Jak powstają projekty logo: Transakcje pomiędzy projektantami a klientami
Proces projektowania, szczególnie logo, to dwukierunkowa ulica pomiędzy projektantem a klientami. Jako projektanci, musimy zrozumieć więcej niż tylko podstawy o naszych klientach. Z kolei nasi klienci będą musieli wiedzieć więcej o naszym stylu, aby sprawdzić, czy wizja, którą mają w głowie na temat ich logo i kunszt, który mamy jako projektanci, pójdzie razem.
Zacznij projektować swoje logo już teraz
JeÅ›li jesteÅ› klientem, który chce dowiedzieć siÄ™ wiÄ™cej o procesie współpracy z projektantem lub jeÅ›li to’twój pierwszy raz, aby szukać artysty’perspektywy na swojÄ… pracÄ™, to czytaj dalej, aby dowiedzieć siÄ™, co zwykle dzieje siÄ™ w procesie projektowania. JeÅ›li jesteÅ› projektantem, który natknÄ…Å‚ siÄ™ na ten artykuÅ‚, czytaj dalej i daj nam znać, czy twój rytuaÅ‚ tworzenia sztuki jest podobny do naszego, czy nie!
Po pierwsze, proces tworzenia sztuki nie jest czymś, co można odtworzyć zawsze i wszędzie. Nie ma żadnych konkretnych wytycznych, standardów czy metod, które moglibyśmy zastosować, ani też zbioru zasad gwarantujących udaną współpracę. W końcu sztuka to sztuka, nawet jeśli mamy na myśli również biznes. Choć w każdym partnerstwie można dostrzec pewne podobieństwa i szczególne praktyki, które przedstawimy w tym artykule, to jednak każde doświadczenie projektowe jest wyjątkowe dla klientów i projektantów. Wymyślenie projektu, który zadowoli Twojego klienta i sprawi, że będziesz szczęśliwy jako artysta, może jednak zależeć od następujących podstawowych kroków.
Wymyśl Brief projektu
Wstępnym krokiem jest wymyślenie zestawu informacji i instrukcji, aby nakreślić, co klienci chcą osiągnąć na końcu projektu. Tak więc każde planowanie wymaga, na początek, właściwej komunikacji pomiędzy obiema stronami. Projektanci muszą być w stanie zadawać właściwe pytania, aby uzyskać właściwe odpowiedzi od klientów. Z kolei klienci muszą mieć wiedzę i jasność, aby wyjaśnić, do czego służy projekt logo, jaki jest charakter ich biznesu, a także jego osobowość, jaka jest ich nisza rynkowa i jaki styl lub wizerunek chcą, aby ludzie kojarzyli z ich marką. Są to tylko kilka podstawowych informacji, że każdy projektant chciałby wiedzieć, gdzie czerpać inspirację i jak przejść o z projektu.
Po wymyÅ›leniu briefu projektowego, projektanci bÄ™dÄ… musieli zdecydować, czy podjąć siÄ™ projektu, czy nie. Klienci mogÄ… również wziąć ten czas, aby zważyć rzeczy i sprawdzić, czy they’are coming from the same vantage point as the designer regarding the vision of the logo they have in mind. JeÅ›li oboje zgadzajÄ… siÄ™ na przeforsowanie projektu, nastÄ™pnym podstawowym krokiem jest przeprowadzenie badaÅ„.
Podejmij dalsze działania dzięki badaniom
>.Z briefem w rÄ™ku i po zgodzie na przejÅ›cie do nastÄ™pnego etapu procesu, odrobina badaÅ„ pomoże projektantom. Ta część procesu, w której dowiadujemy siÄ™ wiÄ™cej o branży, w której dziaÅ‚a klient, jest bardzo cenna. Szczegóły dotyczÄ…ce historii naszych klientów’ biznesu, samej branży oraz kilka informacji na temat ich konkurencji posÅ‚użą jako przewodnik do projektu logo. Przewodnik pomoże projektantom uniknąć użycia elementów, które sÄ… sprzeczne z osobowoÅ›ciÄ… i charakterystykÄ… naszych klientów’biznesów. Ten krok może również pomóc projektantom wymyÅ›lić idealne logo, które bÄ™dzie odróżniać naszych klientów od ich konkurentów, co jest kluczowe w każdej branży marketingowej.
Dodatkowe badania sÄ… również mile widziane, jeÅ›li chodzi o techniki lub styl wymagany w danym projekcie. Jak każdy inny czÅ‚owiek, projektanci mogÄ… również nadal uczyć siÄ™ wiÄ™cej o tym, jak konkretne logo bÄ™dzie wyglÄ…dać w okreÅ›lony sposób lub dlaczego jeden czuje siÄ™ bardziej formalne lub korporacyjne niż inny, który daje off beztroski vibe. NastÄ™pnie ponownie, ten krok nie jest konieczne, ponieważ niektóre projektanci wolÄ… Å›ledzić ich wizualne estetyki niż do wÅ‚Ä…czenia innych ludzi’style do ich pracy.
Na krzesło do myślenia
>Ten kolejny krok zajmie większość procesu projektowania. Podczas tego kluczowego etapu wyciskane są soki twórcze, a od projektantów oczekuje się wykorzystania informacji zebranych podczas dwóch poprzednich etapów. Brief projektowy i informacje z badań mogą być na przemian sprawdzane i odkładane przez projektantów, gdy rozglądają się oni za inspiracją z rzeczy tak zwyczajnych jak szpilka być może lub tak budzących respekt jak tęczówka, która przypomina wszechświat.
Jednakże to’niekoniecznie jest czas dla nas projektantów, aby odizolować siÄ™ od wszelkich innych istot ludzkich, zwÅ‚aszcza od naszych klientów. JeÅ›li możemy, to’jest bardzo korzystne, aby od czasu do czasu porozmawiać z naszymi klientami i zaktualizować je o postÄ™pie naszego projektu. StaÅ‚a komunikacja z nimi pomoże nam ukierunkować nasz proces projektowania i uniknąć wyrzucenia naszej prawie ukoÅ„czonej pracy. Po zakoÅ„czeniu części projektowej przechodzimy do kolejnego kroku, jakim jest uzyskanie informacji zwrotnej.
Feedback is the Breakfast of Champions
W każdym procesie, zwłaszcza tym, którego efekty zlecane są przez naszych klientów, istotne jest otrzymanie konstruktywnej krytyki, która pozwoli nam ulepszyć nasze projekty. Jeśli postępowaliśmy zgodnie z wcześniejszymi krokami, to nie powinno być problemu z naszą koncepcją. A jeśli już jest, to sprawa powinna być co najmniej drobna i obie strony mogą spodziewać się rychłego zakończenia projektu. Jeśli jednak nie było informacji zwrotnej dla projektantów, a w momencie składania projektu klienci nie są zadowoleni z rezultatu, to prawdopodobnie czekają nas wyboje. Powinniśmy mieć stałą komunikację i informacje zwrotne, aby uniknąć dalszych frustracji i trudności. Ten krok, jednak może się różnić w długości czasu to trwa dla projektanta i klienta do porozumienia w sprawie ostatecznego wyjścia.
Signed, Sealed, Delivered
Po wielu rozważaniach podczas etapów projektowania i opinii, zarówno projektanci, jak i klienci doszli do punktu, w którym nastÄ™puje ostateczne zatwierdzenie. Ostatnim krokiem jest sprawdzenie briefu, czy wykonaliÅ›my oczekiwane produkty. To jest teraz do klientów i projektantów, jak bÄ™dÄ… one zakoÅ„czyć projekt – techniczne aspekty zaangażowane w celu zapewnienia i umieÅ›cić na rekord projektu's zakoÅ„czenia. To podczas tej części, gdy charakter obu stron’ zwiÄ…zek pracy jest realizowany i staje siÄ™ wystarczajÄ…co cenne, aby okreÅ›lić, czy klienci bÄ™dÄ… współpracować z projektantem na przyszÅ‚ych projektów. UmiejÄ™tnoÅ›ci, talent i kreatywność sprawiajÄ…, że wielki projekt, ale opÅ‚aca siÄ™ mieć dobrÄ… komunikacjÄ™ i postawÄ™, wiÄ™c powtórzenie tego procesu może siÄ™ zdarzyć.
Autor’s Bio
Earl Jonathan Tech jest założycielem PrintMeister, jednej z najnowszych firm internetowych oferujących usługi drukarskie, które obejmują podstawowe drukowanie do niestandardowych magnesów kalendarzowych. Jego praca skupia się głównie na marketingu i merchandisingu, ale w wolnym czasie pisze.