint jest przeciwieÅ„stwem odcienia.To’jaÅ›niejsza wersja koloru stworzona przez mieszanie koloru bazowego z biaÅ‚ym.
Ton to wyprana, zneutralizowana wersja koloru stworzona przez mieszanie go z szarością.Często, tony są używane do tworzenia pastelowego wyglądu.
Używanie różnych odcieni, tonów i tonów w logo’palety kolorów może dodać poziomy zÅ‚ożonoÅ›ci, których nie byÅ‚byÅ› w stanie uzyskać, używajÄ…c tylko odcieni bazowych. Na przykÅ‚ad, możesz wybrać paletÄ™ kolorów, która’ma ciemny odcieÅ„ niebieskiego skontrastowany z jasnym, prawie neonowym, pomaraÅ„czowym odcieniem, który wyglÄ…da szczególnie jasno sparowany z gÅ‚Ä™bokim niebieskim.
So teraz, że ty’masz wszystkie notatki, czy jesteÅ› gotowy, aby rozpocząć tworzenie muzyki? Let’s take a look at different ways you can arrange color harmonies to make your logo sing beautifully.
Kombinacje uzupełniające
Najbardziej podstawowym rodzajem harmonii kolorów jest harmonia komplementarna. Wybierz kolor, a nastÄ™pnie spójrz, który kolor siedzi bezpoÅ›rednio naprzeciwko niego na kole kolorów. Te dwa sÄ… kolorami uzupeÅ‚niajÄ…cymi. Kolory uzupeÅ‚niajÄ…ce to kolory, które ostro kontrastujÄ… ze sobÄ…, wiÄ™c kiedy one’sÄ… używane razem w logo, oba kolory sÄ… odważne i przyciÄ…gajÄ… wzrok.
Wybieranie kolorów uzupeÅ‚niajÄ…cych dla Twojego logo utrzymuje TwojÄ… paletÄ™ prostÄ…, ale z prostotÄ… przychodzÄ… ograniczenia. You’ve tylko dwa kolory do pracy z – dwa kontrastujÄ…ce, odważne kolory. Dla niektórych marek to’wszystko, czego potrzebujÄ…. Inni muszÄ… używać trzech, czterech lub nawet wiÄ™cej kolorów w swoich logo, aby powiedzieć swoim odbiorcom caÅ‚Ä… historiÄ™.
Triadic Trios
Harmonia triadyczna to taka, którą tworzy się za pomocą trzech kolorów. Konkretnie, trzy kolory, które siedzą w równych odstępach na kole kolorów.
Podobnie jak komplementarna paleta kolorów, triadyczna ma wysoki kontrast i może być Å›wietnym sposobem na stworzenie zróżnicowanego, kolorowego logo. A ponieważ there’s three colors to play with, rather than just two, you can do more with a triadic palette – like illustrate a more complex image or communicate more points about your brand.
Zespół tetradyczny
Na podstawie nazwy można zgadnąć, jakie to będą harmonie?
Tak, sÄ… to’grupy czterech kolorów. Konkretnie, sÄ… to’grupy czterech kolorów, które siedzÄ… w ksztaÅ‚cie prostokÄ…ta na kole kolorów – dwa zestawy kolorów uzupeÅ‚niajÄ…cych z jednym “buforem” koloru pomiÄ™dzy nimi. To dlatego one’sÄ… również znane jako podwójne uzupeÅ‚niajÄ…ce schematy kolorów.
Możesz wybrać czerwony i zielony oraz fioletowy i żółty. Razem, te cztery kolory sÄ… punchy. They’are bold, they have start contrasts and when you’ve got all four in one palette, the palette can look quite busy. It’s perfect for a high-energy, “in your face” kind of logo that’s got a lot going on.
Palety analogowe
Analogiczna harmonia kolorów to taka, która powstaje poprzez zgrupowanie razem trzech kolorów, które siedzą obok siebie na kole barw.
Ten rodzaj palety tworzy drastycznie inny efekt niż pozostaÅ‚e rodzaje, które’omówiliÅ›my do tej pory. Ponieważ you’re pulling from colors that are closely related, you don’t get the level of contrast you get with colors from opposite sides of the color wheel. There’s still some contrast, though – and you can play with it by trying out different shades and tints of the colors you’ve chosen. Efektem koÅ„cowym jest mniej ekstremalna paleta, która’jest idealna dla marek poszukujÄ…cych subtelniejszego wyglÄ…du.
Jeden kolor, jedna paleta
Paleta analogowa może wydawać siÄ™ ograniczona, ale ty’masz w rzeczywistoÅ›ci innÄ… opcjÄ™, która’jest jeszcze bardziej ograniczona: paleta monochromatyczna. Jak sama nazwa wskazuje, paleta monochromatyczna to paleta, która ma tylko jeden kolor.
Co, z definicji, nie jest’tak naprawdÄ™ paletÄ… kolorów...right?
Właściwie, to może być. Z pomocą bieli, czerni i szarości można stworzyć całą paletę używając tylko jednego odcienia bazowego.
Używając tylko jednego koloru i budując paletę przez rozjaśnianie, przyciemnianie lub wymywanie go, możesz spreparować złożone logo z głębokim, spójnym wyglądem. Ten rodzaj palety jest często doskonałym wyborem dla marek, które mają jasną, pojedynczą misję i marek, które chcą zachować swoje logo proste bez osiedlania się na uproszczeniu.
Ale co z innymi kolorami?
Jak zapewne zauważyÅ‚eÅ›’nie wspomnieliÅ›my jeszcze o kilku ważnych kolorach:
• Czarny
• BiaÅ‚y
• Brown
• Gray
Pewnie, wspomnieliÅ›my o odcieniach, tintach i tonach, ale nie’wspomnieliÅ›my o czerni, bieli czy szaroÅ›ci na wÅ‚asnÄ… rÄ™kÄ™. A sÅ‚owo “brÄ…zowy” nie zostaÅ‚o’w ogóle wymienione.
Here’s scoop na tych odcieniach: they’are not like other colors. Czarny i biaÅ‚y nie majÄ… specyficznych dÅ‚ugoÅ›ci fal jak kolory na kole kolorów, co sprawia, że nie można ich dopasować do koÅ‚a kolorów. Ale chociaż niektóre źródÅ‚a mówiÄ…, że sÄ…’nie technicznie kolory, to nie’powiedzieć caÅ‚Ä… historiÄ™.
Dla projektantów czerÅ„, biel i szarość to kolory. Nie’pasujÄ… do konkretnych harmonii kolorów, ale mogÄ… być skutecznie wykorzystywane w logo jako kolor podstawowy lub kolor akcentu.
Podobnie, brÄ…zowy nie jest’na kole kolorów. Ale to’nie oznacza, że to’nie jest kolor. BrÄ…zowy to kolor, który otrzymujemy po zmieszaniu dwóch kolorów uzupeÅ‚niajÄ…cych. WiÄ™c czerwony + zielony = brÄ…zowy, tak jak żółty + fioletowy i niebieski + pomaraÅ„czowy.
I tak jak czarny, biaÅ‚y i szary, brÄ…zowy nie’pasuje do żadnej z okreÅ›lonych harmonii kolorów, które omówiliÅ›my powyżej. Ale może być absolutnie skutecznym wyborem koloru dla twojego logo, albo jako główny kolor lub jeden z twoich akcentów lub wyborów cienia.
Zaprojektuj logo z idealnymi kolorami dla siebie
JeÅ›li nie’masz wolnej gotówki w swoim budżecie na logo, don’nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszÅ‚oÅ›ci mogÅ‚eÅ› mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła siÄ™ tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje wÅ‚asne logo używajÄ…c online logo design tool like logogenie.
W naszej cyfrowej erze, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejÄ™tnoÅ›ciach twoich rÄ…k i wiÄ™cej o twoich kreatywnych pomysÅ‚ach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowych twórców logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysÅ‚.
Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projektowanie było szybkie i łatwe, nawet dla osób, które po raz pierwszy biorą udział w projekcie. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu.
Zaklasyfikowaliśmy nasze szablony według potrzeb i wymagań najlepszych branż, więc znalezienie Twojej jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży.
Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla:
- Główne obrazy
- Nazwa i hasło reklamowe firmy
- Czcionka i typografia
- Schemat kolorów
- Rozmiary tekstu i obrazów
- Rozmieszczenie tekstu i zdjęć
- Dodawanie nowych ikon
- Układanie warstw (umieszczanie niektórych obrazów za lub przed innymi)
Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że istnieje wiele intelektualnych obrazów, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z liśćmi tęczy, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.
Używając DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny-tier logo w ciągu zaledwie kilku minut. Kiedy skończysz, możesz kupić wszystkie uprawnienia i licencje komercyjne za 24,90 USD, co daje Ci Twoje logo na zawsze.
Chociaż szablon-style projektowania dziaÅ‚a dobrze dla pierwszych poczÄ…tkujÄ…cych, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeÅ›li koÅ›ci na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczÄ…ce projektowania, prosto od ekspertów projektantów.