It’s no secret that the font you choose impacts how people interpret your message. Kiedy ty’re crafting the perfect logo być twarzÄ… swojej marki, czcionka (lub czcionki!) wybrać dla tekstu w logo ma znaczenie ... dużo. Czcionka, która czuje siÄ™ generyczne pozostawi ciÄ™ z nudnym, zapomnianym logo i czcionka, która nie’pasuje do Twojej marki pozostawi ludzi zdezorientowanych co do tego, kim jesteÅ› i czego oczekiwać od Ciebie.
WiÄ™c kim jesteÅ›? I co robisz – i jak robisz to inaczej niż konkurencja? PoÅ›więć kilka chwil na zanotowanie słów kluczowych o swojej marce, jeÅ›li nie’jeszcze nie masz w gÅ‚owie jasnego obrazu swojej persony marki. Zastanów siÄ™, jak opisujesz swojÄ… markÄ™ i jak opisuje jÄ… (najlepiej!) Twoja grupa docelowa. Możesz wymyÅ›lić sÅ‚owa kluczowe takie jak:
Playful, Sophisticated, Progressive, Value-focused, Eco- conscious, Traditional, Creative, Luxurious, Trustworthy, Youthful, Old-school, Masculine, Feminine, Unconventional...
Gdy już’masz jasny poglÄ…d na to, jak chcesz, aby Twoja marka byÅ‚a postrzegana, możesz Å‚atwo dowiedzieć siÄ™ o najlepszym rodzaju czcionki do użycia w Twoim logo. I na swojej stronie internetowej. I wszÄ™dzie indziej, gdzie używasz tekstu. WiÄ™c spójrz na kilka różnych kategorii czcionek, aby zobaczyć, który z nich najlepiej pasuje do Twojej marki, a nastÄ™pnie stamtÄ…d, przyjrzyj siÄ™ uważnie poszczególnym czcionkom w ramach tej kategorii, aby okreÅ›lić, który z nich jest najbardziej “Ty.” Ale najpierw, let’s wziąć szybki objazd, aby porozmawiać o historii czcionek i logo.
Czcionki i loga: A Long-lived Pair
Inna nazwa dla czcionki to krój pisma. Ten zwrot pochodzi z 1400 roku, kiedy Johannes Gutenberg wynalazÅ‚ prasÄ™ drukarskÄ…. SÅ‚owo “krój pisma” dosÅ‚ownie odnosi siÄ™ do projektu drukowanego na papierze za pomocÄ… ruchomej czcionki. Gutenberg’pierwszy krój pisma byÅ‚ znany jako Blackletter, i you’ve zdecydowanie widziaÅ‚ go – i nowoczesne czcionki, które emulujÄ… go – w filmach, telewizji i wszystko zaprojektowane, aby wyglÄ…dać “Middle Ages.”
Wynalazek prasy drukarskiej jest miejscem, w którym rozpoczęła siÄ™ nasza nowoczesna koncepcja czcionek. WczeÅ›niej wszystkie prace pisemne byÅ‚y pisane rÄ™cznie – wiÄ™c w pewnym sensie każda osoba’pismo rÄ™czne byÅ‚o jego osobistÄ… czcionkÄ…. Nie byÅ‚o jednak sposobu na standaryzacjÄ™ wzorów czcionek, dopóki nie zostaÅ‚y one wyrzeźbione w blokach ruchomej czcionki i użyte do drukowania tysiÄ™cy identycznych kopii książek, gazet i innych dokumentów. W 1470 roku Nicolas Jensen wynalazÅ‚ Roman Type, krój pisma inspirowany oznaczeniami używanymi na starożytnych rzymskich budynkach. A nastÄ™pnie w 1501 roku Aldus Manutius daÅ‚ Å›wiatu krój pisma, którego używamy do dziÅ›... kursywÄ™.
.
DziÅ›, ty’masz o wiele wiÄ™cej opcji. Możesz pogrubić swój krój pisma, możesz podkreÅ›lić go za pomocÄ… szybkiego skrótu klawiaturowego, możesz sprawić, że bÄ™dzie tak duży lub tak maÅ‚y, jak chcesz i co najważniejsze, masz’tysiÄ…ce różnych czcionek dostÄ™pnych do pobrania i użycia. W wielu przypadkach sÄ… one’darmowe.
Logosy sięgają nieco dalej niż czcionki. W średniowieczu rodziny szlacheckie identyfikowały się z herbami. Herb zawierał elementy projektu, takie jak schematy kolorów, wzory, czasami postacie zwierząt i tekst, taki jak motto rodziny i/lub okrzyk bojowy. Herb natychmiast identyfikuje osobę noszącą go jako część rodziny związanej z symbolem, co czyni je jednym z pierwszych przypadków brandingu.
PostÄ™pujÄ…c naprzód w Å›redniowieczu, logo i branding jako koncepcje nabraÅ‚y tempa, gdy król Anglii Ryszard II uchwaliÅ‚ prawo, które wymagaÅ‚o od wszystkich piwowarów, aby identyfikowali siÄ™ jako tacy z widocznym oznakowaniem. Tawerny zaczęły umieszczać na swoich szyldach obrazy inspirowane heraldykÄ…, co uÅ‚atwiÅ‚o spragnionym goÅ›ciom ich odnalezienie i identyfikacjÄ™. PamiÄ™taj, że wiÄ™kszość ludzi w Å›redniowiecznej Europie byÅ‚a niepiÅ›mienna – i nie byÅ‚o telefonów. JeÅ›li chciaÅ‚eÅ› spotkać siÄ™ z przyjacielem na drinka w tawernie, najprostszym sposobem na zapewnienie, że skoÅ„czysz w tej samej tawernie byÅ‚o uzgodnienie spotkania przy konkretnym znaku tawerny, jak tawerna Green Dragon lub Boar and Cock Pub.
Te wczesne logo opieraÅ‚y siÄ™ na obrazach i schematach kolorów, aby zidentyfikować swoje marki, a dziÅ›’logo nie sÄ… inne. Ale dziÅ›’logo majÄ… inne narzÄ™dzie w swoim arsenale: czcionki. WiÄ™c możesz sparować swojÄ… maskotkÄ™ smoka z tekstem, który wyglÄ…da jak on’pÅ‚onie, lub obramować swój ekskluzywny salon’geometryczne logo z cienkÄ…, eleganckÄ… czcionkÄ… serif. Czy jesteÅ› gotowy, aby zobaczyć swoje opcje czcionek?
Czcionki serif
Szerfy to te małe grzbiety na końcach i rogach liter w niektórych czcionkach. Kilka najbardziej znanych czcionek szeryfowych to Butler, Times New Roman, Georgia, Trajan Pro i Baskerville. Przyjrzyj się kilku słynnym markom, które używają czcionek szeryfowych i zastanów się, jak postrzegasz te marki.
It’s amazing how a few little nubs can really make a font feel classy, isn’it? Czcionki szeryfowe sÄ… wyborem dla marek, które czujÄ… siÄ™ wypolerowane, ekskluzywne i dla wielu, oldschoolowe. SÄ… to czcionki dla ponadczasowych, klasycznych marek i marek, które chcÄ… przekazać, że sÄ… inteligentnym, wyrafinowanym wyborem.
Czcionki bezszeryfowe
Jak sama nazwa wskazuje, czcionki bezszeryfowe to czcionki, które nie’majÄ… szeryfów. W niektórych przypadkach, czcionka ma wersjÄ™ szeryfowÄ… i bezszeryfowÄ…, jak Liberation.
Choć czcionki serif sÄ… Å›wietnym wyborem dla tradycyjnych, wypolerowanych, ponadczasowych marek, czcionki bezszeryfowe lepiej nadajÄ… siÄ™ do nowoczesnych, postÄ™powych marek. JeÅ›li’jesteÅ› firmÄ… technologicznÄ… lub sklepem odzieżowym nastawionym na mÅ‚odzież, rozważ przejÅ›cie z czcionkÄ… bezszeryfowÄ…. Podobnie, jeÅ›li’jesteÅ› markÄ… znanÄ… z podcinania konkurencji i dostarczania bezproblemowych usÅ‚ug, bezszeryfowy jest generalnie drogÄ… do zrobienia. Futura, Eras bold, Helvetica, Arial i Oldsans Black sÄ… prawdopodobnie najbardziej znanymi czcionkami bezszeryfowymi.
Czcionki inspirowane ręcznym pisaniem
Jak sama nazwa wskazuje, czcionki inspirowane pismem ręcznym to czcionki, które wyglądają jak napisane ręcznie. Czcionki inspirowane ręcznym pisaniem są świetnym wyborem dla każdej marki, która ma organiczne, domowe odczucia. Są one również skutecznym sposobem, aby pokazać światu, że bez względu na to, jak duża jest Twoja firma, wszystko, co robisz, ma Twój osobisty dotyk.
Czcionki inspirowane ręcznym pisaniem są w różnych stylach, z niektórymi wyglądającymi jak fantazyjny skrypt i innymi wyglądającymi jak całkiem niezła notatka zanotowana na lepkiej podkładce. Tak jak można powiedzieć wiele o osobie z jej osobistego pisma, świat może powiedzieć wiele o swojej marce z rodzaju czcionki inspirowanej pismem ręcznym, którą wybierzesz. Słynne odręczne czcionki to Calling heart, Qlassik Bold, Androgyne, Tibitha i Sweaty.
Pogrubione (i nie tak pogrubione) czcionki
.
Czy jesteÅ› odważnÄ… markÄ…, która jest "in-your-face"? Tak? No to – wykrzycz swojÄ… wiadomość przez stratosferÄ™ za pomocÄ… BOLD font.
Gruby, pogrubiony font pokazuje Å›wiatu, że Twoja marka jest siÅ‚Ä…, z którÄ… należy siÄ™ liczyć. Zajmujesz przestrzeÅ„, nie’cofasz siÄ™. Pogrubiona czcionka jest idealnym wyborem dla każdej marki o wysokiej energii, wysokiej intensywnoÅ›ci, takiej jak miejsce rockowe, kurs zipline, trener osobisty lub nawet linia pikantnych przekÄ…sek. Czcionki takie jak Gotham Black, Cunia, Oswald, Cornerstone zrobiÄ… sztuczkÄ™!
To nie’musi oznaczać, że’jesteÅ› agresywny, ale że nie bÄ™dziesz’popychany i nie możesz’być ignorowany. W przeciwieÅ„stwie do tego, pomyÅ›l o tym, co cienka, mÄ…dra czcionka mówi o marce, która jÄ… wybiera.
Cienka czcionka sprawia wrażenie spokojniejszej, cichszej, ale niekoniecznie mniej potężnej. That’s because font designs are nuanced, and every seemingly small design element – like how the letters’ weight is distributed, whether the font has serifs or not, and whether the letters are angular or rounded – can communicate an aspect of your brand to the people viewing it.
Czcionki inspirowane stylem vintage
JeÅ›li’jesteÅ› markÄ… inspirowanÄ… retro, jak sprzedawca odzieży vintage lub grupa rekonstrukcji historycznych, czcionka inspirowana stylem vintage jest wyborem dla Ciebie.
Czcionki vintage sÄ…’nie tylko dla marek vintage, chociaż. They’are an effective choice for any brand that wants to emphasize that they do things the old-fashioned way. Korzystanie z czcionki inspirowanej stylem vintage może zaszczepić poczucie zaufania do Twojej marki i sprawić, że poczuje siÄ™ ona jak ustalony, niezawodny wybór.
Let’s say you’are a delivery service. Z czcionkÄ…, która wyglÄ…da oldschoolowo, subtelnie pokazujesz potencjalnym klientom, że kiedy rezerwujÄ… samochód z tobÄ…, mogÄ… oczekiwać wysokiej jakoÅ›ci, staromodnej obsÅ‚ugi klienta. Czy obsÅ‚uga klienta byÅ‚a faktycznie lepsza w przeszÅ‚oÅ›ci, czy nie, nie ma znaczenia tutaj – jeÅ›li twoi klienci wierzÄ…, że tak byÅ‚o, a ty komunikujesz im, że trzymasz siÄ™ staroÅ›wieckich wartoÅ›ci, takich jak zapewnienie szybkiej, uprzejmej obsÅ‚ugi, klienci szukajÄ…cy tego typu doÅ›wiadczenia przyjdÄ… do ciebie nad markÄ…, która nie’skÅ‚ada tej samej obietnicy.
Czcionki inspirowane stylem vintage są również zabawnym wyborem dla kapryśnych marek, szczególnie tych z kiczowatym, campowym klimatem.
Czcionki nowatorskie
A potem sÄ…’czcionki, które’sÄ… po prostu zabawne. SÄ… to czcionki, które sÄ… dziwaczne, dziwne, niekonwencjonalne i nie wyglÄ…dajÄ… jak żadne inne czcionki. WyglÄ…danie jak inne czcionki nie jest tutaj bÅ‚Ä™dem...to cecha..
JeÅ›li masz super unikalnÄ… markÄ™, pozwól swojej fladze freak latać z super unikalnÄ… czcionkÄ…. W rzeczywistoÅ›ci możesz nawet chcieć zainwestować w niestandardowÄ… czcionkÄ™, abyÅ›’byÅ‚ jedynÄ… markÄ…, która’używa czcionki, którÄ…’masz.
I nie myśl, że Twoja marka musi być super out-there, abyś mógł użyć nowatorskiej czcionki. Każda marka, która jest kapryśna i zabawna może użyć zabawnej lub zawadiackiej czcionki, aby zakomunikować, że nie bierze życia zbyt poważnie.
Znajdź odpowiednią czcionkę dla swojego logo
Kiedy masz jasne zrozumienie, kim dokładnie jesteś jako marka, wybór idealnej czcionki do użycia w logo jest łatwy.
Ale co, jeÅ›li sÅ‚owa kluczowe, które opisujÄ… TwojÄ… markÄ™, nie’mieszczÄ… siÄ™ zgrabnie w jednej kategorii? You’re not alone – every brand is its own unique mix of traits, so it’s totally possible to be playful and sophisticated or luxurious and focused on delivering a great value. Znajdź czcionkÄ™ Å‚Ä…czÄ…cÄ… wszystkie aspekty Twojej marki w krój pisma.
Na przykład, powiedzmy, że jesteś postępowo myślącą siecią sklepów ze zdrową żywnością, która obejmuje tradycyjne sposoby uprawy, konserwacji i przechowywania produktów. Pomyślmy o rynku produktów organicznych, który ma wszystkie owoce i warzywa luzem w koszach, aby zmniejszyć ilość odpadów plastikowych i oferuje małe partie produktów do smarowania i konserwowania w puszkach i szklanych słoikach. Idealną czcionką dla tej marki może być bezszeryfowa, inspirowana ręcznym pisaniem czcionka jak Lemon Yellow Sun lub Norquay.
Czcionki takie jak te można znaleźć w bazach danych online, takich jak dafont.com lub 1001fonts.com. W niektórych przypadkach trzeba zakupić licencję na użycie czcionki lub uzyskać pozwolenie od jej twórcy.
Jak używać czcionek do tworzenia logotypów
Nie wszystkie loga to tekst poÅ‚Ä…czony z obrazem. Niektóre sÄ… po prostu firmÄ…’nazwÄ… lub inicjaÅ‚ami. Ten rodzaj logo nazywany jest logo wordmark, z których najbardziej znanym jest prawdopodobnie logo Disneya.
.
Istnieje wiele powodów, dla których marki wybierajÄ… logo wordmark. Jednym z powszechnych powodów jest to, że marka ma charakterystycznÄ… nazwÄ™ i chce umieÅ›cić tÄ™ nazwÄ™ na czele ich brandingu. Jest to również wspólna strategia brandingowa dla marek, które sÄ… up-and-coming, ponieważ uczynienie marki’nazwa centralnym punktem ich logo jest szybkim sposobem, aby ich nazwy rozpoznawalne i (idealnie) wÅ‚Ä…czyć ich startupy do nazw gospodarstw domowych.
Z logo wordmark, który czcionka używasz jest najważniejszym wyborem projektowym, aby dokonać. Powód jest prosty – Twoje logo to caÅ‚y tekst, wiÄ™c there’s no image to carry it if your font is weak. Here’s a couple key pointers to keep in mind when you’re choosing a font:
• Zwróć bacznÄ… uwagÄ™ na font’s kerning, czyli ilość miejsca miÄ™dzy literami. Niektóre czcionki majÄ… bardzo maÅ‚o miejsca miÄ™dzy literami, co może utrudniać ich czytanie
• PomyÅ›l o tym, które ksztaÅ‚ty najlepiej opisujÄ… TwojÄ… markÄ™. Podobnie jak kolor i czcionka, ksztaÅ‚ty w Twoim logo komunikujÄ… TwojÄ… persona marki. KoÅ‚a i inne zaokrÄ…glone ksztaÅ‚ty komunikujÄ… przyjaźniejszÄ…, bardziej miÄ™kkÄ… markÄ™, podczas gdy kwadraty i kanciaste ksztaÅ‚ty komunikujÄ… bardziej konserwatywnÄ…, bardziej zdystansowanÄ… personÄ™. Spójrz na ksztaÅ‚ty liter w każdej czcionce, którÄ… rozważasz, aby okreÅ›lić, które z nich sÄ… dobrze dopasowane do Twojej marki
• Czcionka musi być czytelna w rozmiarach, w których planujesz jej używać. Przetestuj to, wybierajÄ…c czcionkÄ™, a nastÄ™pnie zmieniajÄ…c jej rozmiar w górÄ™ i w dół, aby zobaczyć punkt, w którym staje siÄ™ trudny do odczytania. Ogólnie rzecz biorÄ…c, cieÅ„sze i bardziej skomplikowane czcionki sÄ… trudne do odczytania w maÅ‚ych rozmiarach, podczas gdy grubsze i czcionki w stylu druku pozostajÄ… czytelne, gdy’sÄ… wielkoÅ›ci w dół
To’jest naprawdÄ™ Å‚atwe do przetestowania czcionek, aby zobaczyć, jak wyglÄ…dajÄ… z nazwÄ… Twojej marki. JeÅ›li’używasz logo maker like Logogenie’s, wystarczy wpisać nazwÄ™ marki do narzÄ™dzia i wybrać z rozwijanej listy czcionek. Możesz nawet dodać dwa bloki tekstu do swojego logo w toku w tym samym czasie i porównać różne czcionki dla swojej marki’nazwa obok siebie. Logogenie’logo maker daje również możliwość rozmiaru czcionki w górÄ™ i w dół oraz zwiÄ™kszenia lub zmniejszenia iloÅ›ci miejsca miÄ™dzy każdÄ… literÄ…, co daje kontrolÄ™ nad font’s kerning.
.
Uczyń swoją wiadomość jasną dzięki odpowiedniej czcionce
Czy jesteÅ› gotowy, aby znaleźć idealnÄ… czcionkÄ™ dla swojej marki? Zajrzyj do jednej z internetowych baz danych czcionek, aby znaleźć krój, który idealnie Å‚Ä…czy wszystko, co czyni TwojÄ… markÄ™ wyjÄ…tkowÄ…. It’s also a great idea to take a look at the fonts brands that are like yours are using. Don’t limit yourself to your competitors; take a look at any brand that has similar values to yours to see how they’re using fonts to communicate who they are and what they’are all about.
WiÄ™c, don’t underestimate your graphic designer’s ability to help you choose the right font. Jako profesjonalny projektant, majÄ… doÅ›wiadczenie w dopasowywaniu marek z czcionkami i wyrażaniu ich clients’ brand personas poprzez wizualne wybory projektowe.
Ale co jeÅ›li’nie pracujesz z grafikiem?
Or if you don’t have the time to go trawling through font databases to find the perfect one out of the thousands of fonts’ve got?
Logogenie’s got you covered. W naszym super Å‚atwym w użyciu kreatorze logo, my’mamy tonÄ™ różnych czcionek do wyboru. Niezależnie od tego, czy jesteÅ› eleganckÄ… markÄ…, która potrzebuje czcionki takiej jak Trajan Pro, czy super nowoczesnÄ… firmÄ… technologicznÄ…, która lepiej nadaje siÄ™ do czcionki takiej jak Protos lub Quantum, my’mamy ciÄ™ pokryte w jednym miejscu, a nasze narzÄ™dzie uÅ‚atwia wypróbowanie tekstu w tak wielu różnych czcionkach, jak chcesz zobaczyć.
Sprawdź nasz kreator logo teraz, aby zobaczyć wszystkie czcionki, które możesz wybrać, gdy robisz logo z nami. Sprawiamy, że jest to proste dla każdego, aby stworzyć profesjonalne logo z telefonu lub komputera, bez doÅ›wiadczenia w projektowaniu graficznym wymagane. Don’t wait – get started on your brand’s new logo today.