Podróżowanie ma być zabawne i ekscytujÄ…ce, wykorzystujÄ…c naturalnÄ… pasjÄ™ ludzi do przygód… dlaczego wiÄ™c tak wiele logo podróży jest nudnych? JeÅ›li jesteÅ› markÄ… turystycznÄ…, Twoje logo powinno odzwierciedlać dreszczyk emocji i radość z branży, aby przyciÄ…gnąć klientów i zachÄ™cić ich do wysokiego nastroju. Pytanie brzmi: jak zaprojektować logo podróży, jeÅ›li’jesteÅ› nowy w projektowaniu logo?
W tym przewodniku, wyjaśniamy, jak zaprojektować własne logo podróży, począwszy od dogłębnego spojrzenia na 10 najlepszych logo podróży do naśladowania. Wyjaśnimy, co te wielkie marki turystyczne robią dobrze ze swoimi logo, a następnie zanurzymy się w praktycznych poradach, które nowe i małe firmy mogą wykorzystać dla swoich własnych logo turystycznych.
1. Projekt logo Lufthansy
Niemieckie linie lotnicze Lufthansa to świetne logo turystyczne na początek; demonstrują wiele tradycyjnych wytycznych dla logo turystycznych dobrze. Na początek, używają emblematycznego ptaka jako swojego symbolu; ptaki, samoloty i inne obiekty latające są częstym wyborem dla logo podróży, ponieważ reprezentują wolność pójścia gdziekolwiek (nie wspominając o tym, że wiele podróży wiąże się z lataniem).
To’nie tylko ikonografia ptaka, ale także styl, w którym jest zaprojektowany. Lufthansa dobrze wykorzystuje powtarzajÄ…ce siÄ™ równolegÅ‚e linie, które, jak wyjaÅ›nia nasz przewodnik po wykorzystaniu ksztaÅ‚tów w projektowaniu logo, oznaczajÄ… stabilność i niezawodność.
W przypadku marek turystycznych, te równolegÅ‚e linie sÄ… czÄ™sto wykorzystywane do pokazania ruchu w statycznych obrazach, dajÄ…c ilustrowanemu ptakowi poczucie, że’leci do przodu. Zbyt wiele linii prostych, jak te w napisach nazwy marki, może sprawić, że logo bÄ™dzie wydawać siÄ™ sztywne lub formalne. Lufthansa przeciwdziaÅ‚a temu, zamykajÄ…c ptaka w okrÄ™gu, aby zmiÄ™kczyć swój wizerunek i sprawiać wrażenie bardziej swobodnego.
2. Projekt logo Airbnb
Jedno z najbardziej rozpoznawalnych logo w każdej branży, Airbnb Å‚Ä…czy różne zasady projektowania graficznego, aby stworzyć proste, ale znaczÄ…ce logo podróży, które sprawdza każde pole. Zastosowanie krzywych i kół sprawia, że logo wydaje siÄ™ swobodne i zabawne, co jest dobrym wyborem, aby zÅ‚agodzić obawy przed markÄ…, która zaprasza ludzi do zamieszkania w obcych’domach.
Ten swobodny styl jest dodatkowo wzmocniony przez odwrócony kształt serca, powszechnie uznawany symbol pokoju i zaufania. Jednak jednym z najbardziej inspirujących elementów logo Airbnb jest subtelny ukłon w stronę cyfrowych wskaźników map (kształt w centrum). Choć nie zawsze jest to oczywiste, ten owal z punktem kojarzy się z markerami na cyfrowych mapach, podpowiadając, że marka działa w branży turystycznej, nawet jeśli widz nigdy wcześniej nie słyszał o Airbnb.
3. Projekt logo Tripadvisor
Tripadvisor to jedna z najpopularniejszych na Å›wiecie’marek turystycznych, nawet jeÅ›li nie’oferujÄ… transportu dalekobieżnego czy noclegów. Ponieważ oni’sÄ… bardziej w sferze porad i planowania niż rzeczywistego podróżowania, mogÄ… eksperymentować z bardziej zróżnicowanymi technikami projektowania, które inne marki turystyczne nie mogÄ….
Na przykÅ‚ad, sowy sÄ… czÄ™sto używane do logotypów edukacyjnych ze wzglÄ™du na ich konotacjÄ™ do inteligencji. Jednakże, ponieważ Tripadvisor ma jednÄ… stopÄ™ w branży turystycznej, a drugÄ… w branży edukacyjnej, sowa jest idealnym dopasowaniem — jako ptak, to’jest dobrze dopasowane do logo podróży. Nadmierne wykorzystanie kół sprawia również, że wydajÄ… siÄ™ bardziej przystÄ™pne, przyjazne dla pierwszych użytkowników.
4. Projekt logo Expedia
Samoloty mogÄ… wydawać siÄ™ zbyt on-the-nose dla logo podróży, ale nie ma’s lepszego symbolu do reprezentowania podróży lotniczych — nikt nie bÄ™dzie pytanie, co przemysÅ‚ Expedia jest w po obejrzeniu ich logo. To, co sprawia, że to logo jest wspaniaÅ‚e, to wydÅ‚użona linia wychodzÄ…ca z ogona samolotu: podobnie jak w przypadku powtarzajÄ…cych siÄ™ równolegÅ‚ych linii Lufthansy, dÅ‚uga linia wychodzÄ…ca z tyÅ‚u samolotu sprawia, że obraz wyglÄ…da jak poruszajÄ…cy siÄ™ do przodu, dodajÄ…c wiÄ™cej życia do logo.
Tak jak Lufthansa, Expedia zamyka swoje logo w okręgu, aby marka wydawała się bardziej zachęcająca. Jeśli jesteś zaznajomiony z teorią kolorów w projektowaniu logo, możesz również docenić wybór kolorów przez Expedię. Ciemnoniebieski sugeruje zdolność i zaufanie, niezbędne cechy do łagodzenia obaw związanych z podróżą, podczas gdy żółty jest idealną parą do akcentowania, jak wyjaśniliśmy w naszym przewodniku po kombinacjach kolorów do projektowania logo.
5. Projekt logo Azul Airlines
W przypadku wskazówek dotyczących projektowania logo, poznanie zasad jest kluczowe, ale tak samo jak nauka, kiedy je złamać. Azul Airlines z Brazylii odchodzi od standardowych najlepszych praktyk dla logo podróży, ale robi to w sposób, który nadal działa.
Niezwykle, Azul Airline’s logo jest bardzo kanciaste, peÅ‚ne prostokÄ…tów, prostych linii i ostrych rogów. Wszystkie te techniki projektowania sÄ… zarezerwowane dla poważnych i profesjonalnych marek — reprezentujÄ… autorytet i stabilność kosztem przyjaznoÅ›ci.
Jednakże, Azul Å‚agodzi autorytaryzm na dwa sposoby. Po pierwsze, używa żywych i pastelowych kolorów, które wydajÄ… siÄ™ być zabawne i kapryÅ›ne, aby zrównoważyć rzeczy. Używa również kreatywnych i unikalnych wizualizacji — kontynent Ameryki PoÅ‚udniowej ponownie wyobrażony w kubistycznym Å›nie. Ten wizualny pomaga ludziom nie tylko zapamiÄ™tać markÄ™, ale także kojarzyć jÄ… z jej głównym obszarem geograficznym dziaÅ‚ania.
6. Budget Yatra logo design
Just as Budget Yatra makes travel services accessible to low-budget travellers, their logo takes traditional travel logo techniques and gives them a “inexpensive” spin. Jest to delikatna linia do przejÅ›cia — każdy chce taniÄ… liniÄ™ lotniczÄ…, ale nikt nie chce “taniej” linii lotniczej — chociaż Budget Yatra robi to z wdziÄ™kiem.
Dla jednej rzeczy, używajÄ… “taÅ„szej” wersji samolotu z jego papierowym odpowiednikiem. Papierowe samoloty mogÄ… stać siÄ™ skomplikowane, wiÄ™c zdecydowali siÄ™ na prosty i Å‚atwy dla oczu styl wizualny z minimalnymi liniami i szczegółami. Co wiÄ™cej, ich kolor akcentu pomaraÅ„czowy jest Å›ciÅ›le zwiÄ…zany z niedrogimi i budżetowymi towarami; wyraźnie ich projektanci logo zrobili swoje badania.
7. Projekt logo Velvet Escape
Jako blog podróżniczy i strona z recenzjami miejsc docelowych, Velvet Escape ma inne kryteria dla swojego logo niż linia lotnicza czy bezpoÅ›redni serwis turystyczny. WykorzystujÄ… swojÄ… wolność z ich zielonÄ… kolorystykÄ… i obrazami Å›rodowiskowymi — odwoÅ‚ujÄ…c siÄ™ do mÅ‚odszych i bardziej przyjaznych Å›rodowisku podróżników.
Ale Velvet Escape nadal chce, aby ludzie wiedzieli, w jakiej branży sÄ…’wiÄ™c utrzymujÄ… kilka zszywek logo podróży. Ich logo obraca siÄ™ wokół obrazu ptaka, dobrze wykorzystanej ikony dla logo podróży, a oni doÅ‚Ä…czajÄ… dÅ‚ugÄ… liniÄ™ do tyÅ‚u, aby pokazać ruch (tak jak Expedia). To, co robiÄ… dobrze, to poÅ‚Ä…czenie wszystkich tych elementów razem — linia lotu ptaka podwaja siÄ™ jako żyÅ‚a liÅ›cia, tworzÄ…c pamiÄ™tne logo, które czytelnicy mogÄ… Å‚atwo rozpoznać.
8. Garuda Indonesia logo design
WspomnieliÅ›my już o trendach logo podróży ptaków i powtarzajÄ…cych siÄ™ równolegÅ‚ych linii, ale Garuda Indonesia’logo demonstruje oba doskonale. Sposób, w jaki caÅ‚e logo Å‚Ä…czy siÄ™ w caÅ‚ość, naprawdÄ™ podkreÅ›la dynamiczny ruch obrazu, dodatkowo podkreÅ›lony przez sposób, w jaki linie stajÄ… siÄ™ chudsze od prawej do lewej strony.
Warto również wspomnieć o wykorzystaniu krzywych — najbardziej zauważalne elementy sÄ… zaokrÄ…glone i okrÄ…gÅ‚e, co sprawia, że marka wydaje siÄ™ bardziej zabawna. Nawet dziób ptaka i “wÅ›ciekÅ‚e” oczy sÄ… lekko zaokrÄ…glone na rogach, aby logo nie wydawaÅ‚o siÄ™ zbyt agresywne. Wybór kolorów, z obu jasnych i ciemnych odcieni niebieskiego, pomaga marce pojawić siÄ™ zarówno przyjazny i profesjonalny odpowiednio.
9. Anywhere We Roam logo design
Inny blog o podróżach, Anywhere We Roam wydaje siÄ™ brać stronÄ™ z Airbnb’książki. Oni również używajÄ… subtelnego znacznika z map cyfrowych jako swojego głównego obrazu, wskazówki dla gapiów, że oni’sÄ… w biznesie podróżniczym. W przeciwieÅ„stwie do Airbnb, jednak, zawierajÄ… one charakterystycznÄ… kropkÄ™ w centrum, nie pozostawiajÄ…c wÄ…tpliwoÅ›ci, że to’w rzeczywistoÅ›ci znacznik mapy.
Choć czarno-białe loga mają tendencję do wyglądania bardziej poważnie niż kolorowe, Anywhere We Roam utrzymuje rzeczy lekkie dzięki swoim słodkim renderom stóp i palców. Ich unikalny styl dla śladów stóp nie tylko reprezentuje branżę turystyczną dla pierwszych widzów, ale także pozostawia trwałe wrażenie w umysłach czytelników.
10. Cathay Pacific logo design
Ostatnio mamy jedno z najbardziej udanych logo podróży, i jeden, który wyÅ›wietla niektóre z najlepszych technik projektowania logo dla branży. Cathay używa ksztaÅ‚tu ptaka i powtarzajÄ…cych siÄ™ równolegÅ‚ych linii jak inne loga podróżnicze, ale robi to w sposób, który’jest caÅ‚kowicie unikalny i oryginalny. It’s even questionable whether that image is a bird at all — although that kind of mystique just makes it more memorable.
That’s the goal of all logo design, not just travel logos — enlist the tried-and-true design techniques, but do them in a way that’s never been done before. JeÅ›li uda Ci siÄ™ to osiÄ…gnąć, bÄ™dziesz miaÅ‚ logo turystyczne, które bÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚o tak samo ikonicznie jak Cathay Pacific’s.
3 Porady ekspertów dotyczące projektowania logo turystycznego
Co możesz zabrać z najlepszych logo turystycznych powyżej? Oto 3 najlepsze wskazówki, o których należy pamiętać podczas tworzenia logo podróży.
1. Wyobrażenie lotu
Logosy nie sÄ…’tylko o zabawnych kolorach i maskotkach zwierzÄ…t — logo sÄ… narzÄ™dziami komunikacyjnymi, aby każdy, kto je widzi, wiedziaÅ‚, jaki biznes ty’jesteÅ› w. Zasadniczo, twoje logo jest szybkÄ… reklamÄ…, wyjaÅ›niajÄ…cÄ… kim jesteÅ› i co robisz.
WiÄ™c dla logo podróży, chcesz zawrzeć obraz lotu lub latania, aby wskazać, że’jesteÅ› w branży turystycznej (nawet jeÅ›li’nie jesteÅ› liniÄ… lotniczÄ…, jak blogi podróżnicze powyżej). Dwie oczywiste i najczÄ™stsze ikony to samoloty i ptaki, ale na szczęście oba majÄ… wystarczajÄ…co szeroki zakres, że nadal możesz być wyjÄ…tkowy i oryginalny.
Zawsze rozważaj, jaki typ marki chcesz mieć przed osiedleniem siÄ™ na jednym obrazie lub stylu. Na przykÅ‚ad, Tripadvisor chce być postrzegany jako edukacyjny i mÄ…dry, wiÄ™c używa sowy — wciąż ptak, ale ptak specyficzny dla ich tożsamoÅ›ci marki. Podobnie Budget Travel używa papierowego samolotu, ponieważ’sÄ… markÄ… rabatowÄ…— nadal samolot, ale w stylu, który przyciÄ…ga do ich specyficznych celów biznesowych.
2. koła i krzywe
Zależnie od tego, kogo zapytasz, podróżowanie może być przerażajÄ…ce i nerwowe — zwÅ‚aszcza jeÅ›li’jest podróż samolotem zaangażowany. Aby pomóc zÅ‚agodzić te obawy, wiele logo podróży zawiera style wizualne, które relaksujÄ… ludzi, takich jak pastelowe kolory, sÅ‚odkie obrazy, a mianowicie, koÅ‚a / krzywe.
Jak wyjaÅ›niamy w naszym przewodniku do ksztaÅ‚tów w projektowaniu logo, koÅ‚a i krzywe stworzyć zabawne i przyjazne wyglÄ…d. Ponieważ oko naturalnie podąża za liniÄ…, którÄ… widzi, okrÄ…gÅ‚e i faliste linie sÄ… kapryÅ›ne i zabawne, w przeciwieÅ„stwie do prostych linii i ostrych rogów, które sÄ… poważne i bezsensowne. W sercu, podróż ma być zabawÄ… i beztroskÄ… — rekreacyjnÄ… dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… — wiÄ™c wiele marek podróżniczych opiera siÄ™ na tym z swobodnym projektem logo.
3. Użyj linii, aby pokazać ruch
Technika prosto ze stron komiksu, wiele logo podróży używa linii w “sztuczce” oka do myÅ›lenia, że statyczny obraz jest w ruchu. Jak wspomniano powyżej, ludzkie oko podąża za każdÄ… liniÄ…, którÄ… widzi, a ten ruch oka może być zmanipulowany w taki sposób, aby obraz wydawaÅ‚ siÄ™ bardziej “żywy” niż jest w rzeczywistoÅ›ci.
W przypadku logo podróży, istniejÄ…’dwa zastosowania tej techniki, które sÄ… dość powszechne. Pierwszy to linie równolegÅ‚e; użycie wielu linii wszystkich podróżujÄ…cych w tym samym kierunku sugeruje, że obiekt jest w ruchu, tak jakby tworzyÅ‚y rozmycie, jak zdjÄ™cie ruchomego obiektu.
Drugi to użycie pojedynczej linii, ale zrobione w taki sposób, że przyciÄ…ga wiÄ™kszość uwagi. Zarówno w logo Expedii, jak i w logo Velvet Escape, “szlak” linia jest znacznie dÅ‚uższa niż inne linie, dziÄ™ki czemu wyróżnia siÄ™. PiÄ™kno tej techniki polega na tym, że możesz zrobić z liniÄ… wszystko, co chcesz: prosta dÅ‚uga linia sprawia, że wydaje siÄ™, że obraz idzie szybciej i dalej, ale falista lub zapÄ™tlona linia może sprawić, że bÄ™dzie wyglÄ…dać, jakby ten obiekt taÅ„czyÅ‚ lub dobrze siÄ™ bawiÅ‚.
Niezależnie od tego, której techniki używasz, upewnij siÄ™, że umieÅ›cisz liniÄ™ za obiektem, aby wyglÄ…daÅ‚, jakby’poruszaÅ‚ siÄ™ do przodu. W skrócie, umieść linie, aby wskazać, gdzie obiekt byÅ‚, a nie gdzie’idzie.
How to Design a Travel Logo With a Logo Maker
Teraz, gdy masz już pomysÅ‚ na to, co wchodzi w skÅ‚ad skutecznego logo podróży, pytanie brzmi, jak je zrobić? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoÅ› do zaprojektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obie majÄ… swoje zalety i wady, wiÄ™c Let’s zbadać oba indywidualnie.
Wynajmowanie projektanta
Profesjonalne projektanci znajÄ… na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki my’ve wymienione powyżej, a nastÄ™pnie niektóre. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, kupujesz ich doÅ›wiadczenie tak samo jak ich czas.
Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierajÄ… setki, a nawet tysiÄ…ce dolarów za projektowanie logo.
Czasami można znaleźć taÅ„sze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony majÄ… sÅ‚aby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i there’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli, że zostali zgrani. Standard branżowy dla projektu logo wynosi okoÅ‚o 200 dolarów, wiÄ™c jeÅ›li ktoÅ› pobiera 5 dolarów, masz’prawo być podejrzany.
Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne to kreatywna dziedzina, więc istnieje niezliczona ilość stylów artystycznych do wyboru. Musisz być pewien, aby znaleźć projektanta, który zarówno rozumie swoją wizję i jest w stanie przynieść go do życia, ale to może zająć trochę czasu.
Zaprojektuj logo samodzielnie z naszym Logo Maker
JeÅ›li nie’masz wolnej gotówki w budżecie na logo, nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszÅ‚oÅ›ci mogÅ‚eÅ› mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła siÄ™ tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje wÅ‚asne logo za pomocÄ… narzÄ™dzia do projektowania logo online, takiego jak logogenie.
W naszej cyfrowej erze, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejÄ™tnoÅ›ciach twoich rÄ…k, a bardziej o twoich kreatywnych pomysÅ‚ach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowymi twórcami logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysÅ‚.
Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projekt był szybki i łatwy, nawet dla pierwszych timerów. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu.
We’ve skategoryzowane nasze szablony przez potrzeby i wymagania najlepszych branż, wiÄ™c znalezienie twojego jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje nastÄ™pnie najlepsze wybory dla Twojej branży.
Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla:
Główne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schematy kolorów
Rozmiary tekstu i obrazków
Umieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Układanie (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)
Możesz wybierać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam mnóstwo intelektualnych wyobrażeń, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.
JeÅ›li chcesz użyć bardziej zaawansowanych technik, napisaliÅ›my szybki przewodnik dla poczÄ…tkujÄ…cych’do korzystania z Logogenie. To wyjaÅ›nia wszystkie niuanse interfejsu Logogenie, w tym jak edytować poszczególne aspekty obrazu bazowego, zmienić niektóre kolory, ale nie inne, i doskonalenie typografii.
UżywajÄ…c DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny poziom logo w ciÄ…gu zaledwie kilku minut. Kiedy’jesteÅ› zrobione, można kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za 24,90 dolarów, które przyznaje Ci swoje logo na zawsze.
Chociaż szablon-style projektowania dziaÅ‚a dobrze dla pierwszych poczÄ…tkujÄ…cych, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeÅ›li koÅ›ci siÄ™ na niektórych podstaw projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczÄ…ce projektowania, prosto od ekspertów projektantów.