JeÅ›li próbujesz uruchomić swój biznes online lub jeÅ›li jesteÅ› w grze na chwilÄ™, prawdopodobnie już wiesz, jak ważne jest, aby dostać siÄ™ przed oczami swoich odbiorców docelowych, i aby to zrobić, musisz zaprzyjaźnić siÄ™ z wyszukiwarek, że tak powiem. Innymi sÅ‚owy, SEO jest absolutnÄ… koniecznoÅ›ciÄ… i uważamy, że to dość Å›mieszne, gdy natrafiamy na treÅ›ci, które reklamujÄ… coÅ› bombastycznego, jak “SEO jest martwe”.
Rzecz w tym, że SEO ciągle się zmienia i pomimo wprowadzenia przez Google RankBrain, nadal nie jest wystarczająco inteligentne, aby zdecydować, które strony oferują wysoką jakość bez naszego wkładu. W rzeczywistości, patrzy na ponad 200 głównych i ponad 10.000 mniejszych sygnałów rankingowych dla wskazówek. To w pewnym sensie odpowiada na pytanie, czy SEO jest martwe, czy nie. Jeśli nadal nie jesteś pewien, czy SEO jest niezbędnym narzędziem dla Twojego biznesu online, sprawdź naszą listę 7 powodów, które pokazują, że jest to najbardziej odpowiedni sposób na rozwój Twojej marki i firmy.
1. SEO Is Not Going Away Any Time Soon
Wspomnieliśmy już, że RankBrain patrzy na ponad 10 000 sygnałów, kiedy decyduje o tym, gdzie umieścić Twoją stronę w wynikach wyszukiwania, co jest dość jasnym wskaźnikiem, że SEO jest nadal tak samo ważne jak kiedyś. To idzie podwójnie dla trzech z najważniejszych sygnałów, które są: wysokiej jakości treści, backlinks z witryn autorytetu i odpowiednich słów kluczowych.
Nawet pojawiające się technologie, takie jak wyszukiwanie głosowe, polegają na słowach kluczowych od użytkowników w celu zlokalizowania firmy lub znalezienia konkretnego terminu. Wyszukiwarki, tak mądre jak są, nadal nie są w stanie interpretować ludzkiej mowy w taki sam sposób jak ludzie, i dopóki to się nie stanie, SEO zawsze będzie tym mostem między maszynami i ludźmi.
2. SEO jest stosunkowo tanie
O ile Twój biznes online nie jest już ogromnym sukcesem, prawdopodobnie czujesz, że Twój budżet jest już rozÅ‚ożony zbyt cienko i czÄ™sto jesteÅ› rozdarty miÄ™dzy inwestowaniem w swojÄ… firmÄ™ a wydawaniem wiÄ™cej pieniÄ™dzy na marketing. Rzecz o marketingu jest to, że it’s dość drogie. SEO, z drugiej strony, jest o wiele taÅ„sze, a jeÅ›li robisz sam, to może zaoszczÄ™dzić tonÄ™ pieniÄ™dzy, w przeciwnym razie, jeÅ›li nie masz pojÄ™cia, jak siÄ™ do tego zabrać, zawsze możesz skontaktować siÄ™ z firma SEO.
Teraz, to’s ROI jest niższy do tego z PPC, ale to’s nadal caÅ‚kiem dobre. Social media pomaga zaangażować swoich zwolenników i zwiÄ™kszyć swojÄ… markÄ™’wizerunek, ale fundamentem swojej obecnoÅ›ci w Internecie jest nadal oparty na SEO. To dobra wiadomość dla firm, które nie’majÄ… dużo pieniÄ™dzy do stracenia na marketing, przynajmniej nie na poczÄ…tku.
Zacznij projektować swoje logo
3. SEO pomaga zapewnić sobie więcej klientów
Szacuje się, że gdzieś pomiędzy 80% a 90% klientów przechodzi do Internetu i przegląda opinie użytkowników i specyfikacje produktów przed podjęciem decyzji o zakupie, nawet jeśli są w sklepie, patrząc na produkt. Ten odsetek będzie tylko rosnąć w najbliższych latach, co oznacza, że trzeba będzie zrobić wszystko, aby upewnić się, że produkt lub usługa są widoczne w Internecie. Proces SEO jest nadal najlepszym sposobem, aby to osiągnąć.
4. Lokalne SEO i wyszukiwania mobilne sÄ… na wzrost
Wyszukiwania mobilne zaczęły dominować w cyfrowym krajobrazie, a Google zareagowało odpowiednio, wprowadzając indeksowanie mobile-first. To w pewnym sensie skomplikowało sprawy dla firm internetowych, ponieważ muszą one upewnić się, że ich strony internetowe posiadają responsywny design, ale z drugiej strony, otworzyło to drzwi dla niektórych nowych praktyk i technik, które mogą pomóc im zdobyć więcej klientów, takich jak lokalne SEO.
5. SEO jest niezbędne dla dobrego doświadczenia użytkownika
Google stawia na lepsze doświadczenie użytkownika i jest to jeden z powodów, dla których faworyzuje strony internetowe i biznesy online, które posiadają responsywny design, wysokiej jakości treści, dobrze zaprojektowane UI itd. Wszystkie te elementy są częścią SEO. Oczywiście, zawsze powinieneś dążyć do zapewnienia swoim klientom jak najlepszego doświadczenia, ale w tym przypadku musisz, ponieważ im lepsze ono jest, tym wyższy będzie Twój ranking Google.
6. SEO ma długotrwałe efekty
Jeśli wykonałeś swoje SEO prawidłowo, bądź przygotowany na oczekiwanie, zanim zobaczysz jakiekolwiek prawdziwe rezultaty. Jednakże, w ciągu pierwszych 12 miesięcy, będziesz w stanie dostrzec różnicę. Mimo to, dlaczego powinieneś się przejmować, jeśli trwa to tak długo? Ponieważ SEO jest strategią długoterminową i jeśli odrobisz zadanie domowe z SEO dzisiaj, Twój biznes będzie doświadczał pozytywnych efektów SEO przez co najmniej kilka lat. Im więcej czasu, wysiłku i pieniędzy poświęcisz na SEO, tym lepiej.
7. SEO jest robione przez twoich konkurentów też
Prawdopodobnie wybraÅ‚eÅ› dochodowÄ… niszÄ™ dla swojego biznesu online, i to’jest mÄ…dra rzecz do zrobienia, ponieważ sÄ… pieniÄ…dze do zrobienia tam. Jednak oznacza to również, że istnieje duża konkurencja, która walczy z TobÄ… o tÄ™ samÄ… grupÄ™ docelowÄ…. W takich przypadkach, nawet najmniejsza przewaga może przechylić szalÄ™ na swojÄ… korzyść.
BÄ…dź pewien, że Twoja konkurencja podwaja siÄ™ na SEO, a jeÅ›li nie, to jesteÅ› już kilka kroków za nimi. Ale, nawet jeÅ›li polegać na SEO, aby zwiÄ™kszyć swój biznes’ obecność online, należy pamiÄ™tać, że należy traktować go jak ciÄ…gÅ‚y proces, a nie jednorazowe poprawki. Tylko wtedy można oczekiwać, aby pozostać przed konkurencjÄ….
Wnioski
Obecność online jest wszystkim, jeśli chodzi o Twój biznes online, a jedynym sposobem, aby upewnić się, że Twoje produkty są widziane przez docelowych odbiorców, jest SEO. Nie tylko pomaga uzyskać lepszy ranking, ale także pozwala zapewnić lepsze doświadczenie użytkownika, co z pewnością zostanie docenione przez potencjalnych klientów.