Why Brands Should Protect Copywriting & Logo
Jako firma, ważne jest, aby rozważyć, czy powinieneś chronić swój copywriting i wszelkie inne formy mediów i treści, które są związane z Twoją firmą, takie jak logo. Jednak wiele firm, zwłaszcza internetowych i stron internetowych, wciąż pomija ten proces.
Ale jak ważna jest ochrona treści i czy jest to coś, o czym ty, jako firma, powinieneś myśleć?
Zacznij projektować swoje logo teraz
Co to jest Ochrona?
Na poczÄ…tek, my’zbadamy czym jest ochrona Twojego logo i treÅ›ci i co siÄ™ z tym wiąże. JeÅ›li Twoje treÅ›ci nie sÄ… chronione, rozważ konsekwencje. Osoby i firmy, nieuczciwe lub nie, bÄ™dÄ… mogÅ‚y wykorzystywać Twoje treÅ›ci bez konsekwencji.
Na przykład mogą wziąć twoją nazwę firmy, twoje logo i zastosować je na swojej stronie internetowej. Stąd mogą rozprowadzać wirusy, kraść dane osobowe i finansowe ludzi i ogólnie wyrządzać szkody w Internecie.
Jak możesz sobie wyobrazić, to będzie odzwierciedlać bardzo źle na ciebie i twój biznes. Jednakże, jeśli weźmiesz tę inną stronę do sądu, strona trzecia, która jest odpowiedzialna za kradzież Twojego logo lub treści, ma potencjał, aby uciec od tego, co zrobili, w odniesieniu do kradzieży Twojej treści.
To dlatego, że ochrona Twojej firmy’treÅ›ci i logo jest podobna do wykupienia polisy ubezpieczeniowej. Możesz chronić swoje logo i zawartość strony internetowej za pomocÄ… praw autorskich i znaków towarowych.
Uczynienie go swoim własnym
Jeśli włożyłeś dużo ciężkiej pracy i pieniędzy w zaprojektowanie i wykonanie swojego logo i kopii strony internetowej, to jeśli nie jest ono chronione, inne firmy mogą je wykorzystać na swojej stronie. Niestety, jeśli jest ona mocno zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, czyni to z tej innej strony pełnoprawnego konkurenta dla Twojej firmy.
W skrócie, oznacza to, że inne firmy mogÄ… kraść Twój biznes i Twoich klientów, kosztujÄ…c CiÄ™ pieniÄ…dze. Na przykÅ‚ad, jeÅ›li prowadzisz stronÄ™ internetowÄ… poÅ›wiÄ™conÄ… podróżom, takÄ… jak Lonely Planet, chcesz, aby Twoje wysokiej jakoÅ›ci treÅ›ci byÅ‚y chronione, aby inne firmy turystyczne nie mogÅ‚y’po prostu wziąć Twoich treÅ›ci i czerpać z nich zysków.
Uważaj na plagiat i kopiowanie
JednÄ… z najwiÄ™kszych zasad Google’jeÅ›li chodzi o SEO jest plagiat. To’jest bardzo trudne, aby dowiedzieć siÄ™, jak wiele z Internetu jest plagiatem, ale możesz być pewien, że gigant wyszukiwarek jest stale na tropie. Jest to również zwiÄ…zane z logami, kiedy Google sÄ… w stanie rozpoznać obrazy.
Jeśli zostanie wykryty, twoja strona internetowa i twój ranking SEO mogą zostać mocno ukarane, powodując spadek rangi na stronie wyników wyszukiwania.
Clay Robins, specjalista SEO i zaÅ‚ożyciel wielu zasobów internetowych, takich jak Stan, jeÅ›li pisanie potwierdza, “To może być niezwykle trudne do claw back swój oryginalny ranking po ukarany, a ty’bÄ™dzie musiaÅ‚ przejść przez wiele procedur, że Google ma w miejscu, aby udowodnić, że zawartość byÅ‚a twoja.”
JednÄ… z głównych kwestii próbujÄ…cych udowodnić, że treść jest twoja, jest to, dlaczego miaÅ‚eÅ› jÄ… online, jeÅ›li nie byÅ‚a’chroniona. JeÅ›li jest ona chroniona, Google od razu wie, że treść zostaÅ‚a zarejestrowana na Ciebie i to inna strona zawiniÅ‚a.
Na szczęście istnieje obszerna liczba narzędzi, takich jak Ox Essays, które mogą pomóc Ci znaleźć, czy Twoja treść jest plagiatem, czy nie.
Jeśli chodzi o logo, rejestrując znaki towarowe możesz być pewien, że jesteś właścicielem tej własności intelektualnej. Ponadto, podczas pracy z projektantami logo dobrze jest podpisać umowę, która stwierdza, że wszystkie prawa przechodzą na Ciebie i Twoją firmę. Nie zapomnij sprawdzić, czy logo było już wcześniej używane lub zarejestrowane. Istnieje wiele przypadków, kiedy firmy nieświadomie kupują używane logo, co prowadzi do niepożądanych konsekwencji.
Korzystać z usług adwokata/prawnika czy nie?
Bez względu na wszystko, jeśli czujesz się pewnie w prawach autorskich i znakach towarowych swojej pracy, śmiało to zrób! Wypełnienie niezbędnych formularzy online jest stosunkowo łatwe, niezależnie od tego, z jakiego kraju pochodzisz.
Jeśli nikt nie zakwestionuje twojego wniosku, proces nie powinien trwać dłużej niż cztery miesiące. Jeśli jednak inna firma lub osoba fizyczna zakwestionuje twój wniosek, proces może być bardzo długi.
WiÄ™c, zamiast wypeÅ‚niać formularz samodzielnie, możesz zlecić zadanie adwokatowi, który może wypeÅ‚nić formularze i zająć siÄ™ każdym konkursem w Twoim imieniu. W niektórych sytuacjach, to’s bardzo zalecane, aby rozważyć tÄ™ opcjÄ™.
Na przykÅ‚ad, jeÅ›li’dziaÅ‚asz od jakiegoÅ› czasu, strona trzecia mogÅ‚a już wykorzystać Twoje treÅ›ci lub Twoje logo na swoich stronach internetowych. Oznacza to, że kiedy przetwarzasz formularz; sÄ… szanse, że ta inna strona zostanie odkryta. Bez adwokata na swojej stronie, to może być bardzo kosztowne i bÄ™dzie bardziej niż prawdopodobne, że dużo wiÄ™cej kÅ‚opotów niż to warte.
Budując zaufanie do swoich klientów
Przeważnie odnoszÄ…c siÄ™ do logo, znaki towarowe mówiÄ… wiele, jeÅ›li chodzi o klientów i ich wyglÄ…d Twojej firmy. Weź pod uwagÄ™ wielkie marki: Nike, McDonald’s ‘M’, Shell’s ‘shell’, Coca-Cola i The Red Bull bulls.
Przez posiadanie znaku towarowego logo (i treÅ›ci) oznacza, że Twoi klienci wiedzÄ…, że Ty’jesteÅ› wiodÄ…cym autorytetem i prawdziwÄ… deal, jeÅ›li chodzi o usÅ‚ugi lub produkt, który dostarczasz. Posiadanie logo ze znakiem towarowym może również zwiÄ™kszyć Twój ranking SEO i może pomóc klientom w znalezieniu Twojej firmy.
>W skrócie, oznaczenie znakiem towarowym treÅ›ci może być niezwykle korzystne dla Twojej firmy, w zakresie ochrony i plagiatu, ale także w celu wzmocnienia wizerunku Twojej marki’i zwiÄ™kszenia rozpoznawalnoÅ›ci Twojej firmy’
Brenda Berg jest profesjonalistką z ponad 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu biznesem, marketingu i przedsiębiorczości. Konsultant i tutor dla studentów uczelni wyższych i przedsiębiorców. Wierzy, że ciągła nauka jest jedyną drogą do sukcesu.