Każdy potrzebuje dobrego projektu logo, od ustanowionych firm rebranding siÄ™ do osobistoÅ›ci online, którzy potrzebujÄ… czegoÅ› dla swoich zdjęć profilowych. Problemem jest, wiele osób myÅ›li, że jeÅ›li don’nie majÄ… żadnego doÅ›wiadczenia z twórcami logo, mogÄ…’nie zaprojektować wÅ‚asne logo. WspaniaÅ‚e pomysÅ‚y na logo mogÄ… pochodzić z dowolnego miejsca, ale tylko projektanci mogÄ… doprowadzić je do życia, right?
Może w przeszłości było to prawdą, ale dzięki nowoczesnej technologii i przyjaznym dla początkujących twórcom logo, takim jak Logogenie, każdy może stworzyć niesamowite, profesjonalne logo w przystępnej cenie.
Wiemy, że pierwsze użycie narzÄ™dzia do projektowania może być zastraszajÄ…ce — wszystkie te przyciski, zakÅ‚adki i wybory — wiÄ™c chcieliÅ›my stworzyć ten przewodnik, aby pomóc Ci zacząć. Poniżej przedstawiamy szybki sposób na rozpoczÄ™cie pracy z Logogenie, w tym kilka zaawansowanych technik projektowania logo, z których mogÄ… korzystać nawet poczÄ…tkujÄ…cy.
Otwarcie Logogenie
Gdy tylko’jesteÅ› gotowy do rozpoczÄ™cia, po prostu kliknij Projektowanie logo w górnym menu poziomym. JeÅ›li chcesz Å›ledzić ten przewodnik podczas odkrywania, możesz otworzyć kreatora logo w nowej karcie.
Wybór logo
Witamy w internetowym kreatorze logo Logogenie! Proces projektowania logo podzieliliśmy na cztery kroki, wyświetlane w pasku nawigacyjnym u góry ekranu:
- Wybór logo
- Dostosowanie do potrzeb klienta
- PodglÄ…d
- Pobierz
Pierwszym krokiem w logo maker procesie, i prawdopodobnie najważniejszym, jest wybór szablonu logo. Tutaj wybierasz podstawowy szablon tego, jak będzie wyglądał Twój projekt logo. Chociaż można zmienić szczegóły w dowolnym momencie, wybierając odpowiednią bazę logo teraz może zaoszczędzić dużo czasu później.
Chociaż Ty’możesz swobodnie przeglÄ…dać i korzystać z caÅ‚ej naszej bazy szablonów logo, zalecamy zawężenie wyszukiwania za pomocÄ… filtrów. Najlepszym z nich jest Twoja branża: wygeneruje to wszystkie szablony logo z motywami zwiÄ…zanymi z tÄ… branżą. Wystarczy kliknąć na rozwijane menu Twoja branża w lewym górnym rogu (domyÅ›lny wybór brzmi “Najpopularniejsze”).
Alternatywnie, możesz użyć paska wyszukiwania w pobliżu góry, aby znaleźć dowolne tematy, o których możesz myśleć. Jest to przydatne, jeśli masz oryginalny pomysł lub chcesz przekroczyć tematy branżowe.
Zauważysz również dwa pola wyboru w lewym menu dla projektów logo opartych na ikonach i projektów logo opartych na kształtach. Mogą one również pomóc w filtrowaniu projektów. Zaznacz Icon based logo dla logo z rozpoznawalnych obrazów i wyraźnych symboli. Zaznacz Shape based logo dla abstrakcyjnych kształtów i niewyraźnych obrazów.
To’nie tylko to, co przedstawia Twoje logo, ale także użyte ksztaÅ‚ty i style. Różne ksztaÅ‚ty i style wywoÅ‚ujÄ… różne emocje na poziomie podÅ›wiadomym, wiÄ™c używaj tych, które sÄ… zgodne z celami Twojej marki. Możesz przeczytać o tych znaczeniach w naszym przewodniku Using Shapes to Design Logos.
Podczas przeglÄ…dania, Å‚atwiej jest znaleźć idealne logo, jeÅ›li wprowadzisz nazwÄ™ swojej firmy. Wystarczy wpisać jÄ… w pole tekstowe Nazwa firmy w lewym menu — stamtÄ…d, bÄ™dzie populate wszystkie próbki, wiÄ™c można zobaczyć, jak one ’d wyglÄ…dać z wÅ‚asnÄ… nazwÄ…. Niektóre z naszych logo reagujÄ… również na nazwÄ™ Twojej firmy, na przykÅ‚ad przedstawiajÄ…c pierwszÄ… literÄ™.
Wasze pole podstawowe pozwala również dodać tekst dodatkowy. Może to być slogan lub data zaÅ‚ożenia — wszystko, co chcesz, naprawdÄ™. Dla nowych i nieznanych firm, może pomóc wyjaÅ›nić, co robisz z szybkim tagline.
Ostatnio, you’ll want to choose your font preferences in the Font type field. Później you’ll have the opportunity to test out almost a hundred specific fonts, but for now this is just to give you a general idea to help you pick your base. To jedna z Twoich pierwszych poważnych decyzji twórczych, wiÄ™c zastanów siÄ™, co każdy wybór komunikuje o osobowoÅ›ci Twojej marki:
- Mieszany — standardowy, Å›redni wybór podÅ‚oża, odpowiedni dla prawie każdej firmy (ale master of none)
- XXL —odnoszÄ…c siÄ™ do szerokoÅ›ci liter, a nie ich wysokoÅ›ci, jest to dobre dla wydawania siÄ™ ważnym bez chwalenia siÄ™
- Rounded — miÅ‚a, lekka typografia dla swobodnych i przyjaznych marek
- Créatives — kolekcja odrÄ™cznego pisma, kursywy i ogólnie dziwnych czcionek dla artystycznych i kapryÅ›nych marek
- Elegant — formalne czcionki czÄ™sto z szeryfami dla bardziej profesjonalnych, jeÅ›li nie pozbawionych humoru, marek
- Futuristic — kolekcja stylistycznych fontów dla marek, które chcÄ… podkreÅ›lić technologiÄ™ lub uchodzić za nowoczesne
- ÅšmiaÅ‚y — wyeksponuj swojÄ… nazwÄ™ za pomocÄ… dużych i klockowatych liter
Aby znaleźć idealną czcionkę, eksperymentuj z opcjami i zobacz, jak wyglądają z nazwą Twojej firmy. Zobaczenie podglądów zajmuje tylko kilka sekund, więc poświęć swój czas, aby zobaczyć swoje opcje. Możesz również zapoznać się z 30 najlepszych czcionek do projektowania logo przewodnik
Kiedykolwiek klikniesz próbkę, przeniesie Cię ona do następnego kroku, Dostosowanie. Jeśli trafisz na to błędnie, możesz wrócić do ekranu wyboru logo, klikając zakładkę Logo (ikona szkła powiększającego) w lewym górnym rogu.
Kustomizacja
Jak już’wybierzesz swój szablon logo, możesz rozpocząć rzeczywiste projektowanie. To jest, gdzie wiÄ™kszość czasu bÄ™dzie spÄ™dzać, ale don’t worry — it’is also the most fun step!
Większość funkcjonalności to drag-and-drop, więc użyj myszy lub kursora, aby przenieść każdy element tam, gdzie chcesz. Jeśli w dowolnym momencie przypadkowo zgubisz niektóre elementy, kliknij przycisk Recenter w prawym górnym rogu, aby ponownie ustawić płótno.
Teksty
Ta zakładka obsługuje całą Twoją typografię, w tym czcionki, rozmiar tekstu i kolor tekstu.
Możesz zmienić to, co mówi tekst, lub dodać nową linię tekstu, w sekcjach Szczegóły na górze lewego menu. Poniżej tego znajduje się sekcja dla twojej czcionki. Chociaż czcionki są skategoryzowane przez 7 sekcji z pierwszego kroku, masz tutaj o wiele więcej opcji, więc nie krępuj się eksperymentować i testować nowe.
Typografia jest kluczowa w projektowaniu logo, ponieważ różne style czcionek przedstawiają różne emocjonalne konotacje. Jeśli chcesz być zabawną i beztroską marką, wybierz czcionkę z dużą ilością krzywych i unikaj szeryfów (tych małych znaczników na literach w niektórych czcionkach). Jeśli chcesz być bardziej poważną marką, zdecyduj się na kanciaste lub blokowe czcionki z szeryfami.
Poniżej Czcionki, możesz dostosować Rozmiar tekstu i Odstępy między literami. Im większy tekst, tym ważniejsze wydają się słowa, więc zachowaj tytuł firmy jako największy i slogany lub tagline'y w mniejszych rozmiarach.
Możesz również zmienić kolor tekstu, kolejnÄ… wpÅ‚ywowÄ… decyzjÄ™ projektowÄ… — przeczytaj naszÄ… dyskusjÄ™ o kolorach poniżej, aby wybrać idealny kolor tekstu dla swojej marki.
Ikony
Tutaj możesz zmienić lub edytować swoją główną ikonę. Ponownie, możesz użyć paska wyszukiwania (nie na górze lewego menu), aby wyszukać niestandardowe znaczniki i zawęzić wyszukiwanie.
W każdej chwili możesz edytować ikonÄ™, a nawet poszczególne jej elementy. Wszystko, co musisz zrobić, to kliknąć część ikony, którÄ… chcesz edytować. Na przykÅ‚ad, gdy klikniesz dolny “pÅ‚atek” naszego przykÅ‚adowego logo, inne panele stajÄ… siÄ™ wyszarzone, aby pokazać, co’jest wybrane. Wszystko, co wprowadzisz w lewym menu kolorów, wpÅ‚ywa tylko na część ikony, która’jest zaznaczona, ale zmiany rozmiaru lub obrotu wpÅ‚ywajÄ… na caÅ‚Ä… ikonÄ™.
To pozwala na prawdziwą personalizację logo i stworzenie czegoś kreatywnego, zwłaszcza gdy skorzystasz z gradientów, czyli kolorów, które stopniowo zanikają w siebie. Aby zastosować gradienty, kliknij część ikony, którą chcesz edytować i kliknij opcję Gradient nad tabelą kolorów.
Z zastosowanymi gradientami, zobaczysz, że teraz są dwie zakładki nad wykresem kolorów zamiast jednej. Każda karta reprezentuje kolor, a narzędzie Gradient automatycznie wypełni wybrany obszar wszystkimi kolorami znajdującymi się pomiędzy nimi. Jest to szybki, ale skuteczny skrót do nadania logo wysokiej jakości i profesjonalnego wyglądu, wszystko w mniej niż pięć minut!
Możesz również szybko edytować ikony za pomocÄ… czterech narzÄ™dzi znajdujÄ…cych siÄ™ w rogach linii wyboru. SÄ… one szczególnie przydatne jako skróty, gdy’nie chcesz przerywać projektowania, aby znaleźć polecenia w menu.
Ikona plusa w prawym górnym rogu to menu dla najczęściej używanych poleceÅ„ — kliknij jÄ…, aby otworzyć menu i wybrać to, co chcesz zrobić. Opcje obejmujÄ…ce:
- Place in front/behind - do układania elementów i określania, które z nich nadpisują pozostałe, np. czy tekst pojawia się przed ikoną czy odwrotnie.
- Undo/Redo - do cofania lub ponawiania poprzedniego działania, w przypadku popełnienia błędu lub chęci porównania.
- Delete - do usuwania caÅ‚ych elementów (można również użyć klawiatury’klawisz Delete)
- Delete Shape - do usuwania poszczególnych części elementów, ale nie całego elementu
- Snap to Grid - automatyczna zmiana położenia elementu i wyrównanie go zgodnie z wewnętrzną siatką
KrÄ…gÅ‚a strzaÅ‚ka w lewym górnym rogu sÅ‚uży do obracania ikony. Możesz to zrobić, wprowadzajÄ…c numer w lewym menu, jak również, ale to’czasami Å‚atwiej zrobić to rÄ™cznie, dziÄ™ki czemu można zobaczyć, jak to wyglÄ…da na każdym stopniu. Po prostu kliknij i przytrzymaj podczas przeciÄ…gania ikony do miejsca, w którym chcesz, i zwolnij, kiedy’jesteÅ› gotowy.
Dolna lewa ikona przeciwstawnych strzaÅ‚ek sÅ‚uży do odwrotnoÅ›ci. Kliknij jÄ…, aby “odwrócić” swój obraz od lewej do prawej, aby uzyskać wersjÄ™ lustrzanÄ….
Wreszcie, ikona w prawym dolnym rogu, dwie ukośne strzałki, jest dla zmiany rozmiaru. Kliknij i przytrzymaj, aby wejść w tryb zmiany rozmiaru, a następnie przesuń mysz, aby obraz był większy lub mniejszy. Zwolnij ją, gdy znajdziesz rozmiar, który lubisz.
Niektóre z tych poleceÅ„ — Place in front/behind, Inverse, and Delete — sÄ… dostÄ™pne w lewym menu, jak również, w pobliżu dna. Undo i Redo to również dwie dolne zakÅ‚adki w skrajnie lewej części, dostÄ™pne w każdej chwili.
Szczegóły
NakÅ‚adka Szczegóły to miejsce, w którym możesz dodać maÅ‚e, drugorzÄ™dne grafiki do swojego logo, aby uzyskać dodatkowy efekt. Znajdziesz tu ikony, takie jak maÅ‚e gwiazdki lub pioruny, jak również “znaki towarowe” i szczegółowe linie do stylistycznego oddzielania elementów.
RozważajÄ…c Logogenie’opcje dostosowywania, można również zmienić rozmiar i zmienić poÅ‚ożenie jako głównÄ… ikonÄ™ — jak spersonalizować swoje logo zależy od Ciebie, chcieliÅ›my tylko dać Ci opcjÄ™.
Edycja obrazów szczegółowych dziaÅ‚a tak samo jak inne elementy, z wszystkimi tymi samymi funkcjami i poleceniami, w tym gradientami kolorów i warstwami. Możesz dodać tyle grafik szczegółowych, ile chcesz, ale uważaj na tworzenie zbyt skomplikowanych logo. Loga, które sÄ… zbyt “gÅ‚oÅ›ne” lub “ruchliwe” nie sÄ…’tak efektywne jak proste loga i’trudniej je odtworzyć na mniejszych noÅ›nikach, takich jak wizytówki.
Kolor BG
Ta zakładka to miejsce, w którym określasz kolor tła, chyba że chcesz trzymać się domyślnego off-white. Kolory są podstawową decyzją projektową, więc wybierz jeden w oparciu o osobowość marki, a nie osobiste preferencje.
Here’s szybki podziaÅ‚ na emocjonalne konotacje każdego koloru, wedÅ‚ug nowoczesnej teorii kolorów. Możesz zastosować je do wszystkich kolorów w swoim logo — twoja ikona, twój tekst, twoje szczegóły — nie tylko kolor tÅ‚a.
- Czerwony - pasja, siła, pilność
- Pomarańczowy - energiczny, zabawny, ożywczy,
- Żółty - radosny, przyjazny, krzykliwy
- Zielony - wszechstronny, przyziemny, ekologiczny
- Blue - godny zaufania, pogodny, zapraszajÄ…cy (jasne odcienie), profesjonalny, bezpieczny (ciemne odcienie)
- Purpurowy - luksusowy, tajemniczy, mÄ…dry
- Różowy - kobiecy, młodzieńczy, słodki, niewinny
- Brązowy - męski, chropowaty, staromodny, trwały
- Czarny - wyszukany, dominujÄ…cy, edgy, niebezpieczny
- Biały - czysty, cnotliwy, zdrowy, sterylny, czysty
- Szary - neutralny, formalny, ponury, poważny
Zazwyczaj ty’bÄ™dziesz używaÅ‚ wiÄ™cej niż jednego koloru, wiÄ™c upewnij siÄ™, że wybierasz kolory, które idÄ… dobrze razem. W razie wÄ…tpliwoÅ›ci, spójrz na koÅ‚o kolorów — kolory po przeciwnych stronach koÅ‚a i kolory tuż obok siebie na kole zawsze dopasować dobrze. Dowiedz siÄ™ wiÄ™cej o znaczeniu kolorów.
PrzeglÄ…d & Download
Gdy tylko’skoÅ„czysz edycjÄ™ i bÄ™dziesz zadowolony z projektu logo, możesz kliknąć Zatwierdź w prawym górnym rogu, aby kontynuować.
Najpierw przechodzisz do strony Podgląd. Tutaj masz okazję zobaczyć swoje logo z neutralnego punktu widzenia, aby określić, czy jest ono gotowe, czy też wymaga więcej pracy. Kliknięcie przycisku Modyfikuj spowoduje powrót do strony Dostosowywanie.
Przed przejÅ›ciem do strony pobierania, musisz’zalogować siÄ™ na swoje konto Logogenie. JeÅ›li nie masz konta, możesz je utworzyć wypeÅ‚niajÄ…c pola po prawej stronie.
Następnie następuje ostatnia strona, na której dokonujesz wymeldowania i pobierasz swoje logo. Najpierw określ, które usługi chcesz zakupić wraz z logo, a następnie wprowadź dane karty kredytowej przed zakończeniem transakcji.
Standardowy pakiet logo kosztuje 24,90 USD i jest wyposażony w grafikę HD Twojego projektu i obsługę klienta. Można jednak wydać nieco więcej na dodatkowe atuty, w zależności od potrzeb biznesowych:
- Formaty wektorowe - format pliku, który zmienia rozmiar Twojego obrazu bez utraty jakoÅ›ci — idealny, jeÅ›li’drukujesz swoje logo w miejscach zarówno dużych (billboardy), jak i maÅ‚ych (ikony aplikacji).
- Nieograniczone modyfikacje - pozwala tworzyć loga wariantowe, na przykład jeśli chcesz, aby Twoje logo online było w innych kolorach niż logo drukowane.
- Formaty sieci społecznościowych - automatycznie formatuje plik logo dla popularnych sieci społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram i innych.
- Formaty czarno-białe - niezbędne do druku 3D, pieczątek firmowych i sitodruku.
- Ekskluzywne opcje logo - Twoja ikona logo jest usuwana z naszej strony internetowej, wiÄ™c nikt inny nie może jej użyć oprócz Ciebie — w koÅ„cu logo powinno pomóc Ci siÄ™ wyróżnić.
Po zapÅ‚aceniu, Ty’jesteÅ› wolny, aby używać swojego logo gdziekolwiek i kiedykolwiek chcesz. CaÅ‚a Twoja ciężka praca może w koÅ„cu zostać dobrze wykorzystana. Gratulujemy stworzenia znakomitego projektu logo za uÅ‚amek kosztów!