Kto by zaufaÅ‚ marce kosmetycznej, która wyglÄ…da brzydko? Logo urody niesie wiÄ™cej wagi niż tylko rozpoznawalność marki — muszÄ… przyciÄ…gnąć klientów z obietnicÄ…, że wyglÄ…da dobrze. To’jest prawie niemożliwe z logo, które wyglÄ…da nijakie lub uninspired.
JeÅ›li ty’projektujesz logo urody, my’zebraliÅ›my 10 najlepszych logo urody poniżej. WyjaÅ›niamy, co sprawia, że sÄ… one tak udane i omawiamy trzy wskazówki ekspertów, które możesz zabrać ze sobÄ… podczas projektowania wÅ‚asnego. Pokazujemy nawet, jak zaprojektować wÅ‚asne logo od podstaw.
1. Logo The Body Shop
Jak wyjaÅ›niono w naszym przewodnik po ksztaÅ‚tach logo, koÅ‚a reprezentujÄ… kompletność — nawet jeÅ›li’sÄ… niekompletne. The Body Shop wie o tym dobrze, stosujÄ…c prawie kompletne koÅ‚o. WyjaÅ›niamy wiÄ™cej w poniższych wskazówkach, ale marki kosmetyczne lubiÄ… okrÄ™gi, ponieważ sugerujÄ…, że marka sprzedaje to, czego brakuje klientowi, aby być kompletnym.
Ale The Body Shop’logo piÄ™kna wykracza poza zwykÅ‚e koÅ‚o. Jako coÅ›, co wyróżnia siÄ™, przerwa na górze jest Å›wietna dla zapamiÄ™tywalnoÅ›ci i utrzymania marki. Dekor z liÅ›ci laurowych nie tylko podkreÅ›la okrÄ…gÅ‚y ksztaÅ‚t, ale także sprawia, że logo jest bardziej estetyczne. Wszystkie te elementy Å‚Ä…czÄ… siÄ™, aby zachować ostrość w centrum, najważniejszej części: nazwy marki.
Jego kolory to również mÄ…dry wybór. Wiele marek kosmetycznych decyduje siÄ™ na naturalne lub organiczne wibracje, wiÄ™c zieleÅ„ jest logicznym wyborem. Ale ciemniejszy odcieÅ„ zieleni używany przez The Body Shop również insynuuje adeptów i skuteczność, cenne cechy w branży z dużą iloÅ›ciÄ… produktów, które “nie’dziaÅ‚ajÄ….”
2. logo Herbal Essences
Herbal Essences podąża tÄ… samÄ… szkoÅ‚Ä… myÅ›lenia co Body Shop: koÅ‚o, nazwa w centrum i ciemniejsze odcienie zieleni. Duża różnica polega na tym, że Herbal Essences uderza w “naturalne” konotacje mocniej — w koÅ„cu “zioÅ‚owe” jest w ich nazwie. To wyjaÅ›nia prominentne dekoracje z liÅ›ci.
Inna duża różnica to ich typografia. Herbal Essences używa zabawnej czcionki z dużą iloÅ›ciÄ… krzywych. JeÅ›li przyjrzysz siÄ™ uważnie, możesz nawet zobaczyć kilka ksztaÅ‚tów liÅ›ci w liternictwie, pogÅ‚Ä™biajÄ…c skojarzenia z naturÄ…. Jest ona również wykonana w kolorze czarnym, co sprawia, że firma wydaje siÄ™ bardziej poważna i skupia siÄ™ bardziej na nazwie marki niż na winnej ramie.
3. Logo Gillette
Gillette bierze zupeÅ‚nie inne podejÅ›cie — minimalne krzywe i dużo blokowych linii prostych. To nie sÄ…’trendy w logo urody, ale raczej unikalne trendy w projektowaniu dla firmy, która sprzedaje maszynki do golenia.
Gillette używa tego, co’nazywa siÄ™ logo wordmark: żadnych obrazów lub maskotek, tylko stylizowana wersja nazwy marki. ÅšmiaÅ‚a, prosta czcionka sprawia wrażenie twardej i trwaÅ‚ej, a prostokÄ…tne litery naÅ›ladujÄ… same maszynki do golenia.
Najciekawsze aspekty tego logo sÄ… subtelne. Po pierwsze, litery sÄ… pochylone, co sprawia, że caÅ‚e logo wydaje siÄ™ nieco bardziej ekscytujÄ…ce (byÅ‚oby trochÄ™ nijakie, gdyby to byÅ‚y tylko proste litery) i nawiÄ…zuje do ruchu naprzód w goleniu.
Drugie to unikalna kropka litery I, jakby zostaÅ‚a przeciÄ™ta przez brzytwÄ™. Używanie unikalnego skrÄ™tu na jednej z liter jest powszechnÄ… technikÄ… projektowania logo dla wyróżnienia siÄ™.
4. logo Pantene
GÅ‚ównym logo Pantene’jest ich nazwa; zÅ‚ote faliste linie nie zawsze pojawiajÄ… siÄ™ razem z niÄ…, choć sÄ… Å›wietnym wyborem, biorÄ…c pod uwagÄ™, że marka sprzedaje gÅ‚ównie produkty do wÅ‚osów. Znakomita typografia wykorzystuje szeryfy w sposób, który wydaje siÄ™ klasyczny, ale nie formalny. To pasuje do tożsamoÅ›ci marki, ponieważ Pantene jest w branży od dÅ‚uższego czasu i może Å›ciÄ…gnąć autorytatywny — ale wciąż przyjazny — wyglÄ…d.
Jego schemat kolorów to potwierdza, ponieważ czarny jest kolorem wyrafinowania i wÅ‚adzy (jak wspomniano w naszym przewodniku po kolorach logo). ZÅ‚oto, również, ma tendencjÄ™ do wyczarowywania uczuć starożytnoÅ›ci i wiekowej mÄ…droÅ›ci.
5. Logo Garnier
UżywajÄ…c wielu trendów, które wymieniliÅ›my powyżej, Garnier’logo gra go przez książkÄ™. UżywajÄ… okrÄ™gu dla kompletnoÅ›ci i silnie oddziaÅ‚ujÄ… na naturalne konotacje z rzeczywistÄ… wizualizacjÄ… zielonego liÅ›cia. Podobnie jak w przypadku The Body Shop, Garnier używa ciemnej zieleni, aby zademonstrować swojÄ… kompetencjÄ™, co również uÅ‚atwia odczytanie nazwy na tle liÅ›ci.
Oni nawet używajÄ… trendu lekkiej zmiany litery dla rozpoznania marki, w tym przypadku E. Ich bezszeryfowa czcionka również sprawia, że wydajÄ… siÄ™ bardziej przystÄ™pni i przyjaźni.
6. Sunsilk
Znany również jako Sedal lub Seda, Sunsilk używa znanego formatu koÅ‚a z ich nazwÄ… w Å›rodku. To, co wyróżnia logo to kolory i typografia. Zastosowanie promiennego różu sprawia, że logo wydaje siÄ™ być przede wszystkim kobiece, dopasowane do docelowych klientów, chociaż kolor może siÄ™ zmieniać w zależnoÅ›ci od produktu.
Typografia jest jednym z najlepszych atutów logo Sunsilk, dlatego też pozostaje taka sama na wszystkich produktach tej marki. Jest zadziorna i zabawna, z naprzemiennymi krawÄ™dziami w postaci zaokrÄ…glonych punktów lub kanciastych rogów; to rodzaj oryginalnoÅ›ci, która zapada w pamięć zadowolonych klientów.
7. La Roche-Posay
Mimo, że jest to marka kosmetyczna, logo La Roche-Posay wykorzystuje te same techniki projektowania, co najlepsze logo zdrowotne. To’s nie przypadek — część ich tożsamoÅ›ci marki jest zrozumienie nauki za produktami kosmetycznymi, stÄ…d nazwa “laboratorium.” Korzystanie z tych samych trendów projektowania logo jako marek zdrowotnych podkreÅ›la, że podejÅ›cie oparte na nauce.
Specjalnie, La Roche-Posay używa koloru niebieskiego (ulubionego zarówno w logotypach zdrowotnych, jak i technologicznych) zamiast zielonego i faworyzuje prostokÄ…ty zamiast kóÅ‚. Chociaż te sprawiajÄ…, że marka wydaje siÄ™ mniej przyjazna niż inne marki kosmetyczne, przemawiajÄ… one bardziej do podobnie myÅ›lÄ…cych klientów, którzy preferujÄ… oparte na nauce podejÅ›cie do produktów kosmetycznych.
8. logo Head & Shoulders
Jako marka specjalizujÄ…ca siÄ™ w Å‚upieżu, Head & Shoulders Å‚Ä…czy w sobie trendy urody i medyczne/zdrowotne, podobnie jak La Roche-Posay. Możesz zobaczyć tÄ™ fuzjÄ™ w ich logo: okrÄ…gÅ‚e ksztaÅ‚ty, aby pokazać kompletność z trendów beauty logo, ale z dominujÄ…cym niebieskim kolorem z trendów health logo.
W tym logo wiele siÄ™ dzieje: koÅ‚a wewnÄ…trz gÅ‚ównego okrÄ™gu przypominajÄ…ce yin-yang, swobodna typografia, która ignoruje wielkie litery, i skosy na wszystkim (nawet na koÅ‚ach). Wszystkie te elementy sprawiajÄ…, że logo Head & Shoulders jest bardziej dynamiczne i peÅ‚ne przygód, nawet jeÅ›li w wiÄ™kszoÅ›ci przypadków dziaÅ‚a zgodnie z zasadami.
9. Logo L’Oréal
Podobnie jak Pantene, L’Oréal wybiera logo typu wordmark. BÄ™dÄ…c w branży od ponad stu lat, mogÄ… czerpać z samej rozpoznawalnoÅ›ci nazwy, aby napÄ™dzać swojÄ… markÄ™. MajÄ…c to na uwadze, użycie logo wordmark kÅ‚adzie wiÄ™kszy nacisk na ich nazwÄ™, która jako marka o dÅ‚ugiej tradycji jest ich gÅ‚ównym punktem sprzedaży.
Kluczem jest to, jak sprawić, by logo wordmark nadal wyglÄ…daÅ‚o interesujÄ…co bez innych elementów wizualnych. W przypadku L’Oréal, sztuczka polegaÅ‚a na tym, aby O byÅ‚o wiÄ™ksze niż pozostaÅ‚e litery. Ta niewielka modyfikacja nie pozostaje niezauważona, biorÄ…c pod uwagÄ™, że w logo nie ma zbyt wiele do oglÄ…dania, a pomaga klientom zidentyfikować markÄ™ poÅ›ród bardziej wizualnych logo.
10. Logo Dove
Na zakoÅ„czenie przedstawiamy ponadczasowe logo beauty firmy Dove. Po pierwsze, jest’typografia, dziÄ™ki której jest Å‚atwo rozpoznawalne podczas zakupów. To’bardzo wyrazisty i oryginalny font, o artystycznym, odrÄ™cznym stylu. Zauważ, jak okrÄ…gÅ‚e jest D, a dziÄ™ki przerwie na górze, “przyciÄ…ga” oko widza’do reszty logo.
Po drugie, jest’maskotka goÅ‚Ä…bka". Na poczÄ…tek, to’tylko abstrakcyjny ksztaÅ‚t — bez rozpraszajÄ…cych szczegóÅ‚ów jak oczy czy pióra. Podobnie jak typografia, sam ksztaÅ‚t wykorzystuje obfite krzywizny, które majÄ… uspokajajÄ…cy i przyjazny efekt. Te krzywe sÄ… punktowane z kilkoma ostrymi punktami, chociaż, utrzymujÄ…c to logo piÄ™kno z coraz zbyt nudne.
3 wskazówki dotyczÄ…ce projektowania logo urody
Czego możemy siÄ™ nauczyć z najlepszych projektów logo urody powyżej? Oto trzy praktyczne wskazówki, jak zaprojektować wÅ‚asne logo urody.
1. Koła symbolizujące kompletność
Produkty kosmetyczne w ogóle sÄ… przeznaczone jako pomoc dla osoby irsquo;wyglÄ…d, uzupeÅ‚niajÄ…c wszelkie braki, czy prawdziwe lub wyobrażenia. W pewnym sensie “uzupeÅ‚niajÄ…” swój wyglÄ…d, tak jak buty mogÄ… uzupeÅ‚nić strój. To dlatego tak wiele marek kosmetycznych używa kóÅ‚ek: aby wczuć siÄ™ w to poczucie kompletnoÅ›ci.
Ale to nie wszystko. KoÅ‚a sÄ… również bardzo zachÄ™cajÄ…cym ksztaÅ‚tem — ponieważ nie ma’koÅ„ca, wciÄ…gajÄ… widza na tak dÅ‚ugo, jak chcÄ…. They’are useful for any brand that benefits from friendlyliness, but work especially well in the beauty industry, which sells products that make people happy or excited.
Blues and Greens
Z wszystkich podejść do brandingu w branży kosmetycznej, dwa w szczególnoÅ›ci siÄ™ wyróżniajÄ…. Po pierwsze, marki, które chcÄ… sprawiać wrażenie naturalnych lub organicznych, zwykle jeÅ›li używajÄ… caÅ‚kowicie naturalnych skÅ‚adników, a może po prostu majÄ… naturalne zapachy. Dla tych marek, zielony jest oczywistym wyborem: zielony jest kolorem najbardziej kojarzonym z naturÄ…, wiÄ™c jest to oczywista wskazówka dla klientów szukajÄ…cych naturalnych produktów.
Drugie podejÅ›cie jest bardziej kliniczne, marki kosmetyczne oparte na nauce. Zamiast używać naturalnych skÅ‚adników, marki te zachÄ™cajÄ… do używania (bezpiecznych) mieszanek chemicznych inspirowanych naukÄ… lub technologiÄ…. Idea jest taka, że dla tych marek niebieski dziaÅ‚a najlepiej; niebieski to kolor zarówno spokoju, jak i zaufania, które przeciwdziaÅ‚ajÄ… podejrzeniom ludzi’o nowÄ… naukÄ™. That’s why blue is also a common logo design trend among the best tech logos.
Typografia jest kluczowa
Przemysł kosmetyczny jest bardzo konkurencyjny, nie brakuje w nim marek. Dlatego też nazwa Twojej firmy ma kluczowe znaczenie, jeśli klienci nie zapamiętają Twojej nazwy, zgubi się ona w morzu konkurencji.
Choć rzeczywiste nazewnictwo twojej marki jest kluczowe, użycie przejmujÄ…cej typografii w twoim logo piÄ™kna może pomóc ogromnie. Typografia nie tylko może wpÅ‚ynąć na to, jak ludzie postrzegajÄ… TwojÄ… markÄ™, jak Pantene’klasyczny wyglÄ…d czy Herbal Essences’kapryÅ›ny wyglÄ…d— ale także może zwiÄ™kszyć zapamiÄ™tywalność. Spróbuj znaleźć czcionkÄ™ i styl, który najlepiej pasuje do tożsamoÅ›ci Twojej marki: jeÅ›li nie znasz siÄ™ na typografii, możesz sprawdzić nasz przewodnik po czcionkach logo.
Jak zaprojektować logo urody
Teraz, gdy masz już pomysÅ‚ na to, co wchodzi w skÅ‚ad skutecznego logo urody, pytanie brzmi: jak je stworzyć? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoÅ› do zaprojektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obydwie majÄ… swoje zalety i wady, wiÄ™c pozwól’s zbadać oba indywidualnie.
>.
Zatrudnienie projektanta
Profesjonalni projektanci znajÄ… na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki, o których wspomnieliÅ›my powyżej, a nawet kilka. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub agencjÄ™, kupujesz ich wiedzÄ™ tak samo jak ich czas.
Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierajÄ… setki, a nawet tysiÄ…ce dolarów za projekt logo.
Czasami można znaleźć taÅ„sze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony majÄ… sÅ‚aby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i tam’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli siÄ™ zgrywanie. Standard branżowy dla projektu logo wynosi okoÅ‚o 200 dolarów, wiÄ™c jeÅ›li ktoÅ› pobiera 5 dolarów, masz’prawo być podejrzany.
Co wiÄ™cej, nawet jeÅ›li masz pieniÄ…dze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne jest kreatywnÄ… dziedzinÄ…, wiÄ™c istniejÄ… niezliczone style artystyczne do wyboru. Musisz być pewny, aby znaleźć projektanta, który zarówno rozumie swojÄ… wizjÄ™ i jest w stanie przynieść go do życia, ale to może zająć czas.
Zaprojektuj logo sam
JeÅ›li nie masz wolnych Å›rodków w budżecie na logo, nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszÅ‚oÅ›ci mogÅ‚eÅ› mieć ograniczone możliwoÅ›ci, obecnie technologia rozwinęła siÄ™ tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje wÅ‚asne logo za pomocÄ… narzÄ™dzia do projektowania logo online jak logogenie.
W naszej erze cyfrowej, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejÄ™tnoÅ›ci swoich rÄ…k i wiÄ™cej o swoich kreatywnych pomysÅ‚ów. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowymi twórcami logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysÅ‚.
Logogenie, i inne narzÄ™dzia do projektowania online, używajÄ… szablonów, aby projekt byÅ‚ szybki i Å‚atwy, nawet dla pierwszych użytkowników. Najpierw wybierzesz swojÄ… branżę z rozwijanego menu.
We’ve skategoryzowane nasze szablony przez potrzeby i wymagania najlepszych branż, wiÄ™c znalezienie twój jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje nastÄ™pnie najlepsze wybory dla Twojej branży.
Po prostu wybierz ten, który Ci siÄ™ podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jak tylko chcesz, personalizujÄ…c swoje wybory pod kÄ…tem:
GÅ‚ówne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schemat kolorów
Rozmiary tekstu i zdjęć
Rozmieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Layering (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)
Możesz wybrać z naszej wewnÄ™trznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam mnóstwo intelektualnych obrazów, o których wspomnieliÅ›my powyżej, w tym drzewa z tÄ™czowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.
JeÅ›li chcesz używać bardziej zaawansowanych technik, napisaliÅ›my szybki przewodnik dla poczÄ…tkujÄ…cych’do korzystania z Logogenie. To wyjaÅ›nia wszystkie niuanse interfejsu Logogenie, w tym, jak edytować poszczególne aspekty obrazu bazowego, zmienić niektóre kolory, ale nie inne, i doskonalić swojÄ… typografiÄ™.
UżywajÄ…c DIY logo maker jak logogenie, możesz stworzyć profesjonalne logo w ciÄ…gu kilku minut. Kiedy’jesteÅ› zrobiony, można kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za 24,90 dolarów, co daje ci swoje logo na zawsze.
Choć szablon-stylu projektowania dziaÅ‚a dobrze dla poczÄ…tkujÄ…cych, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeÅ›li koÅ›ci siÄ™ na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczÄ…ce projektowania, prosto od ekspertów.