Och, Facebook. Ze wszystkich platform mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, ta’jest najwiÄ™ksza, najbardziej ustalona i najbardziej lubiana. Ta, na której koncentrujesz wiÄ™kszość swoich wysiÅ‚ków biznesowych. Na dobre i na zÅ‚e, jeÅ›li’masz firmÄ™ i’nie jest na Facebooku, ty’tracisz na tonÄ™ sprzedaży.
I nawet jeÅ›li ty’nie jesteÅ› firmÄ…, ta sama zasada ma zastosowanie. JeÅ›li’jesteÅ› non-profit, nie bÄ™dÄ…c na Facebooku oznacza brak na Å›wiadomoÅ›ci przyczyny, “marka” uznanie i ostatecznie, wsparcie dla swojej sprawy. Podobnie, jeÅ›li you’are an artist or any other kind of content creator, not having a Facebook profile means lots and lots of people around the world will never see your stuff.
W dzisiejszym’Å›wiecie, nie bycie na mediach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych zaszkodzi Twojej marce. A ze wszystkich platform mediów spoÅ‚ecznoÅ›ciowych, nie bÄ™dÄ…c na Facebooku, zaszkodzi jej najbardziej.
Logo Facebooka a inne logo
Projektowanie logo do wykorzystania na Facebooku jest jak projektowanie logo do wykorzystania na każdej innej platformie – musisz zaprojektować coÅ›, co pasuje do przestrzeni, które zapewnia Facebook bez rozciÄ…gania lub wypaczania. Twoje zdjÄ™cie profilowe na Facebooku to Twoja marka’“twarz” na Facebooku. To’obraz, który pokazuje siÄ™ obok twojej marki’nazwa za każdym razem, gdy podejmujesz dziaÅ‚ania na Facebooku, jak komentowanie postu.
Na ekranach komputerów, Twoje zdjÄ™cie profilowe na Facebooku ma rozmiar 170 pikseli na 170 pikseli. Na smartfonie, to’jest 128 pikseli na 128 pikseli.
UjmujÄ…c to prosto, zdjÄ™cie profilowe na Facebooku jest maÅ‚e. A ponieważ to’jest maÅ‚e, nie masz luksusu dużo miejsca na duże, skomplikowane logo, które ma dużo tekstu i elementów obcych. ProjektujÄ…c logo na Facebooku, pamiÄ™taj o tym maÅ‚ym rozmiarze i zdecyduj siÄ™ na coÅ› kompaktowego. JeÅ›li there’s tekst w swoim projekcie logo, zrobić to duże i jasne, wiÄ™c pojawia siÄ™ Å‚atwo na Facebooku. Może to oznaczać zabawÄ™ z różnymi czcionkami, aby znaleźć takÄ…, która’jest czytelna w maÅ‚ych rozmiarach, jak pogrubiona czcionka druku zamiast cienkiej kursywy jeden. Może to również oznaczać stworzenie innej wersji logo, która eliminuje tekst i/lub redukuje go do jednego lub dwóch kluczowych elementów. Czytaj dalej 30 najlepszych czcionek, aby zaprojektować niesamowite logo.
It’s also important to make sure your logo is legible on both computer and smartphone screens. Przyjrzyj siÄ™ mu w obu rozmiarach i jeÅ›li’jest czytelne na komputerach, ale zbyt maÅ‚e, aby zrobić to na smartfonach, popraw je tak, aby dziaÅ‚aÅ‚o dla obu. Bycie leniwym z projektem logo źle odbija siÄ™ na Twojej marce i może odpÄ™dzić potencjalnych zwolenników, wiÄ™c upewnij siÄ™, że Twoje logo wyglÄ…da Å›wietnie na każdym ekranie, na którym ludzie bÄ™dÄ… je oglÄ…dać.
Na Facebooku, Twoje zdjÄ™cie profilowe nie jest’jedynym miejscem, gdzie’bÄ™dziesz chciaÅ‚ mieć wyraźny branding. Twoje zdjÄ™cie okÅ‚adki jest tak samo ważne jak zdjÄ™cie profilowe, a może nawet bardziej, ponieważ jest wiÄ™ksze i kiedy odwiedzajÄ…cy patrzÄ… na TwojÄ… stronÄ™, jest to pierwsza rzecz, którÄ… widzÄ…. JeÅ›li musiaÅ‚eÅ› przeskalować swoje logo, aby dopasować je do zdjÄ™cia profilowego, zdjÄ™cie okÅ‚adki jest miejscem dla peÅ‚nej wersji. Użyj wszystkie swoje logo’s elementy tutaj i wszystkie tekst trzeba – podczas gdy trzeba być wydajne w swoim obrazie profilowym, można przejść tak Å›miaÅ‚y i maksymalistyczne, jak chcesz (i jak twoja persona marki pozwala) w swoim cover photo.
ZdjÄ™cie okÅ‚adki Facebooka ma szerokość 820 pikseli na 312 pikseli wysokoÅ›ci na ekranach komputerów oraz 640 pikseli na 360 pikseli wysokoÅ›ci na smartfonach. Tak jak testowaÅ‚eÅ› logo swojego zdjÄ™cia profilowego na obu, przetestuj swoje zdjÄ™cie okÅ‚adki na obu rodzajach ekranu, aby upewnić siÄ™, że wszystko wyglÄ…da dobrze, że tam’nie ma dziwnego wypaczenia lub rozciÄ…gania.
Adaptacja logo vs. Rozpoczęcie projektowania nowego logo
JeÅ›li masz już logo, dostosowanie go do Facebooka może być Å‚atwe. Mówimy, że to może być Å‚atwe, zamiast mówić, że jest Å‚atwe, ponieważ może być bardziej skomplikowane niż poczÄ…tkowo myÅ›laÅ‚eÅ›. Czasami tworzenie logo na Facebooku jest tak proste, jak wziÄ™cie istniejÄ…cego logo i przeskalowanie go w dół, aby pasowaÅ‚o do zdjÄ™cia profilowego Facebooka’wymiary. Generalnie, there’s no scaling up or down necessary to make it work for your cover photo – you might have to give your logo an appropriately sized background to make it fit, but usually that’s simple.
To’jest najlepszy scenariusz. W mniej niż idealnej sytuacji musisz nieco zmienić projekt logo, aby dziaÅ‚aÅ‚ na Facebooku. Może to oznaczać przeprojektowanie go tak, że pasuje do wielkoÅ›ci i skali zdjÄ™cia profilowego, ale czasami wiąże siÄ™ to z bardziej skomplikowanymi zmianami niż to. Może to oznaczać przeprojektowanie logo, aby dać mu bardziej minimalistyczny wyglÄ…d lub pominiÄ™cie tekstu, który’jest trudny do odczytania w maÅ‚ych rozmiarach. Może to również oznaczać, że musisz zaprojektować zupeÅ‚nie nowe logo dla swojej marki, jeÅ›li istniejÄ…ce logo jest zbyt podobne do logo innej marki używa na Facebooku.
JeÅ›li znajdziesz siÄ™ musiaÅ‚ zaprojektować nowe logo, ty’stoi przed wyzwaniem: majÄ…c stworzyć projekt, który nie tylko dziaÅ‚a dla Facebooka, ale czuje siÄ™ jak to’jest częściÄ… twojej marki. W takiej sytuacji należy ponownie przeanalizować wszystkie cechy osobowoÅ›ci, które przypisaÅ‚eÅ› swojej marce, aby siÄ™ z niÄ… zapoznać. W idealnej sytuacji logo Facebooka powinno sprawiać wrażenie, że jest tak samo częściÄ… tożsamoÅ›ci marki, jak logo używane w innych miejscach – ta sama paleta kolorów, ta sama czcionka, jeÅ›li zawiera tekst, podobne obrazy i ten sam ogólny wyglÄ…d i styl. W rzeczywistoÅ›ci, po you’ve zaprojektowane nowe logo Facebook, może okazać siÄ™, że it’s jeszcze lepszÄ… reprezentacjÄ™ swojej marki i dostosować go do być twój brand’s nowy główny logo.
Tworzenie marki dla swojego logo na Facebooku
Zanim’bÄ™dziesz gotowy na logo na Facebooku, musisz mieć solidne poczucie swojej marki. PomyÅ›l o swojej marce jako o swojej firmie’osobowoÅ›ci. Obejmuje ona wartoÅ›ci Twojej firmy’PodejÅ›cie do biznesu, rodzaje produktów, które sprzedajesz i rodzaje ludzi, którym je sprzedajesz. Na przykÅ‚ad, firma, która sprzedaje części samochodowe głównie do mężczyzn w Å›rednim wieku i starszych ma znacznie innÄ… markÄ™ niż kawiarnia, która obsÅ‚uguje głównie mÅ‚ode dorosÅ‚e kobiety.
Jak stworzyć markÄ™? Poprzez poznanie swojej firmy’oferty i docelowych odbiorców wewnÄ…trz i na zewnÄ…trz. Zadaj sobie pytanie:
• Kto kupuje nasze produkty?
• Dlaczego kupujÄ… nasze produkty?
• W jakiej branży dziaÅ‚amy?
• W ramach naszej branży, jakie nisze zamieszkujemy? Niska, Å›rednia czy wysoka cena w porównaniu z naszymi konkurentami? Ekskluzywne czy szeroko dostÄ™pne?
• Czego oczekujÄ… nasi nabywcy od naszej marki?
• Jakie sÄ… podstawowe wartoÅ›ci naszej marki’
• Jakie sÄ… cele naszej firmy’na przyszÅ‚ość?
• Gdzie kupujÄ…cy mogÄ… znaleźć nasze produkty? Duże sklepy sieciowe, mniejsze sklepy specjalistyczne, wyÅ‚Ä…cznie przez naszÄ… stronÄ™ internetowÄ…?
• Kim jest nasz przeciÄ™tny nabywca? PrzedziaÅ‚ wiekowy, pÅ‚eć, status spoÅ‚eczno-ekonomiczny, poÅ‚ożenie geograficzne, wartoÅ›ci?
• Co nas wyróżnia spoÅ›ród innych marek w naszej branży?
Gdy już masz jasny obraz tego, kim jest Twoja marka, możesz zaprojektować tożsamość marki, która dokładnie odzwierciedla tę persona. Posiadanie jasnej tożsamości marki jest ważne, ponieważ sygnalizuje konsumentom, czego mogą oczekiwać od Twojej firmy i unikalnej wartości, którą zapewniasz. Jak można wyrazić tę tożsamość wizualnie? Poprzez staranne wybory projektowe w logo i innych aktywach, takich jak strona internetowa i profile w mediach społecznościowych.
Te wybory projektowe obejmujÄ…:
• Paleta kolorów, z której korzystasz
• Czcionki, których używasz
• Rodzaj obrazowania, którego używasz
• Wybrany styl sztuki: tradycyjny, minimalistyczny, nowoczesny, abstrakcyjny itp.
• Twój copy’voice
• KsztaÅ‚ty, których używasz w swojej grafice
Możesz również dowiedzieć się więcej o kształtach w naszym artykule używanie kształtów do projektowania logo.
Å»aden zasób marki nie pracuje ciężej niż Twoje logo, jeÅ›li chodzi o komunikowanie Å›wiatu, kim jesteÅ›. Twoje logo jest pierwszÄ… rzeczÄ…, którÄ… widzi wiÄ™kszość potencjalnych klientów i jest to najczÄ™stszy obraz, który bÄ™dÄ… kojarzyć z TwojÄ… firmÄ…. Ponieważ logo jest w zasadzie twarzÄ… Twojej marki’a na Facebooku idzie tam, gdzie wiÄ™kszość użytkowników umieszcza zdjÄ™cia swoich twarzy–, musi sprawić, że Twoja marka’osobowość bÄ™dzie absolutnie jasna.
Kiedy tworzysz swoje logo za pomocÄ… kreatora logo, im wiÄ™cej opcji projektowych masz, tym lepiej. Powód jest oczywisty: kiedy masz wiÄ™cej wyborów projektowych, masz wiÄ™cej sposobów na wyrażenie swojej marki. Im wiÄ™cej sposobów na wyrażenie swojej marki, tym bardziej unikalne logo możesz stworzyć. To’dlaczego zawarliÅ›my tonÄ™ czcionek i wyboru obrazów w Logogenie’logo maker – zostaÅ‚ zaprojektowany, aby dać wÅ‚aÅ›cicielom firm i twórcom treÅ›ci w każdej branży swobodÄ™ twórczÄ… do projektowania logo, które naprawdÄ™ pracujÄ… dla nich.
Co NIE robić, gdy’projektujesz logo dla Facebooka
Gdy’projektujesz logo dla Facebooka, to’jest równie ważne, aby zapoznać siÄ™ z tym, czego nie robić, jak to jest zapoznać siÄ™ z tym, co powinieneÅ› zrobić. Bez wzglÄ™du na to, na jakÄ… platformÄ™ projektujesz, zawsze w twoim interesie jest przestrzeganie ogólnych zasad projektowania, takich jak wybór kolorów, które uzupeÅ‚niajÄ… siÄ™ lub kontrastujÄ… ze sobÄ… i komponowanie logo w sposób, który sprawia wrażenie zrównoważonego, a nie niezrÄ™cznego lub chaotycznego. Proponujemy, abyÅ› przeczytaÅ‚ nasz artykuÅ‚ o używajÄ…c koÅ‚a kolorów, aby znaleźć idealnÄ… kombinacjÄ™ kolorów.
Ale jest też kilka projektów logo do’s i don’t’s, które sÄ… specyficzne dla Facebooka. Podczas tworzenia logo Facebooka należy pamiÄ™tać o nastÄ™pujÄ…cych kwestiach:
Don’t Violate Facebook’s Content Rules
Facebook ma dość ścisłe zasady dotyczące rodzajów treści, które możesz i nie możesz opublikować na platformie. Dotyczy to również treści, których używasz w swoim logo na Facebooku. Twoje logo nie może zawierać:
• Nudność
• Treść seksualna
• Mowa nienawiÅ›ci
• Najwyższa przemoc lub gore
• Obrazki przedstawiajÄ…ce samookaleczenie
• Ważne groźby wobec konkretnych osób lub grup
• Spam
Zasadniczo, jawnie brutalne lub graficzne treÅ›ci seksualne nie mogÄ… być częściÄ… Twojego logo na Facebooku. Podobnie, nie możesz’uczynić spamowego tekstu lub nienawistnych haseÅ‚ swoim zdjÄ™ciem profilowym na Facebooku lub zdjÄ™ciem okÅ‚adki.
Don’t be a Careless Resizer
It’s bardzo Å‚atwo wziąć swoje peÅ‚ne logo, skalować go w dół, i plop go do gniazda obrazu profilu na Facebooku. Ale nie rób tego. Jak omówiliÅ›my powyżej, skalowanie obrazów w górÄ™ i w dół może je rozciÄ…gnąć, wypaczyć lub sprawić, że bÄ™dÄ… pikselowane.
[obraz: logo, które’zostaÅ‚o wypaczone lub rozpikselowane przez niedbaÅ‚Ä… zmianÄ™ rozmiaru obok tego, jak to logo’powinno wyglÄ…dać]
Niekiedy zmiana rozmiaru dziaÅ‚a. CzÄ™sto to, czy dziaÅ‚a, czy nie, to jak duży jest obraz na poczÄ…tek i jaki jest rodzaj pliku. Kiedy zmniejszasz plik obrazu JPEG, może on ulec znieksztaÅ‚ceniu. JeÅ›li Twój plik’to PNG, to powinno być dobrze. Ale sprawdź go dokÅ‚adnie i jeÅ›li twoje logo nie’dziaÅ‚a, gdy’jest skalowany w dół do rozmiaru profilu Facebook, odtworzyć go w tym mniejszym rozmiarze, wiÄ™c wiesz, że bÄ™dzie dziaÅ‚ać.
Don’t be Generic
Nie musimy chyba mówić, że wszyscy i ich matka sÄ… na Facebooku. Przy milionach aktywnych profili na platformie Facebook, istniejÄ… miliony zdjęć profilowych. To dlatego nie możesz’pozwolić sobie na pójÅ›cie z generycznym logo Facebooka. Posiadanie generic-looking logo Facebook gwarantuje Twoja strona bÄ™dzie przeoczone i ignorowane, co oznacza mniej lubi, mniej subskrypcji i ogólnie, mniej biznesu dla Twojej marki.
Ale co jeśli nie mam jeszcze projektu logo?
JeÅ›li nie’masz jeszcze projektu logo, masz przewagÄ™ nad tymi, którzy go majÄ…. Dlaczego? Ponieważ możesz stworzyć zupeÅ‚nie Å›wieże logo i opracować je specjalnie dla Facebooka, zamiast brać logo, które już istnieje i sprawić, by dziaÅ‚aÅ‚o w ramach Facebook’s pixel limits.
Możesz zaprojektować zupeÅ‚nie nowe logo od podstaw z Logogenie’s bezpÅ‚atny kreator logo. To’jest bardzo Å‚atwy w użyciu, nie ma’nie wymaga umiejÄ™tnoÅ›ci projektowania lub kodowania. Podobnie jak omówiliÅ›my ponowne zapoznanie siÄ™ z markÄ…, aby stworzyć logo na Facebooku, gdy nie można po prostu zmienić rozmiaru istniejÄ…cego logo, trzeba bÄ™dzie wypeÅ‚nić swojÄ… persona marki w peÅ‚ni, gdy projekt caÅ‚kowicie nowego logo. JeÅ›li nie’jeszcze mieć jasnÄ… tożsamość marki, teraz jest czas, aby utworzyć jeden.