ProfesjonaliÅ›ci opieki zdrowotnej spÄ™dzajÄ… lata studiujÄ…c drobne szczegóły i zawiÅ‚oÅ›ci ludzkiego ciaÅ‚a — gdyby tylko mieli ten rodzaj ekspertyzy z projektem logo! Prywatne praktyki lekarzy, specjalistów, takich jak lekarzy serca lub oczu, i firm medycznych, takich jak laboratoria lub apteki wszystkie potrzebujÄ… logo tak jak każdy inny biznes. A dla tych, którzy dopiero zaczynajÄ…, mogÄ… potrzebować zaprojektować to logo samodzielnie.
JeÅ›li ty’jesteÅ› zainteresowany projektowaniem logo zdrowia samodzielnie, ale nie’wiesz jak, my’napisaliÅ›my ten przewodnik wÅ‚aÅ›nie dla ciebie. Najpierw przyjrzymy siÄ™ 10 najlepszym logotypom zdrowotnym, podzielonym wedÅ‚ug dziedzin lub specjalizacji, abyÅ› mógÅ‚ zobaczyć, jak wyglÄ…dajÄ… najbardziej efektywne techniki projektowania w branży opieki zdrowotnej. NastÄ™pnie, my’zanurkujemy w konkretne techniki, które Ty również możesz zastosować — nawet jeÅ›li’nigdy wczeÅ›niej nie projektowaÅ‚eÅ› logo!
1. Najlepsze logo lekarza i prywatnej praktyki lekarskiej
Początkując, widzimy, że ta grupa lekarzy używa kilku wspólnych trendów z logo zdrowia; medyczny obraz krzyża i użycie niebieskich kolorów.
Dla logotypów zdrowotnych, obrazowanie jest istotne — potrzebujesz czegoÅ› w swoim logo, aby oznaczyć to, co robisz, w tym przypadku to’jest medyczny krzyż. Kolor niebieski jest bardziej wyborem dla komfortu; to’jest przyjazny i zapraszajÄ…cy kolor, który Å‚agodzi niektóre ze strachu przed pójÅ›ciem do lekarzy.
Grupa lekarzy TotalCare używa również koÅ‚a jako paraleli do ich nazwy (niekoÅ„czÄ…cy siÄ™ ksztaÅ‚t koÅ‚a oznacza caÅ‚ość). Użycie krzywych, zaokrÄ…glonych rogów i bezszeryfowej typografii również dodaje do pocieszajÄ…cych i przyjaznych tonów, które’idÄ… na.
2. Najlepsze logo kardiologii i serca
Kardiolog i lekarze serca czÄ™sto używajÄ… tych samych trendów dla swoich logo zdrowia. Widzisz ksztaÅ‚t serca dużo — nie rzeczywisty ksztaÅ‚t serca, ale cartoon jeden. It’s also customary to use the color red, which both symbolizes the red color of the heart organ, and indicates the urgency and importance of heart health.
The logo above also incorporates a heart monitor (EKG) line. Chociaż ostre kolce idÄ… wbrew innym uspokajajÄ…cym wizualizacjom, dla kardiologii jest to’jasny sygnaÅ‚ o tym, jakiego rodzaju firmÄ… jesteÅ›.
3. Best Optical and Eye Health Logo
OptometryÅ›ci, optycy i lekarze oczu czÄ™sto używajÄ… wyobrażeÅ„ oczu — popularnej ikony logo dla każdej branży. Oko odpowiada logo dobrze ze wzglÄ™du na jego powtarzanie kół i krzywych, które jak wspomniano tworzÄ… bardziej uspokajajÄ…ce i przyjazne projekty.
McKeons w szczególności używać ich logo oko dobrze. Wzmacniają uspokajające krzywe poprzez dodanie dodatków, a także malują cały obraz w odcieniach niebieskiego, koloru wybieranego przez branże medyczne.
4. Najlepsze logo Ear, Nose & Throat Health
Ear, nose & throat doctors have extra challenges when it comes to logos; it’s not easy to deal with those parts of the body lightly. Firma Essential ENT znalazÅ‚a jednak Å›wietny sposób — rÄ™cznie rysowane pÄ™tle w odpowiednich obszarach nadajÄ… im bardziej lekki wyglÄ…d, jednoczeÅ›nie podkreÅ›lajÄ…c ich specjalizacjÄ™.
Dla dodatkowego efektu, cieniujÄ… odpowiednie obszary twarzy przekroju w swoim logo. To wyjaÅ›nia, jaki rodzaj medycyny praktykujÄ…, w przypadku, gdy same pÄ™tle nie byÅ‚y’jasne.
5. Najlepsze logo stomatologiczne
Dentystyka i firmy stomatologiczne prawie zawsze używajÄ… obrazów zÄ™ba w swoich logotypach; to’wyraźny znak tego, czym zajmuje siÄ™ ich biznes. Kluczem do projektowania logo stomatologicznego, a nastÄ™pnie, jest, aby wyróżniać siÄ™ od wszystkich innych logo stomatologicznych. Zazwyczaj oznacza to zrobienie czegoÅ› kreatywnego i oryginalnego z ksztaÅ‚tem zÄ™ba — jak to, że Obserwatorium używa dynamicznego wzoru wizualnego i niekonwencjonalnych kolorów.
It’s worth mentioning that the straight lines and rectangular patterns are not typical of other health logos. Projektant wybraÅ‚ styl artystyczny nie wspólny dla branży zdrowotnej jako sposób na wyróżnienie siÄ™ — i to dziaÅ‚a!
6. Najlepsze logo laboratorium
Laboratoria medyczne, zwłaszcza te zajmujące się DNA, mają tendencję do wykorzystywania w swoich logotypach wyobrażeń mikroskopów lub nici DNA. Podobnie jak w przypadku firm stomatologicznych, sztuką jest wyróżnić się poprzez zrobienie czegoś nowego. Weźmy Trend, który włącza kształt nici DNA do swojej nazwy (zauważ mistrzowskie użycie cieniowania do stworzenia litery E).
Ten konkretny labolatorium idzie na ostrzejszy wygląd niż większość innych firm zdrowotnych. Ich użycie koloru czarnego, ostre kolczaste krawędzie i niespójna kapitalizacja działa dla ich konkretnej marki, ale może być nie na miejscu w bardziej tradycyjnych logo zdrowia.
7. Najlepsze logo fizjoterapii
Jako dziedzina medycyny zajmujÄ…ca siÄ™ mocno ruchem i mobilizacjÄ…, fizjoterapia, czyli fizykoterapia, wykorzystuje w swoich logach wiele obrazów ciaÅ‚a. Naszym faworytem jest logo dla Equilibrii, które Å‚Ä…czy w sobie obraz ciaÅ‚a, uspokajajÄ…ce krzywe, fajnÄ… kolorystykÄ™ i oryginalność. Rezultatem jest logo, które’jest nie tylko estetycznie przyjemne dla oka, ale również wyraźnie oznacza, jaki rodzaj praktyki medycznej robiÄ….
8. Najlepsze logo psychologii
Psychologia sama w sobie jest abstrakcyjna, wiÄ™c to’jest praktycznie niemożliwe, aby zaprojektować do logo, które natychmiast komunikuje “psychologia.” Raczej, wiÄ™kszość psychologów objąć abstrakcyjne — ich logo majÄ… tendencjÄ™ do być bardziej artystyczne i eksperymentalne niż formuÅ‚y logo w dziedzinach takich jak dentystyka.
Logo dla Dana Moriarty, na przykÅ‚ad, nie jest podobny do sztuki nowoczesnej. Asymetria i użycie kolorów w szczególnoÅ›ci byÅ‚oby nie na miejscu w innych logo zdrowia, ale dla psychologii to’jest idealne. Mimo to, pomimo gamy kolorów, wiÄ™kszość z nich pozostaje w “chÅ‚odnym” spektrum, zgodnie ze standardami innych logo zdrowotnych.
9. Najlepsze loga medycznej marihuany
Najnowszym wejÅ›ciem na pole medyczne jest marihuana, która w wiÄ™kszoÅ›ci krajów zostaÅ‚a wÅ‚aÅ›nie zalegalizowana niedawno (lub nie-at-all w innych krajach). Loga medycznej marihuany zazwyczaj podążajÄ… za tradycyjnymi technikami innych logotypów zdrowotnych — wciąż muszÄ… normalizować swój przemysÅ‚ w oczach wielu klientów, wiÄ™c majÄ… tendencjÄ™ do robienia tego przez książkÄ™, aby nie rujnować piór.
Jest kilka godnych uwagi wyjątków, jednak. Na przykład, widzisz kolor zielony używany dużo w logo medycznej marihuany, kolor długo związany z marihuaną (z oczywistych powodów). Często widać też zbieżność obrazów medycznych z obrazami marihuany, jak hybryda liści konopi i stetoskopu w logo powyżej.
10. Najlepsze logo apteki
Farmacje w dużej mierze podążają za tymi samymi najlepszymi praktykami innych logo zdrowotnych, chociaż mają inne ikony i emblematy niż inne dziedziny medyczne. Najczęstszym z nich jest moździerz i tłuczek, klasyczny symbol tworzenia leków z korzeniami w odległej historii ludzkości. (Pigułki są również normalne, ale nie tak popularne; pigułki mogą nieść negatywne konotacje dla niektórych klientów).
Znowu, jeÅ›li’zamierzasz używać popularnych ikon, takich jak moździerz i tÅ‚uczek, kluczem jest wyróżnienie siÄ™. Apteka Canadian Valley używa unikalnego minimalistycznego stylu dla ich logo, które jest wystarczajÄ…co proste, aby zrozumieć, co robiÄ…, ale wystarczajÄ…co interesujÄ…ce, aby być zapamiÄ™tanym.
3 Expert Tips for Designing Your Health Logo
Chcesz wiedzieć, jak zaprojektować własne logo zdrowia? Oto trzy wskazówki eksperta dotyczące projektowania specjalnie dla logo związanych z dziedzinami medycznymi.
1. Użyj obrazowania, aby pokazać swoją specjalizację
JednÄ… z zalet dobrego logo (w każdej branży) jest Å‚atwa komunikacja. Kiedy’jesteÅ› nowÄ… firmÄ… lub markÄ…, chcesz, aby wszyscy wiedzieli, kim jesteÅ› i co robisz — a ponieważ ludzie sÄ… stworzeniami wizualnymi, pokazywanie jest zawsze bardziej skuteczne niż opowiadanie. Loga sÄ… Å›wietne do tego, ponieważ mogÄ… pokazać, jaki rodzaj firmy jesteÅ› w uÅ‚amku sekundy, nawet z daleka, wszystko bez potrzeby słów lub wyjaÅ›nieÅ„.
To idzie podwójnie dla zawodów medycznych — nawet gdy spell to dla nich, niektórzy ludzie won’t znać różnicÄ™ miÄ™dzy podiatrist i pediatra. WiÄ™c najbardziej skutecznym sposobem komunikowania swojej specjalizacji jest użycie poÅ‚Ä…czonych obrazów: stopa dla podiatry, dziecko dla pediatry, i tak dalej.
Jeśli spojrzysz na najlepsze loga zdrowotne powyżej, widzisz większość z nich używa obrazów związanych z ich dziedzinami. Nawet lekarze ogólni mogą używać ogólnej symboliki: krzyż medyczny jest popularny, podobnie jak stetoskop. Dla swojego logo, spróbuj użyć obrazu, który mówi ludziom dokładnie, co robisz, wszystko bez wypowiadania słowa.
2. uspokajające kształty
Nikt nie lubi chodzić do lekarzy w rzeczywistoÅ›ci. To’czÄ™sto kojarzy siÄ™ z bólem i dolegliwoÅ›ciami, a nawet jeÅ›li’tylko odwiedzasz kogoÅ›, kto’jest chory, to’wciąż pozostaje negatywna konotacja. Najlepsze marki medyczne sÄ… tego Å›wiadome i podejmujÄ… tak wiele Å›rodków, jak to możliwe, aby zÅ‚agodzić stres zwiÄ…zany z ich usÅ‚ugami.
To rozciąga się aż do logo, z markami medycznymi używającymi właściwych wyborów graficznych, aby wpłynąć na to, jak ludzie je postrzegają. Różne kształty mają różne emocjonalne konotacje, tj. krzywe są przyjazne i zabawne, podczas gdy proste, kanciaste prostokąty są bardziej formalne i przeciwstawne.
Projekt logo zdrowia faworyzuje delikatne i uspokajajÄ…ce ksztaÅ‚ty, jako sposób, aby pomóc pacjentom zrelaksować siÄ™. Nie musisz być profesjonalnym projektantem, aby wiedzieć, które ksztaÅ‚ty komunikujÄ… co — wystarczy przeczytać nasz przewodnik po używaniu ksztaÅ‚tów w projektowaniu logo, i zobaczyć, które wizualizacje najlepiej pasujÄ… do osobowoÅ›ci marki.
3. trzymaj się standardowych kolorów
Tak jak ksztaÅ‚ty majÄ… swoje subtelne emocjonalne konotacje, tak samo jest z kolorami. WiÄ™kszość grafików studiowaÅ‚a teoriÄ™ kolorów, wiÄ™c wiedzÄ…, jakich kolorów użyć, aby stworzyć odpowiedni nastrój. That’s why branding colors are so important, they influence how people perceive you.
When it comes to health logos, though, there’s more to consider than brand personality. Po pierwsze, chcesz spróbować zrelaksować swoich pacjentów, to samo rozumowanie za pomocÄ… uspokajajÄ…cych ksztaÅ‚tów. That’s why you see a lot of blue; the friendliest color, blue helps win people’s trust and tends to be more tranquil.
But with medical industries, you also want to come across as effective and professional — after all, sometimes you’re asking people to put their lives in your hands. That’s why you often see white associated with medical brands — white is the color of sterility and cleanliness, as well as virtue and moral good. PomyÅ›l o tym w ten sposób: jak siÄ™ czujesz, wchodzÄ…c do szpitala pomalowanego w caÅ‚oÅ›ci na czarno?
Od czasu do czasu widzisz też czerwieÅ„ z logo zdrowia. Czerwony to kolor pilnoÅ›ci i witalnoÅ›ci — przystajÄ…cy do przemysÅ‚u medycznego, ale nie’dokÅ‚adnie pomóc ludziom uspokoić. That’s why health logos should only use red under certain circumstances, such as high-stakes fields like cardiology.
JeÅ›li chcesz zboczyć ze wspólnych kolorów takich jak niebieski, biaÅ‚y i czerwony, sugerujemy trzymanie siÄ™ chÅ‚odnych kolorów: bÅ‚Ä™kitów, fioletów i niektórych zieleni. ChÅ‚odne kolory sÄ… bardziej relaksujÄ…ce niż ciepÅ‚e kolory, takie jak czerwony, żółty i pomaraÅ„czowy, wiÄ™c one’pomogÄ… utrzymać swoich pacjentów zobaczyć ciÄ™ jako bardziej uspokajajÄ…cÄ… markÄ™, ponownie biorÄ…c krawÄ™dź z iść do lekarzy.
Jak zaprojektować logo zdrowia
Teraz, gdy masz pomysÅ‚, co idzie do skutecznego logo zdrowia, pytanie jest, jak zrobić jeden? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoÅ› do zaprojektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obie majÄ… swoje zalety i wady, wiÄ™c pozwól’s zbadać oba indywidualnie.
Wynajmowanie projektanta
Profesjonalni projektanci znajÄ… na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki my’ve wymienione powyżej, a nastÄ™pnie niektóre. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, kupujesz ich doÅ›wiadczenie tak samo jak ich czas.
Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierajÄ… setki, a nawet tysiÄ…ce dolarów za projektowanie logo.
Czasami można znaleźć taÅ„sze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony majÄ… sÅ‚aby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i there’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli, że zostali zgrani. Standard branżowy dla projektu logo wynosi okoÅ‚o 200 dolarów, wiÄ™c jeÅ›li ktoÅ› pobiera 5 dolarów, masz’prawo być podejrzany.
Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne to kreatywna dziedzina, więc istnieje niezliczona ilość stylów artystycznych do wyboru. Musisz być pewien, że znajdziesz projektanta, który zarówno rozumie Twoją wizję, jak i jest w stanie doprowadzić ją do życia, ale to może zająć trochę czasu.
Design a Logo Yourself
JeÅ›li nie’masz wolnej gotówki w budżecie na logo, don’t despair. Podczas gdy w przeszÅ‚oÅ›ci mogÅ‚eÅ› mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła siÄ™ tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje wÅ‚asne logo za pomocÄ… narzÄ™dzia do projektowania logo online, takiego jak logogenie.
W naszej cyfrowej erze oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejÄ™tnoÅ›ciach twoich rÄ…k, a bardziej o twoich kreatywnych pomysÅ‚ach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowymi twórcami logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysÅ‚.
Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projekt był szybki i łatwy, nawet dla pierwszych timerów. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu.
We’ve skategoryzowane nasze szablony przez potrzeby i wymagania najlepszych branż, wiÄ™c znalezienie twojego jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje nastÄ™pnie najlepsze wybory dla Twojej branży.
Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla:
Główne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schematy kolorów
Rozmiary tekstu i obrazków
Umieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Układanie (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)
Możesz wybierać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam mnóstwo intelektualnych wyobrażeń, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.
JeÅ›li chcesz używać bardziej zaawansowanych technik, napisaliÅ›my szybki przewodnik dla poczÄ…tkujÄ…cych’do korzystania z Logogenie. To wyjaÅ›nia wszystkie niuanse interfejsu Logogenie, w tym, jak edytować poszczególne aspekty obrazu bazowego, zmienić niektóre kolory, ale nie inne, i doskonalenie typografii.
UżywajÄ…c DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny poziom logo w ciÄ…gu zaledwie kilku minut. Kiedy’jesteÅ› zrobione, można kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za 24,90 dolarów, które przyznaje Ci swoje logo na zawsze.
Chociaż szablon-style projektowania dziaÅ‚a dobrze dla pierwszych poczÄ…tkujÄ…cych, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeÅ›li koÅ›ci siÄ™ na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczÄ…ce projektowania, prosto od ekspertów projektantów.