Marki mody don’nie tylko zrobić swoje produkty, sÄ… one ich produkty. Dla wysokiej klasy odzieży i akcesoriów, nazwa marki — zwykle reprezentowana przez rozpoznawalne logo mody — jest tak samo ważna jak projekt, materiaÅ‚y i rzemiosÅ‚o. Ludzie don’t buy bags from Louis Vuitton, they buy Louis Vuitton bags!
Więcej niż inne branże, moda opiera się na brandingu, aby przyciągnąć klientów i zbudować wyspecjalizowane following. Ludzie używają swojego stylu ubierania się do identyfikacji, więc firmy modowe muszą znaleźć kupujących z tym samym poczuciem stylu. Oznacza to zaprojektowanie logo mody, który przemawia do właściwych ludzi za pomocą odpowiednich kształtów, kolorów, i czcionek dla ich zamierzonego odbiorcy.
Ale co, jeÅ›li nie ’wiesz o ksztaÅ‚tach logo, kolory, czcionki, i wszystkie te specyfiki projektowania? W tym artykule, we’ll wyjaÅ›nić ins i outs projektowania logo mody dla poczÄ…tkujÄ…cych, aby uzyskać ich stopy mokre. Najpierw my’przeanalizujemy 10 najlepszych logo mody w sferze zawodowej, a nastÄ™pnie my’nakreÅ›limy kilka wskazówek na poczÄ…tek, które każdy może zastosować. Użyj tych wskazówek na wÅ‚asnym logo mody jako Å›cieżki do wybiegu!
10 najlepszych logo mody
Louis Vuitton
Jednym z najlepszych atutów logotypów mody jest to, że jeśli wyglądają dobrze, można je wykorzystać jako nadruki na swoich rzeczywistych produktach. Nikt nie zna tej lekcji lepiej niż Louis Vuitton, którego logo jest łatwo rozpoznawalne na każdej z ich wysokiej klasy toreb. Aby to zadziałało, potrzebują prostego logo; logo z nadrukiem słownym (wykorzystujące całą nazwę) byłoby zbyt długie, aby drukować je w kółko, więc używają logo z monogramem składającym się z inicjałów ich marki, LV.
Ale sposób, w jaki litery sÄ… poÅ‚Ä…czone, nadaje mu ten stylistyczny wyglÄ…d. Po pierwsze, same litery sÄ… zÄ…bkowane (szeryfy to wÅ‚aÅ›ciwa nazwa dla tych maÅ‚ych “tagów”, które sprawiajÄ…, że litery wyglÄ…dajÄ… bardziej formalnie). Seryfy sÄ… powszechnym trendem wÅ›ród logo mody, aby marki wydawaÅ‚y siÄ™ bardziej wyrafinowane.
Jednakże to, co naprawdÄ™ sprawia, że logo Louis Vuitton pop jest skos na L, aby uczynić go równolegÅ‚ym do V. Jako część kreatywnego przemysÅ‚u, marki mody korzystajÄ… z wyglÄ…dania edgy i niekonwencjonalne, wiÄ™c maÅ‚e tweaks jak to, aby wywrócić swoje logo’wyglÄ…d sprawiajÄ…, że bardziej atrakcyjne.
Dior
W przeciwieÅ„stwie do Louis Vuitton, Dior zajmuje siÄ™ bardziej odzieżą, butami i produktami kosmetycznymi niż akcesoriami. Oznacza to, że posiadanie maÅ‚ego i kompaktowego logo nie jest ważne, ponieważ nie bÄ™dÄ…’używać go jako powtarzajÄ…cego siÄ™ wzoru. W rezultacie mogÄ… eksperymentować z logo wordmark, zwÅ‚aszcza że ich nazwa ma tylko cztery litery.
GłównÄ… cechÄ… logo Dior jest duże D, nieproporcjonalnie wiÄ™ksze niż jego maÅ‚e odpowiedniki. To daje klientom coÅ›, na czym mogÄ… siÄ™ skupić i zapamiÄ™tać — i “kotwicÄ™” dla ich pamiÄ™ci.
Dla reszty typografii, Dior podąża ściśle do tradycji logo mody: wyrafinowana czcionka serif i ostry czarny kolor. Podobnie jak formalne czcionki, kolor czarny ma skojarzenia z wyrafinowaniem, a także władzą, a nawet tajemnicą, co sprawia, że doskonale pasuje do branży modowej.
Giorgio Armani
W porównaniu z innymi markami, Giorgio Armani ma najbardziej “normalne” logo. Po pierwsze, to’jest tylko zwierzÄ™ce logo na naszej liÅ›cie — maskotki zwierzÄ™ce sÄ… zwykle zarezerwowane dla bardziej przyziemnych marek, ale królewski orzeÅ‚ jest jednak odpowiednie dla mody.
Jak wyjaśniliśmy w naszym przewodnik po kształtach logo, powtarzające się linie poziome oznaczają stabilność i równowagę. W połączeniu z wyobrażeniem orła i kolorem czarnym, tworzy to silną i niemal agresywną tożsamość marki, która odpowiada klientom, którzy kupują Armaniego, aby poczuć się elitarnie.
Wciąż, użycie pełnej nazwy firmy i przeliterowanie jej czarną czcionką serfowaną wystarcza, aby wyglądała i czuła się jak marka modowa.
Miu Miu
Miu Miu bierze odstÄ™pstwo od innych trendów logo mody i robi coÅ› caÅ‚kiem oryginalnego — co również pasuje do kreatywnego przemysÅ‚u mody. Podobnie jak inne logo mody, decydujÄ… siÄ™ na wordmark w kolorze czarnym. Ale podobieÅ„stwa koÅ„czÄ… siÄ™ tam.
Dla jednej rzeczy, Miu Miu używa bezszeryfowej czcionki (“no serifs”), wiÄ™c od razu natknąć siÄ™ jako bardziej przystÄ™pne, a nawet bardziej przyjazny niż bardziej ekskluzywnych marek. Jednak prawdziwÄ… gwiazdÄ… tego logo sÄ… krzywe — ponieważ ludzkie oko naturalnie podąża za każdÄ… liniÄ…, którÄ… widzi, krzywe tworzÄ… obraz, który’jest bardziej zabawny i figlarny niż, powiedzmy, proste linie i ostre rogi.
Na szczycie tego wszystkiego, Miu Miu używa szablonowego wyglądu, aby nadać mu całkowicie unikalny styl, łatwo odróżniający się od jego bardziej dusznych odpowiedników.
The North Face
Nie wszystkie marki modowe sÄ…… modne. The North Face robi ciężkie kurtki i celuje w outdoorowych sportowców zimowych, takich jak narciarze, ale jako producent odzieży, ich logo musi przestrzegać tych samych wytycznych, co inne marki modowe — mianowicie, że musi dobrze wyglÄ…dać na produkcie.
WiÄ™c The North Face ma wiÄ™cej swobód niż marki haute couture, a ich logo w peÅ‚ni wykorzystuje. UżywajÄ… bezszeryfowej czcionki, aby natknąć siÄ™ na swobodnÄ… i przystÄ™pnÄ… — nie wyrafinowanÄ… i ekskluzywnÄ… — aby odwoÅ‚ać siÄ™ do klientów, którzy nie’naprawdÄ™ dbajÄ… o modÄ™ i po prostu chcÄ… ciepÅ‚ej kurtki.
Krzywe również grają w tę nieformalność; jak wyjaśniliśmy powyżej, krzywe sprawiają, że obraz jest bardziej kapryśny. The North Face ma również możliwość eksperymentowania z większą ilością kolorów poza czarnym, ponieważ czarny jest kontrintuicyjny dla przystępnych, przyziemnych marek.
Prada
Prada ma ciekawe logo, a także wzorcowe dla branży modowej, ponieważ wie, kiedy używać tradycyjnych trendów, a kiedy przełamać formę.
Do tej pory możesz rozpoznać niektóre z zszywek logo mody: kolor czarny, czcionka serif i logo wordmark. Ale przemysÅ‚ mody korzysta z kreatywnoÅ›ci i “Å‚amania zasad”, wiÄ™c logo Prady również bierze pewne wolnoÅ›ci, aby utrzymać go unikalnym i Å›wieżym. Na przykÅ‚ad, szeryfy sÄ… w rzeczywistoÅ›ci kolcami, a krzywe sÄ… utrzymywane na minimalnym poziomie, nadajÄ…c mu surowy, kubistyczny charakter, który sprawia, że marka wydaje siÄ™ silna i bezpieczna.
Warto również zwrócić uwagę na sprytny skręt do R. Często w logo (w każdej branży), marki będą zawierać jedyną w swoim rodzaju wariację na temat jednej z liter, aby zarówno utrzymać logo interesujące, jak i pomóc w poprawieniu rozpoznawalności marki (jak wspomniano w naszym przewodnik po tech logo, jak A w Samsung lub E w Dell).
Versace
Podobnie jak Armani, Versace lubi wybierać, które trendy w logo mody śledzi, a które porzuca. Używają logo wordmark w czarnej czcionce, ale wolą prostą czcionkę bezszeryfową z prostym napisem niż coś bardziej wymyślnego.
Aby to zrekompensować, jednak (czasami) używajÄ… zbyt wymyÅ›lnego logo obrazkowego — jednego z niewielu w modzie high-end. Zarówno posÄ…gowa twarz, jak i kanciasty wzór w ramce wydajÄ… siÄ™ przypominać starożytne greckie style, które z natury nadajÄ… marce modowej klasyczny i ponadczasowy charakter.
Ray Ban
Podobnie jak The North Face, Ray Ban nie cierpi na ograniczenia związane z markami z wyższej półki (choć nie poznałbyś tego po ich cenach). Ray Ban zajmuje się głównie okularami przeciwsłonecznymi, więc nie musi się martwić o ekskluzywność lub wyrafinowanie, jak haute couture.
To uwalnia ich do używania odrÄ™cznej, zbyt swobodnej typografii, prawie jak podpis. To otwiera ich na biznes od praktycznie każdego — miÅ‚oÅ›nicy mody z wyższej półki mogÄ… nosić Ray Bans obok ludzi, którzy nie wiedzÄ… nic o Å›wiecie mody.
Ralph Lauren
Z wszystkich maskotek ze wszystkich branż, niewiele z nich odnosi taki sukces jak Ralph Lauren’gracz polo. Ta prosta ikona, gdy wyhaftowana na koszuli, jest nie tylko natychmiast rozpoznawalna dla wiÄ™kszoÅ›ci kupujÄ…cych, ale staÅ‚a siÄ™ teraz symbolem statusu i tożsamoÅ›ci — celem każdego logo.
Poprzez mistrzowski branding w ciągu dziesięcioleci, Ralph Lauren podniósł swoje logo, aby reprezentować dokładny rodzaj najwyższej półki casual wear, którego szukają jego klienci. Każdy, kto kupi koszulę Ralph Lauren, może dzielić się tą pożądaną tożsamością, co nieustannie utrwala nową sprzedaż i nowych klientów. Oczywiście do tego rodzaju sukcesu potrzebna jest zarówno konsekwencja, jak i czas, nie wspominając o wyrazistym logo.
Oprócz ich maskotki, Ralph Lauren gra wedÅ‚ug zasad z resztÄ… swojego logo mody. Kiedy logo wzywa do ich nazwy, to’jest napisane w formalnej fantazyjnej czcionce, czÄ™sto pojawiajÄ…cej siÄ™ w czerni.
Chanel
SiÅ‚a napÄ™dowa współczesnego przemysÅ‚u modowego, Chanel do dziÅ› pozostaje autorytetem w dziedzinie projektowania mody, ale także marketingu modowego i brandingu. To byÅ‚ Coco Chanel, który spopularyzowaÅ‚ wyÅ‚Ä…cznoÅ›ci jako narzÄ™dzie marketingowe, ceny jej produktów tak, że nie każdy może sobie pozwolić na nie — co z kolei sprawiÅ‚o, że każdy chce je!
Despite jest prekursorem wyrafinowania w nowoczesnej modzie, logo Chanel ma tendencję do unikania elitarnych trendów: zamiast tego, używają prostej czcionki bezszeryfowej i dużą ilość krzywych. Jednak odważna czarna kolorystyka i grube liternictwo utrzymują odcienie tego ekskluzywnego wyglądu, dając marce to, co najlepsze z obu światów.
Naprawdę, to co sprawia, że logo Chanel błyszczy jest jego wspaniałym obrazem, mieszanką między logo obrazkowym a logo monogramu. Zastosowanie krzywych tworzy hipnotyzujący efekt, który utrzymuje oczy widzów zamknięte w projekcie, a jednocześnie stanowi podstawę nazwy marki z dwoma C (Coco Chanel). To nie tylko zachwyca kupujących i kusi ich do zakupu, ale także odciska markę mody w ich głowach na później.
3 Porady ekspertów na temat projektowania logo mody
Chcesz zaprojektować logo mody dla własnej marki. Bez względu na to, w jakim stylu idziesz lub do jakiej grupy odbiorców jesteś skierowany, te 3 wskazówki pomogą Ci dostosować logo do Twojej marki jak satynową, wieczorową rękawiczkę.
Pozwól typografii wykonać pracę
Jak widzieliÅ›my powyżej z 10 najlepszymi logotypami mody, wiÄ™kszość marek w branży mody wybiera logotypy typu wordmark lub monogram. Podczas gdy okazjonalne logo obrazkowe osiÄ…ga sukces (jak Armani lub Ralph Lauren), ogólnie rzecz biorÄ…c to's najlepiej używać tekstowych logo dla mody. Dlaczego? Używanie logotypów obrazkowych może odwrócić uwagÄ™ od wyglÄ…du samych ubraÅ„ — logotypy tekstowe dajÄ… odzieży caÅ‚Ä… uwagÄ™.
Jednakże używanie logotypów workmark i monogramów daje mniej Å›rodków do komunikowania swojego stylu; you’re limited to only elements like typography and color and show off what kind of personality your brand has. Dlatego tak ważne jest, aby te decyzje siÄ™ liczyÅ‚y.
Tekst, który wybierzesz, czcionka, rozmiar liter i wszelkie wybory stylistyczne (jak to, że Louis Vuitton pochyla swoje L), może przekazać klientom osobowość Twojej marki i pomóc Ci przyciągnąć docelowych kupujących. Podejmuj decyzje dotyczące tekstu ostrożnie, pamiętając o swoich docelowych kupujących przez cały czas.
JednÄ… z pierwszych decyzji typograficznych, które’podejmiesz, jest to, czy twoja czcionka jest serif czy sans serif. Jest to dość podstawowy wybór, ale decyduje o nadrzÄ™dnej strategii Twojego brandingu. W skrócie, wybierz szeryfy, jeÅ›li chcesz spróbować ekskluzywnej, wyrafinowanej trasy, podczas gdy wybierz bezszeryfowe, jeÅ›li chcesz, aby Twoja marka byÅ‚a bardziej przystÄ™pna i swobodna.
Stick with One Color
Chociaż marki w innych branżach czÄ™sto używajÄ… schematów kolorystycznych z dwoma lub trzema kolorami (lub wiÄ™cej), branding mody ma tendencjÄ™ do bycia monochromatycznym, z tylko jednym kolorem. Rozumowanie jest takie samo jak to, dlaczego marka modowa stroni od logotypów obrazkowych — logo nie powinno odwracać uwagi od rzeczywistego ubrania. A ponieważ kolor jest tak ważny dla odzieży, przy użyciu wielobarwnego logo byÅ‚oby rozpraszajÄ…ce i czasami koliduje z rzeczywistym ubraniem lub akcesorium.
Z tego powodu, logo mody majÄ… tendencjÄ™ do bycia tylko jednym kolorem… i że jeden kolor ma tendencjÄ™ do bycia czarnym. That’s no accident either; black usually goes with everything, making it the emblem color of the entire fashion industry — hence the expression, “... is the new black.”
However, you’re free to use whichever color fits your brand. JeÅ›li caÅ‚a linia odzieżowa jest zrobiona w czerni, możesz wybrać biaÅ‚y lub szary ton dla swojego logo, aby pomóc w widocznoÅ›ci. Alternatywnie, możesz wybrać konkretny kolor, który reprezentuje TwojÄ… markÄ™ i trzymać siÄ™ tego jednego; na przykÅ‚ad, marki mody H&M i Uniqlo zarówno faworyzować czerwony dla ich brandingu. Co ciekawe, czerwony jest drugi po czarnym jako kolory, które przyciÄ…gajÄ… najwiÄ™cej uwagi.
Krzywe sÄ… pociÄ…gajÄ…ce
Oprócz wyboru między szeryfami i bezszeryfami, musisz również wybrać stopień krzywych do linii prostych w tekście logo.Idea jest taka: linie proste i ostre kąty oznaczają stabilność, siłę i powagę, podczas gdy krzywe oznaczają zabawę, integrację i przyjazność. W zależności od tożsamości marki, chcesz wybrać odpowiednią równowagę zabawy i powagi.
JeÅ›li’idziesz na caÅ‚ość dla ekskluzywnej, wysokiej klasy marki, ty’bÄ™dziesz chciaÅ‚ minimalnych krzywych — spójrz na to, jak Prada zgniata krzywe w P, R i D, aby uczynić je jako dodatkowe blokowe. Ale jeÅ›li’idziesz do dostÄ™pnej marki, która’jest dostÄ™pna dla każdego, ty’bÄ™dziesz chciaÅ‚ wiÄ™cej krzywych, jak The North Face.
OczywiÅ›cie, wiÄ™kszość marek bÄ™dzie chciaÅ‚ coÅ› pomiÄ™dzy, specjalnie dostosowane do ich wÅ‚asnej osobowoÅ›ci. That’s why we encourage you to be creative — put in only as much or as little curves as you want to fine-tune your logo for your own needs.
How to Make a Fashion Logo
Now that you have an idea of what goes into an effective fashion logo, the question is, how do you make one? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoÅ› do projektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obie majÄ… swoje zalety i wady, wiÄ™c let’s zbadać oba indywidualnie.
Hiring a Designer
Profesjonalni projektanci znajÄ… na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki my’ve wymienione powyżej, a nastÄ™pnie niektóre. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, kupujesz ich doÅ›wiadczenie tak samo jak ich czas.
Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierajÄ… setki, a nawet tysiÄ…ce dolarów za projektowanie logo.
Czasami można znaleźć taÅ„sze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony majÄ… sÅ‚aby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i there’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli, że zostali zgrani. Standard branżowy dla projektu logo wynosi okoÅ‚o 200 dolarów, wiÄ™c jeÅ›li ktoÅ› pobiera 5 dolarów, masz’prawo być podejrzany.
Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne to kreatywna dziedzina, więc istnieje niezliczona ilość stylów artystycznych do wyboru. Musisz być pewien, że znajdziesz projektanta, który zarówno rozumie twoją wizję i jest w stanie doprowadzić ją do życia, ale to może zająć trochę czasu.
Design a Logo Yourself
JeÅ›li nie’masz wolnej gotówki w budżecie na logo, nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszÅ‚oÅ›ci mogÅ‚eÅ› mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła siÄ™ tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje wÅ‚asne logo za pomocÄ… narzÄ™dzia do projektowania logo online jak logogenie.
W naszej erze cyfrowej, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejÄ™tnoÅ›ciach rÄ…k i wiÄ™cej o kreatywnych pomysÅ‚ach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowymi twórcami logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysÅ‚.
Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projekt był szybki i łatwy, nawet dla pierwszych timerów. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu.
We’ve skategoryzowane nasze szablony przez potrzeby i wymagania najlepszych branż, wiÄ™c znalezienie twojego jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje wtedy najlepsze wybory dla Twojej branży.
Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla:
Główne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schematy kolorów
Rozmiary tekstu i obrazków
Umieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Układanie (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)
Możesz wybierać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam mnóstwo intelektualnych wyobrażeń, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.
JeÅ›li chcesz użyć bardziej zaawansowanych technik, napisaliÅ›my szybki przewodnik dla poczÄ…tkujÄ…cych’do korzystania z Logogenie. To wyjaÅ›nia wszystkie niuanse interfejsu Logogenie, w tym, jak edytować poszczególne aspekty obrazu bazowego, zmienić niektóre kolory, ale nie inne, i doskonalenie typografii.
UżywajÄ…c DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny poziom logo w ciÄ…gu zaledwie kilku minut. Kiedy ty’jesteÅ› zrobiony, możesz kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za $24.90, który przyznaje ci logo na zawsze.
Choć szablon-style projektowania dziaÅ‚a dobrze dla pierwszych poczÄ…tkujÄ…cych, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeÅ›li koÅ›ci siÄ™ na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczÄ…ce projektowania, prosto od ekspertów.
Zacznij projektować swoje logo