W pewnym momencie lub w innym, każdy potrzebuje usÅ‚ugi transportowej. Niezależnie od tego, czy wysyÅ‚ajÄ… towary handlowe do innego kraju, czy dostarczajÄ… prezent urodzinowy babci do nastÄ™pnego miasta, firmy transportowe zapewniajÄ… bardzo potrzebnÄ… usÅ‚ugÄ™, której wszyscy potrzebujemy. To’jeden z powodów, dla których loga transportowe sÄ… tak ważne — każdy, kto je widzi, jest potencjalnym klientem.
Co wiÄ™c sprawia, że dobre logo transportowe? I jak można je zaprojektować samodzielnie? W tym przewodniku wyjaÅ›niamy wszystko, co musisz wiedzieć o projektowaniu wÅ‚asnego logo transportowego. Let’s start with an in-depth look at the 10 best transport logos so you know your destination.
1. FedEx Logo Design
Do logo FedEx jest trochę legendą wśród projektantów logo. Po pierwsze, wszystkie podstawy są obsługiwane dobrze: typografia jest jasne i śmiałe, litery są rozmieszczone mądrze, aby zachować przestrzeń, niebieski i złoty są jednym z najlepsze kombinacje kolorów dla logo, itp. Te sprawiają, że jest to dobre logo, ale to, co sprawia, że jest to wielkie logo jest trochę bardziej subtelne, prawie sekret: strzałka między drugim E i X.
Ta strzaÅ‚ka dziaÅ‚a na wielu różnych poziomach. Na poczÄ…tek radość, jakÄ… odczuwa odbiorca, gdy jÄ… odkrywa, pozostaje z nim za każdym razem, gdy widzi logo. To’prezent, który wciąż daje. There’s also the subliminal nuance — the arrow represents movement for transportation. W sumie, jajko wielkanocne w twoim logo może zwiÄ™kszyć przyjemnoÅ›ci, zapamiÄ™tywalność i komunikacjÄ™.
2. UPS Logo Design
Rywal FedExu, UPS, również ma inspirujÄ…ce logo, ale z różnych powodów. Po pierwsze jest’kolorystyka. Jak wyjaÅ›niliÅ›my w naszym przewodniku brandingowym na the meanings of colors, brÄ…zowy reprezentuje niezawodność (jak solidne drzewo lub ziemi pod naszymi stopami), podczas gdy żółty reprezentuje przyjazność i wesoÅ‚ość. Jako firma, której powierzasz swoje osobiste rzeczy, te wyobrażenia sÄ… cenne w branży transportowej.
Jest jeszcze’ksztaÅ‚t tarczy, który symbolizuje ochronÄ™ i mÄ™stwo — kolejna kluczowa cecha w marce transportowej. Dodaj do tego szczere liternictwo i dynamiczne krzywe na górze dla efektu, masz Å›wietnÄ… próbkÄ™ najlepszych logo transportowych.
3. MSC Logo Design
Nie tak znana jak FedEx czy UPS, Å»egluga Åšródziemnomorska (MSC) zajmuje siÄ™ głównie przewozem towarów drogÄ… wodnÄ…. JakÄ… mamy pewność? “Fale” w logo to martwy trop i nawet osoby, które widzÄ… je po raz pierwszy, mogÄ… domyÅ›lać siÄ™, o jakÄ… branżę’chodzi. Takie wyobrażenie może być dobrym sygnaÅ‚em i przypomnieniem dla ludzi, jeÅ›li’nie jesteÅ› dobrze znany.
Jak UPS, MSC używa logo lettermark, aby wyświetlić swoje inicjały marki. Oni też używają żółtego dla przyjaźni, ale parują go z bardziej pewnym siebie czarnym. Kolor czarny może być trochę mocny, więc zdecydowali się na małe litery, aby wydawać się bardziej lekkim sercem.
4. Hapag-Lloyd Logo Design
Hapag-Lloyd’logo transportowe demonstruje wspólnÄ… technikÄ™ projektowania, która może być wykorzystana przez każdÄ… branżę: Å‚Ä…czenie inicjałów swojej nazwy w kreatywny i zapadajÄ…cy w pamięć sposób. W tym przypadku, L jest trochÄ™ ukryte, ale to dodaje do zabawy, jak strzaÅ‚ka FedEx.
Kolor niebieski reprezentuje zaufanie, a w ciemniejszych odcieniach, takich jak ten, również kompetencje i adeptów. Gra to w zaufanie związane z branżą transportową i przekazywaniem swojego dobytku.
5. DHL Logo Design
DHL pokazuje technikÄ™ wspólnÄ… w najlepsze logo podróży, i z tego samego powodu: powtarzajÄ…ce siÄ™ linie równolegÅ‚e oszukać oko w sposób, który sugeruje ruch. Jest to taktyka projektowania stosowane czÄ™sto w komiksach i kreskówkach, aby statyczne obrazy pojawiajÄ… siÄ™ żywsze — idealny dla firmy transportowej, która ’jest zawsze w ruchu!
DHL furthers ten temat dodajÄ…c poziomÄ… liniÄ™ przez ich logo lettermark, w sposób, który ’jest interesujÄ…ce i pozostawia wrażenie. Ten rodzaj unikalnego polotu to Å›wietne wskazówki i dziaÅ‚a dobrze, aby oddzielić swoje logo od wszystkich innych.
Warto również zwrócić uwagÄ™ na kolory: żółty ponownie dla przyjaznoÅ›ci, ale także czerwony, dla pilnoÅ›ci. Czerwony’jest czÄ™stym wyborem w branży transportowej, aby pokazać klientom, że ich paczki sÄ… ważne.
6. Venture Logistics Logo Design
O ile DHL wykorzystuje linie równoległe w konwencjonalny sposób, Venture Logistics przenosi je na zupełnie nowy poziom. Pionowe i skośne linie nadal dają poczucie ruchu, ale jak wyjaśniamy w naszym przewodnik po wykorzystaniu kształtów do projektowania logo, kierunek zmienia znaczenie. Linie poziome sugerują stabilność i bycie uziemionym, podczas gdy linie pionowe sugerują sukces i dobrobyt.
Co’jest interesujÄ…ce w logo Venture Logistics to projekt — to’nie tylko jedna linia lub nawet trzy równolegÅ‚e linie — there’s puste przestrzenie wyciÄ™te w nich, aby dać wyglÄ…d kół i gÅ‚Ä™bokość. Kolor czerwony, ponownie, dodaje poczucie pilnoÅ›ci, aby zapewnić klientów, że ich pakiety sÄ… w dobrych rÄ™kach.
7. Hutt Logo Design
Hutt Trucking Company ma proste logo, ale mimo to skuteczne. it’s more abstract, with no discernable symbolism, but the shapes used speak volumes. Prosty, blokowy i kanciasty projekt wszystkie oznaczajÄ… siÅ‚Ä™ i bezpieczeÅ„stwo — nie krzywe lub nawet skosy, aby zÅ‚agodzić go.
Widzimy również dwa powtarzajÄ…ce siÄ™ kolory, czerwony i czarny. SÄ… to dwa najpotężniejsze kolory, z jakimi mamy do czynienia, a ich poÅ‚Ä…czenie daje wrażenie mocy i dominacji. To’nie jest schemat kolorów, który bÄ™dzie pasowaÅ‚ do każdej marki — to’jest sprzeczne z intuicjÄ…, jeÅ›li’idziesz na przyjazny i swobodny —, ale pomaga zapewnić klientom pewne bezpieczeÅ„stwo w branży transportowej.
8. XPO Logistics Logo Design
XPO Logistics jest dość prostym logo, ale dobrym przykÅ‚adem tego, jak nie’potrzebujesz krzykliwych wizualizacji, aby zrobić dobre logo transportowe. PierwszÄ… rzeczÄ…, na którÄ… zwracasz uwagÄ™, sÄ… kolory: czerwony i czarny, dla tego samego efektu co Hutt.
Ale kiedy przyjrzysz siÄ™ bliżej, zauważysz, że wiele dzieje siÄ™ z typografiÄ…. PrzestrzeÅ„ miÄ™dzy literami prawie nie istnieje, zagÄ™szczajÄ…c logo tak, że’nie jest zbyt duże. Styl czcionki również przyjmuje minimalistyczne podejÅ›cie: bezszeryfowy i brak kropek w I. T jest również stylizowane z ostrym punktem, aby zwiÄ™kszyć zapamiÄ™tywalność, technika, którÄ… po raz pierwszy opisaliÅ›my w naszym 10 Best Tech Logos.
9. Lineage Logo Design
Lineage odbiega od tradycji innych logo transportowych, ale to pomaga mu siÄ™ wyróżnić. Na przykÅ‚ad, jest to jedyne logo na naszej liÅ›cie, które używa zielonego koloru, nie wspominajÄ…c o tym, że’jako jedyne używa czcionki serif. Te dziwactwa pomagajÄ… Lineage oddzielić siÄ™ od stada, co jest kluczowym obowiÄ…zkiem każdego logo.
Jednakże Lineage nadal przestrzega pewnych konwencji, takich jak logo w ksztaÅ‚cie tarczy. Podobnie jak UPS, tarcza sugeruje, że oni’bÄ™dÄ… chronić twoje towary podczas transportu. Ale prawdziwym atutem tego logo jest sposób, w jaki wzór trójkÄ…tów Å‚Ä…czy siÄ™ z różnymi odcieniami kolorów — ten artystyczny dotyk pozostaje z tobÄ….
10. Maersk Logo Design
Na koniec mamy Maerska, którego logo jest idealnie proste. Ogólnie rzecz biorÄ…c, gwiazdy sprawiajÄ…, że Å›wietne logo dla każdej branży — ciÄ…gÅ‚a zmiana kierunków czyni go zabawnym i kapryÅ›nym, podczas gdy ostre punkty i proste linie nadajÄ… mu pewien autorytet i energiÄ™.
Maersk używa lekkiego odcienia niebieskiego, aby pokazać zaufanie i powitanie, ale blokowe, proste puszczanie w odważnej czerni rekompensuje dodając trochę powagi. Zauważysz także połączone A i E, takie samo traktowanie, jakie XPO Logistics nadało swojemu T, aby ich logo było bardziej pamiętne.
3 Expert Tips for Designing Your Transport Logo
Teraz, gdy’widziaÅ‚eÅ› skuteczne techniki w dziaÅ‚aniu, pozwól’zanurkować gÅ‚Ä™boko w to, co możesz zabrać z 10 najlepszych logo transportowych. Zachowaj trzy poniższe wskazówki w pamiÄ™ci, gdy projektujesz swoje wÅ‚asne logo transportowe.
1. Use Colors to Assuage Fears
PrzemysÅ‚ transportowy może być przerażajÄ…cy od strony klienta — you’re essentially handing over your property and money to a stranger and hoping for the best. To’s dokÅ‚adnie dlatego tak wiele z projektowania logo transportu jest o pokazanie siÅ‚y i assuaging strachy.
Jednym z najpewniejszych sposobów logo może zaszczepić zaufanie jest użycie odpowiednich kolorów. Jeśli zamierzasz zaufać, niebieski działa najlepiej, jaśniejsze odcienie są swobodne i zachęcające, podczas gdy ciemniejsze odcienie insynuują zdolności. Jeśli chcesz pokazać pilność i czujność, czerwony jest najlepszym wyborem. Władza i autorytet, czarny. Przyjaźń, żółty.
2. niezawodne kształty: Tarcze i kwadraty
Kolory nie sÄ…’jedynym narzÄ™dziem do komunikowania siÅ‚y w Twoim logo. Niektóre ksztaÅ‚ty — szczególnie kwadraty, prostokÄ…ty i tarcze — automatycznie oznaczajÄ… stabilność i bezpieczeÅ„stwo. Tarcza szczególnie pokazuje twoje zaangażowanie w ochronÄ™, w tym przypadku, ochronÄ™ twoich klientów’ goods.
Problem z prostokątnymi kształtami jest taki, że mogą one natknąć się na zbyt formalne lub sztywne. Aby to złagodzić, można dodać kilka krzywych lub zaokrąglonych rogów, aby złagodzić bardziej agresywne elementy. Wystarczy spojrzeć na górę logo UPS lub boki logo Lineage, a zobaczysz lekkie zakrzywienie, aby marki wydawały się nieco bardziej przystępne.
3. Podaj swoje imiÄ™
Z caÅ‚ym szacunkiem, transport nie jest dokÅ‚adnie zabawnÄ… branżą. To’dlaczego loga transportowe muszÄ… przejść dodatkowÄ… milÄ™, aby zostać zapamiÄ™tanym; klienci nie zawsze czujÄ… to osobiste poÅ‚Ä…czenie, jak to robiÄ… z fashion logos lub sports logos.
Z tego powodu, to pomaga podać swoją nazwę w logo, często przy użyciu logo wordmark (obraz logo jest stylizowana wersja nazwy firmy, jak FedEx lub XPO Logistics) lub logo monogram (obraz logo jest inicjały nazwy firmy, jak UPS, MSC, lub DHL.
Just być kreatywny o typografii używasz — że’s warto okazjÄ™ pokazać swojÄ… osobowość marki. Spróbuj nadać jednej lub dwóm literom unikalny charakter i użyj stylu odpowiedniego do rodzaju marki, którÄ… chcesz być.
Jak zaprojektować logo transportowe
Teraz, gdy masz już pomysÅ‚ na to, co wchodzi w skÅ‚ad skutecznego logo transportowego, pytanie brzmi, jak je stworzyć? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoÅ› do zaprojektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obie majÄ… swoje zalety i wady, wiÄ™c pozwól’s zbadać oba indywidualnie.
Wynajmowanie projektanta
Profesjonalni projektanci znajÄ… na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki, które’ve wymienione powyżej, a nastÄ™pnie niektóre. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, kupujesz ich doÅ›wiadczenie tak samo jak ich czas.
Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierajÄ… setki, a nawet tysiÄ…ce dolarów za projektowanie logo.
Czasami można znaleźć taÅ„sze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony majÄ… sÅ‚aby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i there’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli, że zostali zgrani. Standard branżowy dla projektu logo wynosi okoÅ‚o 200 dolarów, wiÄ™c jeÅ›li ktoÅ› pobiera 5 dolarów, masz’prawo być podejrzany.
Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne to kreatywna dziedzina, więc istnieje niezliczona ilość stylów artystycznych do wyboru. Musisz być pewien, że znajdziesz projektanta, który zarówno rozumie Twoją wizję, jak i jest w stanie doprowadzić ją do życia, ale to może zająć trochę czasu.
Design a Logo Yourself
JeÅ›li don’t have spare cash in your budget for a logo, don’t despair. Podczas gdy w przeszÅ‚oÅ›ci mogÅ‚eÅ› mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła siÄ™ tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje wÅ‚asne logo za pomocÄ… online logo design tool like logogenie.
W naszej cyfrowej erze, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejÄ™tnoÅ›ciach rÄ…k i wiÄ™cej o kreatywnych pomysÅ‚ach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowymi twórcami logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysÅ‚.
Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projekt był szybki i łatwy, nawet dla pierwszych timerów. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu.
We’ve skategoryzowane nasze szablony przez potrzeby i wymagania najlepszych branż, wiÄ™c znalezienie twojego jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje nastÄ™pnie najlepsze wybory dla Twojej branży.
Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla:
- Główne obrazy
- Nazwa firmy i slogan
- Czcionka i typografia
- Schematy kolorów
- Rozmiary tekstu i obrazków
- Rozmieszczenie tekstu i obrazków
- Dodawanie nowych ikon
- Warstwowanie (umieszczanie jednych obrazów za lub przed innymi)
Możesz wybierać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że istnieje wiele intelektualnych obrazów, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z liśćmi tęczy, herb tarczy, książki, czapki absolwentów, i więcej.
JeÅ›li chcesz użyć bardziej zaawansowanych technik, napisaliÅ›my szybki przewodnik dla poczÄ…tkujÄ…cych’do korzystania z Logogenie. To wyjaÅ›nia wszystkie niuanse interfejsu Logogenie, w tym jak edytować poszczególne aspekty obrazu bazowego, zmiana niektórych kolorów, ale nie inne, i doskonalenie typografii.
UżywajÄ…c DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny poziom logo w ciÄ…gu zaledwie kilku minut. Kiedy ty’jesteÅ› zrobiony, możesz kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za $24.90, które przyznaje ci logo na zawsze.
Choć szablon-style projektowania dziaÅ‚a dobrze dla pierwszych poczÄ…tkujÄ…cych, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeÅ›li koÅ›ci siÄ™ na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczÄ…ce projektowania, prosto od ekspertów projektantów.