Prawdopodobnie czuje się, jakby wszyscy, których znasz, byli na Instagramie. I być może są. A ponieważ tak wiele osób spędza swoje dni na przewijaniu kanałów Instagrama (1 miliard miesięcznych aktywnych użytkowników na 2018 rok), firmy w każdej branży poszły za przykładem i stworzyły również konta.
MówiÄ…c wprost, jeÅ›li twoi potencjalni klienci sÄ… na Instagramie, ty też powinieneÅ› być. Nadal nie jesteÅ› przekonany? Oto’kilka kolejnych statystyk Instagrama z 2019 roku, które’zmieniÄ… twoje zdanie:
• Na Instagramie jest ponad 25 milionów kont marek
• 80 procent użytkowników Instagrama Å›ledzi przynajmniej jednÄ… markÄ™
• 60 procent użytkowników Instagrama odkrywa nowe produkty za poÅ›rednictwem platformy
• Users’engagement with brands is 10 times higher on Instagram than it is on Facebook, and more than 80 times higher than it is on Twitter
Kiedy wprowadzasz swojÄ… markÄ™ na Instagram, potrzebujesz przyciÄ…gajÄ…cego wzrok logo. It’s easy to get lost in that sea of tens of millions of brand accounts, so you’ve got to make your profile stand out and connect with your target audience. Istnieje wiele strategii, których możesz użyć, aby napÄ™dzić ruch z zamierzonych odbiorców na Instagramie, a jednym z nich jest posiadanie Å›wietnie wyglÄ…dajÄ…cego logo, które doskonale podsumowuje, kim jesteÅ› jako marka.
JeÅ›li Twoja marka nie jest’jeszcze na Instagramie, uczyÅ„ priorytetem, aby to zmienić. Nie jesteÅ› do koÅ„ca pewien, jak to zrobić? Oto’wszystko, co musisz wiedzieć o projektowaniu idealnego logo na Instagramie i uzyskaniu swoich rzeczy przed zupeÅ‚nie nowÄ… publicznoÅ›ciÄ….
Logotypy Instagrama a inne logotypy
Główna różnica miÄ™dzy tym, jak Twoje logo wyglÄ…da na Instagramie, a tym, jak wyglÄ…da na innych platformach, jest taka: na Instagramie, to’jest malutkie. Konkretnie, twoje zdjÄ™cie profilowe ma tylko 110 na 110 pikseli na Instagramie – wiÄ™c nie’masz tony miejsca do pracy, a na pewno nie’masz miejsca na malutki tekst lub skomplikowany projekt skÅ‚adajÄ…cy siÄ™ z wielu maÅ‚ych części.
Ale tutaj’jest plus: Instagram jest przeznaczony dla telefonów. Możesz go używać na tablecie, ale przytÅ‚aczajÄ…ca wiÄ™kszość ludzi patrzÄ…cych na Instagram Twojej marki’patrzy na niego z telefonów. WiÄ™c nie’musisz siÄ™ martwić, aby twoje logo dziaÅ‚aÅ‚o z ekranami o różnych rozmiarach – zoptymalizuj je dla Instagram’s 110 na 100.
Tutaj’kilka zasad używania logo na Instagramie:
• Nie możesz’mieć animowanego obrazu jako zdjÄ™cia profilowego. JeÅ›li masz animowanÄ… wersjÄ™ swojego logo, możesz z pewnoÅ›ciÄ… opublikować jÄ… jako wideo lub uczynić jÄ… częściÄ… swojej historii na Instagramie – ale nie może’być twoim zdjÄ™ciem profilowym
• It’s very easy for an image to look crowded on a small screen. Zachowaj prostotÄ™
• Kontrast przyciÄ…ga wzrok. Kiedy’wybierasz paletÄ™ barw, upewnij siÄ™, że twoje kolory majÄ… wyraźny kontrast
• Nie’używaj dużej iloÅ›ci tekstu. Tekst jest trudny do odczytania, gdy’jest w miejscu 110x110. Zachowaj tekst na swojÄ… stronÄ™’bio
Możesz ustawić plik JPEG lub PNG jako swoje zdjęcie profilowe na Instagramie. Kiedy tworzysz swoje logo, zapisz je w jednym z tych typów plików, aby mieć pewność, że możesz go użyć na Instagramie.
Dostosowanie a rozpoczęcie nowego
JeÅ›li nie’masz jeszcze logo, ty’prawdopodobnie bÄ™dziesz miaÅ‚ Å‚atwiejszy czas tworzÄ…c jeden dla Instagrama niż ktoÅ›, kto musi dostosować logo, z którym oni’już pracujÄ…. JeÅ›li ty’zaczynasz nowy, ty’zaczynasz z pustym płótnem i masz swobodÄ™ tworzenia czegokolwiek, aby reprezentować swojÄ… markÄ™.
Gdy’projektujesz swoje logo dla Instagrama, postÄ™puj zgodnie z tymi samymi zasadami projektowania, które’podążaÅ‚byÅ›, gdybyÅ› projektowaÅ‚ logo do użycia na każdej innej platformie. Oznacza to stworzenie logo, które dokÅ‚adnie komunikuje TwojÄ… markÄ™ poprzez paletÄ™ kolorów, wybór czcionki, ksztaÅ‚t i wybór obrazów. Nie jesteÅ› pewien, jak przekazać persony swojej marki poprzez takie elementy projektu? Zapoznaj siÄ™ z kilkoma naszymi poprzednimi wpisami na temat tworzenia logo:
• Using shapes to design logos: The Emotions Behind Circles, Squares & More
• Znaczenie kolorów i jak je wykorzystać w projektowaniu marki
• 30 najlepszych czcionek do zaprojektowania niesamowitego logo
W Logogenie’logo maker, tworzenie logo od podstaw jest Å‚atwe. Istnieje mnóstwo różnych czcionek i obrazów do wyboru, i można zrobić tak wiele logo, jak chcesz – za darmo – i porównać je ze sobÄ…, aż znajdziesz idealne logo dla swojej marki.
Ale ja już mam logo
JeÅ›li masz już logo, użycie go na Instagramie może być tak proste, jak zaÅ‚adowanie go do swojego profilu. Marki z prostym logo, jak McDonald’s, mogÄ… to Å‚atwo zrobić.
JeÅ›li jednak’masz bardziej zÅ‚ożone logo, być może bÄ™dziesz musiaÅ‚ je uproÅ›cić, aby dziaÅ‚aÅ‚o na Instagramie. OkreÅ›l, czy musisz dostosować swoje istniejÄ…ce logo, przesyÅ‚ajÄ…c je do swojego profilu wÅ‚aÅ›nie teraz i rzucajÄ…c na nie okiem. Czy widzisz caÅ‚ość wyraźnie na ekranie swojego telefonu? Czy możesz rozróżnić wszystkie ksztaÅ‚ty i litery w logo? I być może najważniejsze... czy to pop?
Skalowanie logo do rozmiaru Instagrama może być wyzwaniem, a najbardziej skuteczny sposób na zrobienie tego zależy w dużej mierze od tego, jaki typ logo masz.
JeÅ›li masz logo wordmark, logo, które’jest po prostu twojÄ… markÄ…’nazwÄ…, jednym ze sposobów, aby uczynić go mniejszym i prostszym dla Instagrama jest zmiana go na logo lettermark. Logo lettermark to logo, które’skÅ‚ada siÄ™ z inicjałów marki’
Innym sposobem na przeksztaÅ‚cenie zÅ‚ożonego logo Instagram-friendly jest wziÄ™cie kluczowego elementu logo i użycie go jako samodzielnego obrazu. Logo Walt Disney’najbardziej godnÄ… uwagi cechÄ… jest jego unikalna czcionka, szczególnie kapitaÅ‚ “D” w Disneyu. Kiedy firma Walt Disney potrzebowaÅ‚a mniejszej wersji logo do wykorzystania w miejscach, gdzie duże logo nie pasuje, przeksztaÅ‚ciÅ‚a D w swoje samodzielne logo. D jest na tyle rozpoznawalne, że każdy, kto je zobaczy, od razu wie, że to Disney. Lustrzane odbicie insygniów C w logo Chanel jest podobnie rozpoznawalne, co sprawiÅ‚o, że nie byÅ‚o wÄ…tpliwoÅ›ci co do wyboru maÅ‚ego logo Chanel’
JeÅ›li you’ve got a badge or mascot logo, skalowanie go w dół do rozmiaru Instagram powinien być dość prosty. JeÅ›li okaże siÄ™, że logo’nie dziaÅ‚a w mniejszym rozmiarze, spróbuj stworzyć bardziej opÅ‚ywowÄ… wersjÄ™, eliminujÄ…c szczegóły, które nie sÄ…’kluczowe dla Twojego brandingu, takie jak szczegóły tekstury lub cienkie linie.
Co NIE robić, gdy’projektujesz na Instagram
Gdy’projektujesz logo na Instagram, to’równie ważne jest zapoznanie siÄ™ z tym, czego nie robić, jak i z tym, co powinieneÅ› zrobić.
WiÄ™kszość don’t’s projektowania Instagrama to po prostu ogólne don’t’s, jak don’nie używaj zbyt wielu kolorów, don’nie rób tego tak szczegółowo, że to’jest rozpraszajÄ…ce i przede wszystkim, don’nie bÄ…dź ogólny. JeÅ›li chodzi o projektowanie specjalnie dla Instagrama, kilka kluczowych wskazówek, o których należy pamiÄ™tać to:
Nie’umieszczaj tagline w logo
Nie mówimy, że twoja marka nie powinna’mieć tagline, ale że twój tagline nie powinien’być w wersji twojego logo, którego używasz na Instagramie. Dlaczego?
Bo przestrzeń jest po prostu zbyt mała, aby tekst się zmieścił i był czytelny. Zamiast tego wymień swój tagline w swoim bio profilu i jeśli tworzysz posty lub historie prezentujące twoje logo, dołącz je do tych.
Don’t forget to check out your competition
Zanim zaprojektujesz swoje logo, spójrz na loga, których marki podobne do Twojej używajÄ… na Instagramie. Nie chcesz’zgubić siÄ™ wÅ›ród swoich licznych konkurentów na platformie, a co gorsza, nie chcesz, aby Twoi odbiorcy zaÅ‚ożyli, że’jesteÅ› ripoffem lub knockoffem innej marki. Stwórz logo, które’jest unikalne dla Ciebie, jednoczeÅ›nie dokÅ‚adnie komunikujÄ…c TwojÄ… markÄ™.
Don’t use colors that are very similar to each other
Twoje logo musi zÅ‚apać wiele widzów’ oczy i trzymać siÄ™ ich uwagi. When you’re picking a color palette for your instagram logo, make it a point to pick colors that have a lot of contrast. Paleta czarnego i biaÅ‚ego, pomaraÅ„czowego i niebieskiego, zielonego i zÅ‚otego lub różowego i oliwkowego jest znacznie bardziej chwytliwa niż paleta różowego i beżowego lub czerwonego i pomaraÅ„czowego.
That’s not to say colors in the same family can’t work together in your logo, but if you choose to go that route, make sure there’s enough visual difference between them that they don’t wash each other out.
Don’t be a careless resizer
Idealnie, ty’stworzysz swoje logo na płótnie, które’ma już odpowiedni rozmiar dla Instagrama. W ten sposób nie bÄ™dziesz’musiaÅ‚ go zmniejszyć, aby pasowaÅ‚ do twojego zdjÄ™cia profilowego. Ale to jest’nie zawsze wykonalne.
Gdy zmniejszasz duży plik obrazu, może on ulec znieksztaÅ‚ceniu – jeÅ›li to’jest JPEG. JeÅ›li twój plik’jest PNG, powinien radzić sobie lepiej. Mimo to, upewnij siÄ™, że Twoje logo nadal wyglÄ…da dobrze w maÅ‚ym rozmiarze Instagrama, a jeÅ›li nie, przerób je aż do skutku. Oczywista niedbaÅ‚ość, jak rozmazane lub rozpikselowane logo, sprawi, że Twoja marka bÄ™dzie wyglÄ…dać niechlujnie i odwróci potencjalnych zwolenników.
Zaprojektuj logo z idealnymi dla siebie kolorami
JeÅ›li nie’masz wolnej gotówki w swoim budżecie na logo, don’nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszÅ‚oÅ›ci mogÅ‚eÅ› mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła siÄ™ tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje wÅ‚asne logo używajÄ…c online logo design tool like logogenie.
W naszej cyfrowej erze, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejÄ™tnoÅ›ciach twoich rÄ…k i wiÄ™cej o twoich kreatywnych pomysÅ‚ach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowych twórców logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysÅ‚.
Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projektowanie było szybkie i łatwe, nawet dla osób, które po raz pierwszy biorą udział w projekcie. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu.
Zaklasyfikowaliśmy nasze szablony według potrzeb i wymagań najlepszych branż, więc znalezienie Twojej jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży.
Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jak tylko chcesz, personalizując swoje wybory dla:
- Główne obrazy
- Nazwa i hasło reklamowe firmy
- Czcionka i typografia
- Schemat kolorów
- Rozmiary tekstu i obrazów
- Rozmieszczenie tekstu i zdjęć
- Dodawanie nowych ikon
- Układanie warstw (umieszczanie niektórych obrazów za lub przed innymi)
Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że istnieje wiele intelektualnych obrazów, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z liśćmi tęczy, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.
Używając DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny-tier logo w ciągu zaledwie kilku minut. Kiedy skończysz, możesz kupić wszystkie uprawnienia i licencje komercyjne za 24,90 USD, co daje Ci logo na zawsze.
Chociaż szablon-stylu projektowania dziaÅ‚a dobrze dla pierwszych poczÄ…tkujÄ…cych, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeÅ›li koÅ›ci siÄ™ na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczÄ…ce projektowania, prosto od ekspertów projektantów.